Avui,
a les 8:00 h de la matinada, hem tingut la segona sessió de l?activitat a què
vais fer referència fa un mes: Animació lectora per als grups de 4t d?ESO dels
centres públics de la ciutat de Gandia.
Encara
que aquest que us escriu va faltar a classe dijous i divendres, els alumnes del
grup A de 4t estaven avisats perquè l?activitat es faria igualment. Recordeu
que la realitza Almudena Francés,
d?Ontinyent, i és patrocinada per l?Ajuntament de Gandia.
Un cop hem pres seient, ha començat l?activitat. La sessió d?avui consistia a fer una valoració de
la lectura dels llibres: i el que era més important per al profesor veure si se
l?havien llegit.
Eren
presents 18 dels 19 alumnes. Algunes i alguns (molt poquets) no l?havien acabat
encara. S?han compromés a acabar de llegir-lo. Però ha estat una participació
plena, fins i tot, algun/a que habitualment no diu res a classe avui han
parlat. Ha estat una mena de joc: Almudena duia una sèrie de frases de cada
libre i cada grup que s?identificava amb una dibuix i un color determinat havia
d?alçar el distintiu i dir si allò que acabava d?escoltar corresponda al llibre
que havia llegit. I situar-ho i justificar-ho. Ha estat un veritable èxit. Fins
i tot no em caldrà fer cap tipus de control escrit ni oral per a l?avaluació de
la lectura. I, a més a més, algun/a alumne/a vol llegir algun altre llibre del
grup proposat perquè li ha resultat molt interessant. I tot açò ?ho haig de
dir- sense diners de conselleria. Guantes coses, i bones de veritat, podríem
fer si la conselleria del senyor forense volguera invertir els diners en coses
de profit i en benefici de l?ensenyament públic del País Valencià i no anar
amunt i avall per tal de no moure?s.
Bona
vesprada.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Que bé que els alumnes s’hagin animat a llegir!
Espero que feu més sessions, ja estaré al cas 🙂