Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

25 de novembre de 2011
1 comentari

“Contra la violència de gènere”, per Jordi Bort (elperiodic.com)

El 17 de novembre de 1999, l’Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 25 de novembre Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra la Dona, per tal de conscienciar la societat d’esta plaga que afecta la dignitat de les dones.

La dona, des de temps immemorial, sempre ha estat discriminada i maltractada per l’home. Totes les civilitzacions han tractat les dones amb menyspreu, quan no amb violència. Han estat (i encara ho són actualment en molts països) equiparades als animals, i utilitzades només com a font de plaer dels hòmens, com a “màquines” per engendrar fills i com mà d’obra barata. La dona era considerada “propietat” del marit, sense cap mena de dignitat ni d’intel·ligència. Sense cap mena de drets!! La dona ha estat des de sempre l’esclava de l’home: del marit, del pare, dels germans.

Desgraciadament, dia sí dia també, trobem als mitjans de comunicació notícies referents a dones maltractades, assassinades, violades, discriminades. Només uns exemples: l’any 2006, en les eleccions al Parlament de Kuwait, les dones  per primera vegada van poder exercir el seu dret de vot, encara que tots els diputats escollits van ser hòmens.  Només hi havia 28 dones, d’un total de 252 candidats. El mateix 2006, 7 dones a l’Iran, van ser condemnades a morir lapidades.

Este article vol ser un homenatge a totes les dones maltractades, assassinades, violades, denigrades. A les dones que han mort per la violència de gènere, les que han hagut d’aguantar els insults i els menyspreu dels hòmens. A les xiquetes que han patit la brutalitat de l’ablació del clítoris. A totes les dones que han lluitat per la seua dignitat, pels seus drets civils, laborals i socials.

Estos textos, trets del llibre de la Sección Femenina “Economia doméstica para Bachillerato, Comercio y Magisterio”  són per a vergonya nostra, uns exemples de com han estat tractades les dones: com a esclaves, com a animals de càrrega  i serventes dels hòmens.

“A través de toda la vida, la misión de la mujer es servir. Cuando Dios hizo al primer hombre, pensó: No es bueno que el hombre esté solo. Y formó a la mujer, para su ayuda y compañía, y para que sirviera de madre. La idea de Dios fue “el hombre”. Pensó en la mujer después, como un complemento necesario, esto es, como algo útil”

 

 

“No hay que tomar el deporte como pretexto para llevar trajes de deporte escandalosos. Podemos lucir nuestra habilidad deportiva, pero no que estas habilidades sirvan para que hagamos exhibiciones indecentes. Tampoco tenemos que tomar el deporte como pretexto para independizarnos de la familia, ni para ninguna libertad, contraria a las buenas costumbres”.

 

“Una mujer que tenga que atender a las faenas domésticas con toda regularidad, tiene ocasión de hacer tanta gimnasia como no lo hará nunca, si trabajase fuera de su casa. Solamente la limpieza y abrillantado de los pavimentos constituye un ejemplo eficacísimo. I si se piensa en los movimientos  que son necesarios para quitar el polvo de los sitios altos, limpiar los cristales, sacudir los trajes, se darán cuenta que se realizan tantos movimientos de cultura física que, aun cuando no tienen como finalidad la estética del cuerpo, son igualmente eficacísimos, precisamente para este fin”.

 

Sabes que existen los vicios, que existen las pasiones, que existen los amores prohibidos: pero todo, todo ello, es lo más triste, feo y pecaminoso de la humanidad. Todo ello está reñido con tu anhelo de perfección, de limpieza moral : todo ello está reñido con tus ilusiones.

 

La mujer sensual tiene los ojos hundidos, las mejillas descoloridas, seca la boca, inseguro el paso y triste todo su ser. Solo la imaginación permanece activa para su daño, con la representación de imágenes lascivas que la llenan totalmente. De la mujer sensual no se ha de esperar trabajo serio, idea grave, labor fecunda, sentimiento limpio, ternura acogedora.

 

