Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

14 de juny de 2020
0 comentaris

La síndrome del “m’agrada” (I)

La lupa -veig, veig. Es veu la síndrome del “m’agrada’ en aqueixes persones que van per la vida cercant l’aprovació de la resta. En l’actualitat el seu nombre creix afavorit per les xarxes socials dels nous mitjans de comunicació, en què es poden enviar tota classe de missatges tractant de configurar un perfil que siga sempre del gust, per a la resta, accionant senzillament un “m’agrada” en la pantalla del telèfon mòbil.

Objectius i símptomes. La meta de tot això és rebre la resposta del clic en el “m’agrada”, i, d’aqueixa manera, recollir la satisfacció del gust, l’acceptació  immediata de l’èxit, la valoració alta, el reconeixement massiu, l’aplaudiment fàcil, etc.

El problema -pense que… Tot això no tindria cap transcendència si fóra considerat com un joc per a captar les reaccions d’altres persones, sense més. Però la síndrome es torna un problema perillós perquè per tal d’aconseguir l’esmentada satisfacció, es recorre a l’engany, a la mentida o a tot tipus de màscareta i camuflatge, tractant de crear un perfil de persona que no té res a veure amb la realitat d’un mateix.

S’utilitza la mentida i l’engany per tal d’aparentar ser una persona intel.ligent, atractiva, físicament perfecta i capacitada per tal d’aconseguir qualsevol repte o per tal de superar qualsevol dificultat. No importa la falsedat, solament importa la col.lecció nombrosa de respostes del “m’agrada”, per a sentir emocionalment el reconeixement de la resta, encara que siga fals.

Potser no t’atreviries a escriure mentides del teu perfil, si en les xarxes socials també existira el botó que poguera detectar totes les falsedats.

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.