Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

26 de juny de 2011

Visita a la Sagrada Família de Barcelona, després de l’estada a Montserrat

Una vegada acabada l’estada a Montserrat, com que havíem de fer nit a Martorell i anàvem amb el dipòsit quasi buit, vam buscar la gasolinera més pròxima al Monestir i des d’allí ens desplaçàrem a Martorell. Trobar el lloc on havíem de pernoctar va ser una miqueta complicat (i això que el teníem al costat), fionalment, prescindint del GPS, vam haver de preguntar al tanatori i allí una xica molt amable ens ho indicà. Deixàrem les poques coses que dúiem -solamemt férem nit la revetlla de Sant Joan- i anàrem a fer un tomb pel poble i sopàrem com cal.

Una vegada sopadets, férem un passeig noctur abans de retirar-nos. Acabàvem de fer el trajecte València-Martorell i no estàvem per a massa trots. Escoltàvem els petards propis de la nit de Sant Joan, nit per excel.lència als PPCC -com afirmà en l’homilia de la Missa d’ordenació l’arquebisbe, afirmació impensable en qualsevol bisbe de la província eclesiàstica de València. I descansàrem.

El dia següent havíem d’aprofitar-lo una miqueta. Vam fer la visita a la Basílica de la Sagrada Família, recentment consagrada per Benet XVI. Vam tenir la sort d’arribar matinet, després de desdejunar-nos, i així la vam poder admirar amb tranquil.litat. A l’hora d’abandonar el temple -la visita ens suposà quasi una hora i mitja- les cues de gent eren immenses. Tot seguit, Adrià havia quedat amb una amiga de Bocairent per tal de veure-la (ja que s’hi trobava també a Barcelona), vam fer la xerradeta, i ja després d’això, cap a les 14:00h, agafàrem el cotxe cap a València. Vam dinar pel camí. Descansàrem el que calgué i sobre les 19:30h arribava de nou a casa. Deixí Adrià a Picassent -no a la presó, no penseu malament- sinó al TGV (Metro), i jo vaig fer els quilòmetres que em quedaven fins a casa.

Ha estat un viatge ràpid -no podia ser d’altra forma- i molt emotiu per poder assistir a l’ordenació de dos diaques i dos sacerdots (un d’ells el nostre amic Josep Miquel) poder retrobar de nou amb en Josep Lluís Bausset, son pare, que, si Déu vol, el 19 d’agost farà 101 anys, etc.

I res més. Ara esperem que arribe el 31 de juliol per tal de poder assistir a la primera Missa que el P. Josep Miquel celebrarà al seu poble, l’Alcúdia.