Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

29 de maig de 2006
Sense categoria
4 comentaris

Algunes perles de la prova de 2n de batxillerat (Valencià)

a)      La varietat dialèctica de la nostra llengua és l’oriental…(diatòpica)

b)      L’apologia es reflecteix al text en les següents paraules: (isotopia)

c)      Em pareix molt correcte aquests textos que posen de manifest  situació reial. (real)

d)      …en aquest cas solidarització amb la fam al tercer món. (solidaritat)

e)      El temps verbal que predomina és el present: “discutim, ens, ens, ens oblidem, etc.”

f)        La varietat diatòpica del text és l’oriental encara que no trobe cap estructura o mot que ho demostre.

g)      Trobem la varietat diatòpica en l’ús de les formes verbals que fa l’autor, pròpies de la varietat occidental de la llengua. (oriental era la varietat)

h)      Es troben un fum d’exemples com l’ús del present d’indicatiu finalitzat amb -i (funcioni)

i)        Com correspon a aquest tipus de text ja que l’opinió dóna la seua opinió i ens intenta…

j)        Podem dir que el text està escrit en la varietat occidental ja que sols trobem la paraula “funcioni” en la línia 13, que correspon a la varietat oriental.

k)      Perquè al text apareixen terminacions als verbs d’aquesta varietat com “funcionin” o “funcioni”.

l)        Pronoms febles com “seva” entre altres.

m)    Un lèxic valoratiu com alguns adjectius “Tradicionalment”, també “precisament”.

n)      Catalunya, País Valencià i Illes Balears passen a ser “les tres províncies”.

 

He respectat al màxim les frases i l’ortografia. Però no us amoineu. Aproven les PAAU -selectiu o selectivitat- un 97’4%.

Ara, en bé de la Conselleria, he de dir que avui hem cobrat el mes de maig. I -crec- ens han pagat l’endarreriment que teníem pendent des de gener d’enguany. Tot no ha estat negatiu.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Felicitats pels resultats. Sembla ser que algú ha entés alguna cosa…

    Per més que en vulgues dir, no superaràs una que em va passar a mi fa temps…

    Un alumne de segon al qual coneixia poc perquè no es va dignar a vindre a classe en tot l’any, em va fer l’examen de valencià en castellà. La resposta: "Es que en valenciano no lo entenderá nadie".

    No va arribar a fer l’examen de la PAAU. Amén.

  2.   Si resulta que en el batxillerat passa de curs gent que no s’ho mereix, que la selectivitat l’aproven estudiants que no estan preparats i que a la universitat els professors diuen que si fessin els exàmens amb el nivell dels que varen haver de passar ells llavors no aprovaria gairebé ningú…

       Si tot això que sento dir és veritat, què passarà en l’ensenyament quant d’aquí vint anys la majoria dels professors del batxillerat i de la universitat siguin aquests mateixos illetrats a qui s’estan regalant els títols? Vaja, és que si realment la cosa està tant malament vol dir que aquests futurs professors no sabran ni que no saben, que és el pitjor que pot passar!

         No ho entenc. No ho dic per tocar la pera, és que de veritat que no ho entenc.

  3. No ho dubte. La veritat: no m’ho haguera imaginat mai. Però, veus, sempre hi ha algú que ho supera…

    Fins dissabte

    Des d’un poblet xicotet
    Àngel

  4. Ës cert el que dius… Mira, pense que un lingüista o un filòsof confonguen un sintagma verbal amb un de nominal o Kant amb Hume pot ser greu… però ningú no mor d’això. Ara bé, que un metge o un arquitecte confonguen alguna cosa sí que pot ser "mortal"…

    Gràcies pels ànims i la solidaritat. Ho dic seriosament.

    Des d’un poblet xicotet
    Àngel

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.