Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

6 de juny de 2015
0 comentaris

Col.lectiu de mestres jubilats d’Escola Valenciana (Josep Pitarch Villora)

El grup de mestres jubilats d’Escola Valenciana, davant les proves-revàlidaque s’han estat realitzant la setmana passada als xiquets i xiquetes de 3r de Primària, declarades obligatories per la Conselleria d’Educació en aplicació de la Llei Wert

 

VOLEM MANIFESTAR

El nostre suport als pares i mares d’alumnes que s’han oposat a les esmentades proves. L’aplicació d’aquestes proves, anomenades diagnòstiques, ,suposa una regressió pedagògica, ja que la diagnosis en cada Centre i grup, no s’ha de fer de manera excepcional sinó que es fa dia a dia a partir de l’avaluació continua del treball escolar. Les proves de la Conselleria  només tenen en compte l’adquisició d’uns determinats coneixements en un determinat moment i no  prenen en consideració les diferències individuals i l’evolució de l’alumnat al llarg del curs escolar i de l’etapa educativa.

 

Considerem inacceptable la intenció de la Conselleria de realitzar un informe individual de cada centre a partir dels resultats de les proves.  Posar una qualificació a cada escola i a cada grup-classe segons els resultats obtinguts en Matemàtiques i Llengua, és classificar els centres innecessàriament i potenciar la segregació ja que, segons el resultat de les proves, s’atorgaran als centres escolars categories diferenciades sense haver tingut en compte les característiques pròpies de cadascun. Alhora, aqueix plantejament fomenta la competitivitat entre escoles en lloc de la cooperació (ja que els “millors” seran premiats amb més recursos)

 

A més és antieducatiu, injust i erroni, pretendre que tant l’avaluació de 3r de Primària com la que es realitzarà a 6é de Primària, siguen documents oficials d’avaluació, i que els resultats de les mateixes es tinguen especialment en compte per a la promoció de l’alumnat al següent curs, tal com diu la normativa. També és antieducatiu el fet que,  amb aquestes revàlides, l’ensenyament es dirigeix  bàsicament a superar examens. És un model que obliga els docents a prioritzar en el seu treball allò relacionat amb les proves en qüestió i no allò que realment ajude a formar els xiquets i xiquetes de manera integral com a persones, objectiu principal que hauria de perseguir l’ensenyament. Amb la imposició de les avaluacions diagnòstiques perden importància els continguts no susceptibles de ser avaluats com ara l’educació en valors, l’educació emocional i molts aspectes de la nostra cultura,

 

L’ensenyament ha de possibilitar la superació personal de cadascú en tots els àmbits, ha de tindre en compte la dimensió individual i social de cada alumne i ha de considerar cada xiquet i xiqueta especial i important per ell mateixa, afavorint-hi la integració i la cooperació. I això ni ho promou ni ho reflecteix cap prova anomenada diagnòstica .

 

Nosaltres, col·lectiu de mestres jubilats d’Escola Valenciana, tenim una llarga experiència de treball per la consecució d’una escola transformadora que potencie en l’alumnat la iniciativa i el creixement personal, l’activitat creativa, l’interés i els recursos per aprendre autònomament. Hem treballat perquè l’escola siga integradora i que fomente la cooperació entre iguals. Per tot això no podem deixar  de manifestar el nostre refús a aquesta dèria avaluadora i controladora que s’ha instal·lat a les escoles des de la llei Wert, que és font de competitivitat, d’ansietat i d’infelicitat, aspectes més propis de l’ensenyament en èpoques passades com la franquista. I que res té a veure amb allò que entenem per educació

 

 

En nom del col·lectiu de mestres jubilats d’Escola Valenciana

 

Josep Pitarch Villora

 

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.