Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

5 de juny de 2009
0 comentaris

A poques hores del dia de les Eleccions al PE

Ja que queden poques hores per a l’acabament de la campanya electoral -ai, quins diners més desaprofitats…-, vull deixar constància d’alguna reflexió al voltant d’aquest fet (més important encara del que ens pensem).
En primer lloc m’agradaria que llegíreu l’entrevista que li feia LEVANTE-EMV a Enric Nomdedéu, candidat del BLOC-COALICIÓ PER EUROPA. Ací la trobareu. D’aquesta entrevista vull destacar el titular i una resposta:

Enric Nomdedéu: ´Hay un acuerdo tácito entre PP y PSOE para no hablar de Europa´ 

Hemos visto lo que ocurrió en Navarra, donde el PSOE dejó que gobernara el PP, o en el País Vasco. El domingo en l’Albufera escuché una frase que lo dice claro: “PP y PSOE son como los perros; se ladran, pero no se muerden”. No es el ocaso de las ideologías, pero todo se resitúa.  
 

En segon lloc, l’article d’Eduardo Alonso, ¡Manda huevos!, de dijous a LEVANTE-EMV també cal llegir-lo. I us destaque aquest fragment: 
 

También los ciudadanos somos sujetos éticos, y podemos reclamar buen trato a los políticos que hacen de su traje un sayo, o a los que nos maltratan con mítines y eslóganes electorales y encima nos piden un voto. Que nos traten bien, como a una gallina europea, no como a una gallina africana o bananera. Aunque me supongo que la filantropía o filogallinería tiene motivos económicos. Las gallinas son un modelo de sistema productivo, de I+D+i, y Europa es un gran mercado, una granja, si quieren, un gallinero político, donde Francia y Alemania ponen huevos XL (tan grandes como los de Berlusconi) y los demás países huevos medianos, o pequeños. Hay que tener los huevos sanos y en su sitio, y esa es la razón de la reforma gallinácea, porque hoy por hoy las gallinas ponedoras viven estresadas, ponen huevos con estrés y ese estrés nos ataca el cerebro y el corazón. Amamos tanto los huevos, que los hemos convertido en símbolo de coraje (se hacen cosas por huevos, o a puro huevo) y en emblema del amor, como cuando decimos: te quiero un huevo, amiguito del alma.
 

Si pudieran, las gallinas acudirían en bandada a votar para que el Parlamento europeo defienda sus derechos éticos, pero me temo que los ciudadanos no estamos tan animados. En este corral enladrillado que llamamos España, lleno de pisos vacíos, hay mucho cacareo y mucha corrupción, los candidatos parecen pollos desplumados, tristes y cluecos, y otros van de gallitos, pero sin arrestos, porque, por poner un ejemplo, para dimitir hay que echarle un par de huevos. 
 

En tercer lloc, vull destacar què pensen de la situació econòmica i política social Oriol Junqueras (EUROPA DELS POBLES) i Ramon Tremosa (COALICIÓ PER EUROPA). 
 

I per tal que les ciutadanes i els ciutadans votem diumenge amb coneixement del que han fet fins ara els “nostres” representants al PE, podreu consultar “La Red pone en aprietos a los políticos”
 

I sols perquè en prenguem nota acabe de consultar una enquesta sobre la transparència dels treball dels polítics, i el resultat és per fer-s’ho pensar: 
 

979 respostes:

4% SÍ 
95% NO a la pregunta: ¿Creus que és suficientment transparent  el treball dels polítics?

i un article per tal d’acabar l’apunt: Un poco más transparente, Ignacio Cembrero (EL PAÍS) 
Bon dia.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.