València Digital

Màrqueting Online del Cap i Casal

1 d'agost de 2018
0 comentaris

Les menudes empreses i autònoms ja aposten pel màrqueting online

En esta ocasió toca parlar d’un dels últims treballs que he realitzat i del que em sent ben content, tant per la faena feta, com per la tipologia del client que es tracta. Una de les coses que més m’agrada de la meu tasca es la de poder donar oportunitats a xicotetes empreses de poder accedir al canal de distribució d’Internet i que a més estes puguen competir a peu “quasi d’igualtat” amb altres grans empreses del sector. Les ajude a trobar el seu nínxol de mercat i les ajude a que obtinguen la suficient visibilitat per a que rendibilitzen la seua inversió.

En este cas, toca el sector serveis, més en concret les cristalleries

Històricament, quan havíem de fer una reforma a casa, se’ns havia trencat un vidre dels finestrons, volíem fer un tancament d’una terrassa , o posar una mampara de dutxa, el primer que fèiem es preguntar a coneguts i familiars, tal volta mirar a “las páginas amarillas”, baixar al barri a vore quin cristaller teníem més a prop.

No obstant estos hàbits han variat considerablement. Si bé el buscar la recomanacions de familiars i amics continua sent una peça clau la resta de llocs de cerca ha anat caiguent, lenta i paulatinament. Hi això al comerç tradicional i en el cas que ens ocupa ha afectat prou. I sense més pase a explicar el cas.

La cristalleria en la que no eren cristallers

Encara que també en podríem dir els cristallers que no tenien cristalleria (Almenys a Internet). Imaginem el cas, cinc o sis cristallers, amb més de 20 anys d’experiència, complidors, coneguts als seus barris o pobles i poc a poc el nombre de comandes el va baixant. Ja no arreglen tantes finestres com abans, ni col·loquen tantes mosquiteres, ni fan baranes de vidre, ni fan escaparats….

I arriba un bon dia en el que algú els crida, els hi venen contactes de potencials clients per a que oferisquen pressupost. Cada contacte té un preu de XX€, naturalment els 5 primers són de bades, per a que proven. I passa més temps i es troben amb que la major part dels seus clients ara no són clients seus, sino que els hi revén una empresa que lògicament cobra per cada venda.

I es donen compte de que tenen la ferramenta, tenen els coneixement, compten amb el saber fer però no compten amb els seus propis clients, almenys amb un sistema eficaç de captació d’estos.

Passar a ser la Cristalleria de València

I ací és on aplega el que els escriu estes línies. El més inquiet dels cristallers es posa en contacte i comencem a treballar. Set o huit d’estos cristallers de tota la vida començaran a treballar primerament en una mena de cooperativa informal, es coneixen de fa molts anys i saben del bon treball de cadascú. Ha aplegat l’hora de trobar els seus propis clients. Comencem a Cristaleria València a seua web, optimitzada per a qui busque un servei de cristall o vidre a València y contornada els hi puga trobar. No han inventat res nou, però ara en són conscients que tindre un cert control sobre el marge comercial és imprescindible. Han trobat el seu nínxol, València, el cap-i-casal i rodalies.

I esta és la historia tota l’historia que es pot contar fins ara. Esta és una part bonica de la meua feina, ajudar a aquells ments comerciants, que viuen de la seua faena i coneixements a que “almenys” siga un poc més difícil que els xafen pel camí. Fins la propera

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!