Ten preparada una comida deliciosa para cuando él regrese del trabajo. Especialmente su plato favorito. Ofrécete a quitarle los zapatos. Habla en tono bajo, relajado y placentero. Prepárate: retoca tu maquillaje. Coloca una cinta en tu cabello. Hazte un poco más interesante para él. Su duro día de trabajo quizá necesite de un poco de ánimo y uno de tus deberes es proporcionárselo. Durante los días más fríos deberías preparar y encender un fuego en la chimenea para que él se relaje frente a él. Después de todo, preocuparse por su comodidad te proporcionará una satisfacción personal inmensa. Minimiza cualquier ruido. En el momento de su llegada salúdale con una cálida sonrisa y demuéstrale tu deseo por complacerle. Escúchale, déjale hablar primero; recuerda que sus temas de conversación son más importantes que los tuyos. Nunca te quejes si llega tarde, o si sale a cenar o a otros lugares de diversión sin ti. Intenta, en cambio, comprender su mundo de tensión y estrés, y sus necesidades reales. Haz que se sienta a gusto, que repose en un sillón cómodo, o que se acueste en la recámara. Ten preparada una bebida fría o caliente para él. No le pidas explicaciones a cerca de sus acciones o cuestiones. Recuerda que él es el amo de la casa. Anima a tu marido a poner en práctica sus aficiones e intereses y sírvele de apoyo sin ser excesivamente insistente. Si tu tienes alguna aflicción, intenta no aburrirle hablándole de ésta, ya que los intereses de las mujeres son triviales comparadas con las de los hombres. Prevé las necesidades que tendrá a la hora del desayuno. Una vez que ambos os hayáis retirado a la habitación, prepárate para la cama lo antes posible, teniendo en cuenta que, aunque la higiene femenina es de máxima importancia, tu marido no quiere esperar para ir al baño. Recuerda que debes tener un aspecto inmejorable a la hora de ir a la cama…si debes aplicarte crema facial o rulos para el cabello, espera hasta que él esté dormido, ya que eso podría resultar chocante para un hombre a última hora de la noche. En cuanto respecta a la posibilidad de relaciones íntimas con tu marido, es importante recordar tus obligaciones matrimoniales: si él siente la necesidad de dormir, que sea así, no le presiones o estimules la intimidad. Si tu marido sugiere la unión, entonces accede humildemente, teniendo siempre en cuenta que su satisfacción es más importante que la de la mujer. Cuando alcance el momento culminante, un pequeño gemido por tu parte es suficiente para indicar cualquier goce que hayas podido experimentar. Si tu marido te pidiera prácticas sexuales inusuales, sé obediente y no te quejes. Es probable que tu marido caiga entonces en un sueño profundo. Así que acomódate la ropa, refréscate y aplícate crema facial para la noche. Puedes entonces ajustar el despertador para levantarte un poco antes que él por la mañana.

 

Cuando estéis casados, pondréis en la tarjeta vuestro nombre propio, vuestro primer apellido y después la partícula “de”, seguida del apellido de vuestro marido. Así: Carmen García de Marín. En España se dice señora de Durán o de Peláez. Esta fórmula es agradable, puesto que no perdemos la personalidad, sino que somos Carmen García, que pertenece al señor Marín, o sea, Carmen García de Marín.

 

La vida de toda mujer, a pesar de cuanto ella quiera simular –o disimular-  no es más que un eterno deseo de encontrar a quien someterse. La dependencia voluntaria, la ofrenda de todos los minutos, de todos los deseos y las ilusiones, es el estado más hermoso, porque es la absorción de todos los malos gérmenes –vanidad, egoísmo, frivolidades- por el amor.

 

Este homenatge a totes les dones, en el dia 25 de novembre, Dia contra la violència de gènere, l’acabe, per a vergonya de tots nosaltres, amb una frase humiliant de Pilar Primo de Rivera. El meu desig és que mai més les dones no tornen a estar sotmeses ni humiliades pel poder masclista i dictatorial dels hòmens. La frase que ens hauria de fer caure la cara de vergonya, és la següent :

“Las mujeres nunca descubren nada; les falta, desde luego, el talento creador reservado por Dios para inteligencias varoniles; nosotras no podemos hacer nada más que interpretar, mejor o peor, lo que los hombres nos dan hecho”

 

 

A totes les dones que anònimament sofrixen  violència:

A  Aung San Suu Kyi, líder de l’oposició birmana i  premi Nobel de la pau 2010, defensora dels Drets Humans, empresonada per la dictadura birmana i deixada en llibertat fa uns dies, 
a Shamsia, una jove afganesa de 17 anys, cremada amb àcid,
a Aixa Ibrahim, de 13 anys violada, enterrada fins al coll i apedregada fins a la mort per una caterva d’energúmens de Kismayu,
a Alba, una xiqueta maltractada que mai més no podrà ni parlar ni caminar, a conseqüència de les brutals pallisses
a 13   adolescents ruixades amb àcid a Kandahar, 
a Nera, la jove iraniana, assassinada en les revoltes a l’Iran,
a les 71 dones que, víctimes de la violència masclista, han estat assassinades l’any 2007,
a les 76 dones assassinades el 2008
a les 68 dones assassinades el 2009
a les 63 dones assassinades fins al dia de hui, el 2010  a l’Estat espanyol,
i a Daniel Oliver, el jove valencià de Benicull, a la Ribera Alta, de 23 anys i estudiant de Dret, que va morir l’octubre de 2007 a conseqüència dels colps rebuts per defendre a una xica, a qui la seua parella estava maltractant.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. No es pot triar una frase com la més denigrant perquè tot el text és summament ofensiu.  I és sorprenent haver pogut arribar fins ací. També un reconeixement a totes aquelles dones, filles de falagistes, a les quals els van anar rentant el cervell, ja des de menudes, amb idees com les d’aquests textos, i que han aconseguit obrir els ulls i no només superar els seus traumes personals i arribar a considerar-se Persones Pensants amb Drets sinó, a més, criar els seus fills, i filles, de manera diferent a com les va educar a elles. És un gran exemple de superació.

    També és sorprenent el control que el poder exerceix, sempre, sobre nosaltres; control en forma de masclisme, o en forma de temor de Déu, o en forma de crisi económica. Ens creiem lluires, i no som més que titelles ensinistrades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.