Els Papers de Santa Maria de Nassiu

EDUQUEU ELS XIQUETS I NO HAUREU DE CASTIGAR ELS HOMES (PITÀGORES)

19 de maig de 2009
0 comentaris

ARTICLES DE REPOM (3)

Sant Iu i Pere de Dueñas
De vegades llig algun article i ve a dir el que jo vull dir. Per això us en penge de tant en tant alguns. Ací en teniu un grapadet:
Fanàticos de lo real, fanàticos de lo simbólico, Javier Cercas. D’aquest vull destacar el punt 2 que gira al voltant de la tasca que li espera al nou ministre d’Educació, Àngel Gabilondo. A continuació teniu el fragment: 

2 Todos deseamos que no nos obligue a elegir entre ellos el nuevo ministro de Educación, Ángel Gabilondo. A pesar de ser catedrático de metafísica, Gabilondo parece un hombre con los pies bien plantados en el suelo, al menos si atendemos a su lema: “Las convicciones, a los presupuestos”. Está muy bien. Desde hace más de dos siglos se sabe que el principal problema de este país es la educación: el desprecio por los valores del trabajo y el conocimiento y la falta de respeto por quienes tratan de inculcarlos; eso al principio sólo lo decía la izquierda ilustrada, pero de un tiempo a esta parte también lo dice la derecha. Sin embargo, a juzgar por los resultados de los estudios que periódicamente leemos en la prensa –y que periódicamente nos sitúan a la cola de los países de nuestro entorno en materia educativa–, no parece que haya servido de mucho; la razón es que una cosa es lo que se dice y otra lo que se hace; o, lo que es lo mismo: la razón es que, dado que en política las convicciones son poco más que símbolos y los presupuestos son la realidad, en materia educativa nuestros políticos han tendido a actuar como fanáticos de lo simbólico. No hay duda de que las convicciones del nuevo ministro son excelentes: vindica el esfuerzo y la disciplina, clama por un pacto que no obligue a cambiar de modelo educativo cada vez que cambia el Gobierno, pretende remediar la insuficiencia de medios de escuelas y universidades. Excelente: ahora sólo falta convertir esas convicciones en presupuestos, esos símbolos en realidad. Si el ministro lo consigue, será una revolución colosal. Los entendidos aseguran que de esta crisis económica saldremos: tardaremos un año, o dos, o tres, pero saldremos; de la crisis educativa no hemos salido nunca, y no se vislumbra cuándo vamos a hacerlo. Nuestros políticos de izquierda suelen decir que su primera prioridad es la política educativa; si lo es –si lo que dicen no es mera gesticulación–, entonces deberían dar más dinero a las escuelas que a las empresas. Buena suerte, ministro.

A partir de les “ganas locas, locas” de declarar de Camps s’ha escrit, s’escriu i s’escriurà encara molt. Avui era el dia assenyalat però s’ha traslladat a demà (ho sent, Camps, hauràs d’esperar-te 24 hores més, encara que no acabe d’entendre per què no ens ensenya les factures i acaba açò d’una vegada). Ací teniu l’article de paco Mariscal, El clan de Fife.  

Una altra cosa que no entenc és la situació de la sanitat valenciana (“No és solament que estem en crisi econòmica i la Generalitat es trobe endeutada, sense a penes fons… és que a més gasten els pocs que els queden en farfolla. Aquest és el país de què es vanta Camps en els seus indofribles discursos” ha escrit Cruz Sierra a LEVANTE-EMV). Si el voleu llegir sencer ací el trobareu. 

Diumenge ens deia a LEVANTE Salvador Vendrell, en un article que atribuïen a Josep Piera o a l’inrevés que “tenen el pervers  tic nerviós de sempre: “No entiendo por qué Guardiola habla en catalàn en lar ruedas de prensa después de los partidos”. Què volen que faça Guardiola, que renuncie a la seua llengua?“. Ací el trobareu. 

Més d’un blocaire i comentarista polític ha denunciat la diferència entre Anglaterra i aquest Estat a l’hora d’afrontar un cas d’abús de diputats. Així ahir podíem llegir que el primer ministre del Regne Unit es compromet a investigar ajudes polítiques a parlamentaris i que els experts creuen que es tracta d’un problema d’ètica, no de corrupció, que els ciutadans no oculten la seua indignació amb la classe política i que l’oficina d’una diputada va rebre un cop de rajola en una finestra. Com podem apreciar igualet que al PV. Ací podeu llegir-ne la informació. 

I per finalitzar l’apunt us deixe un article de José Yoldi, El Supremo y la ‘operación biquini” (EL PAÍS). Acaba així:

“Estoy convencido, querido lector, de que su indulgencia le permitirá disculpar la aplicación de la prescripción a los banqueros por pecadillos con los que se han hecho más ricos. Pero, ¿no le parece que también los ciudadanos deberíamos beneficiarnos de la prescripción de los créditos no pagados y de las deudas contraídas con los bancos? ¿A que sí?”
 
PD: La fotografia és una imatge tan tendra… 

SAÓ, ANY XXXII, Núm. 331
20.11.2008 | 6.00
Roger Costa Solé
30.10.2006 | 10.25
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.