València Digital

Màrqueting Online del Cap i Casal

12 de juliol de 2017
0 comentaris

Google AMP: El doble fil de la tecnologia

Google AMP ja està entre nosaltres. Les persones més observadores ja s’hauran adonat que des de fa ja més d’un any molts resultats a les cerques mòbils compten amb un simbolet en forma de raig al principi d’este.

Però, a més, si  s’és un poc més observador hom es podrà adonar que estes pàgines carreguen molt més ràpides que les habituals i que a més solen estar despullades de botonets i de la major part de baners publicitaris habituals en molts dels resultats a les SERP’s dels cercadors.

Què es la tecnologia A.M.P

Sota este acrònim angles de Accelated Mobile Pages trobem un tecnologia patrocinada per Google y que despulla de tot el codi “innecessari” d’Html i Javascript als resultats servits. A mode d’exemple els típics formularis, els pops ups, els carrusels d’imatges, etc. es veuen suprimits. Entregant-se una versió espartana de l’URL.

La pròxima vegada que el lector veja u d’estos resultats, també es podrà fixar que l’adreça de la pàgina acaba amb un /amp o amb un /?amp i es ací on bé l’explicació final de la falla i tal volta la traca final.

La memoraria cau o el famós cache

La memòria CAU o cache no es més que oferir una versió de la pàgina que es vol consultar de una manera precarregada. Açò vol dir que per exemple vostè pot estar veient una versió de la informació demandada que tal volta no es exactament igual a la que en este moment precís el mitjà que s’està consultant ofereix.

Açò es així ja que d’esta manera diguem-ne que el contingut es carrega de una manera més ràpida i a més no hi ha que descarregar tantes dades. Vostè en este moment al seu ordinador de una versió de la memòria CAU d’este article de manera que els elements comuns amb les altres planes que vostè a consultat de mesvilaweb.cat no caldrà que se’ls torne a baixar.

Però les webs amb AMP van una passa més avant. Amb esta tecnologia ja no tindrem estes versions a la memòria CAU del nostre ordinador. Serà Google la que tindrà les versions guardades als seus servidors i estos seran els resultats que ens mostraran.

Tenint en compte que més del 50 % del tràfic ve des de dispositius mòbils i que la major part dels periòdics estan usant ja esta tecnologia, ens podem donar compte de l’immens poder que açò suposa i del mal que podria fer si s’usa d’una manera indeguda en un futur.

La Visibilitat a les SERP’s dels resultats AMP: Factors SEO

Segons comunicà la companyia Google a febrer del 2016 la tecnologia AMP no es un factor de posicionament SEO en si mateixa. Però el que si que ha deixat intuir en varies vegades es que la velocitat de carrega i “la millora d’experiència de l’usuari” si que ho son. Per tant una web que carregue més ràpida posicionarà millor i els resultats A.M.P. carreguen molt i molt ràpid.

La polèmica està servida. És convenient deixar en mans d’una única empresa més del 50 % dels resultats que son servits als sol·licitants d’informació a la xarxa?

Què n’opineu?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!