Sí, hi ha pèrdua de qualitat quan a un professor se li obliga a impartir dues hores lectives més a la setmana. Aqueixes dues hores es tradueixen en l’obligació d’impartir classe, com a mínim, a un grup més d’alumnes. Si cada un dels grups ha crescut en nombre i a més cal assumir-ne, com a mínim, un altre, ens trobem amb situacions com la següent: s’ha passat d’atendre uns cinc grups de fins a 25 alumnes a atendre sis grups de fins a 33.
Sí, hi ha pèrdua quan el nombre d’alumnes atés impedeix fer un adequat seguiment de tots i cadascun d’ells. En augmentar les hores de treball i el nombre d’alumnes per grup no s’ha contractat un bon nombre de professors interins. Un ERO en tota regla. No és açò una pèrdua?
Hem de recordar que la paraula alumne li l’apliquem a persones en formació, el futur de les quals està ara decidint-se. Aqueix futur va a estar condicionat per la qualitat de la formació rebuda.
No hem de conformar-nos amb escoltar i donar per bo el discurs neoliberal imposat pels gestors d’allò públic. Hem de ser conscients de les pèrdues, de les desigualtats que es generen i no acceptar com quelcom irremeiable tot el conjunt de mesures que ens imposen en cada una de les parcel.les de la nostra societat. L’educació és una d’elles.
Solament uns pocs estan decidint per tots nosaltres: pares, mares, alumnes, educadors i la resta dels membres de la comunitat educativa. Hem d’informar-nos per tal d’evitar que les desigualtats seguesquen creixent.
PD: La imatge és de: http://rediseno.vanguardia.com.mx/images/2013/03/26/escuela-cochera-22082012.jpg
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!