Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

25 d'octubre de 2007
0 comentaris

Al voltant d’açò anomenat INTERNET O la XARXA DE XARXES o….

M’he trobat fa dies amb un escrit que considere que cal que us penge per tal que reflexionem al voltant d’internet. Llegiu-lo i ja em direu.

Desde el anonimato

Ignasi Castells Cuixart  –  La Garriga, Barcelona

 

EL PAÍS  –  Opinión – 13-10-2007

Sin comerlo ni beberlo, Internet ha propiciado la aparición de una nueva casta de seres virtuales, fútiles existencias camufladas tras el anonimato que la tecnología les dispensa. Los foros de discusión en la Red, lo que podría y prometía ser un revolucionario medio de participación ciudadana, se han convertido con el tiempo en la guarida de los sin nombre, en el reino de los alias, en el protectorado de los cobardes. Allí, cualquiera puede soltar el mayor disparate, la mayor aberración, sin temor a quedar nunca ni en ridículo ni en evidencia.

Hay mensaje, pero no hay autor. Tiran la piedra, pero esconden la mano. Los motes y los sobrenombres -los nicks, en el lenguaje cibernético-, pensados inicialmente para facilitar la libre expresión, les han dado la inmunidad y la impunidad suficientes para transformar estos espacios para el debate y la reflexión pública en auténticos vertederos de basura para xenófobos maquillados, salvapatrias mesiánicos y pitufos frustrados, decididos a vomitar sus miserias ideológicas, personales y también ortográficas. No importa el qué. Eso sí, siempre de incógnito. Sin dar la cara.

PD.: I que conste que no ho dic pels anòmims comentaristes. Però no estaria de més que us identificàreu (com fem aquells que, millor o pitjor, tenim l’atreviment d’escriure obertament ací). Bon dia. 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.