Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

8 de setembre de 2010
0 comentaris

Venècia 2010: dimecres, 8 de setembre

Dimecres, 8 de setembre de 2010, a la Mostra de Venècia:

Competició

Venus negra (Venus Noire / Black Venus), d’ Abdellatif KECHICHE

Abdelatif Kechiche torna a Venècia, on triomfà el 2000 amb la seva opera prima La faute à Voltaire i el 2007 amb el film de consagració internacional, La grana i el mújol, i on ell mateix va ser el 2008 president del Jurat de l’Opera Prima. I torna amb aquesta pel·lícula  (inspirada en la història de Saartjie Baartman, coneguda a començament del segle XIX com la “Venus Hottentote“), en què el cineasta segueix qëstionant l’espectador respecte al seu propi vincle amb el que és diferent i humà.

Attenberg (Attenberg), d’ Athina Rachel TSANGARI

El cineasta grec Yorgos Lanthimos, que es va donar a conèixer l’any passat amb Kynodontas (Kynodontas / Canino / Canine), assumeix el rol de coproductor i actor en aquest segon llargmetratge d’ Athina Rachel Tsangari (que, alhora fou coproductora de Kynodontas).

***

Fora de Competició

Germanes, mai (Sorelle mai), de Marco BELLOCCHIO

(..) un film alhora compacte i fragmentari… Aquesta “contradicció” correspon al fet que explica sis històries al decurs de deu anys (en sis episodis, filmats en sis anys diferents, entre 1999 i 2008) i que han quedat lligades només quan he decidit de fer-ne una pel·lícula, perquè m’he adonat que hi havia un fil que les unia, un fil profund, malgrat algunes divagacions de la trama, imprescisions i repeticions de diàleg, com correspon a la vida que transcorre, amb les seves transformacions, de dos germans, Giorgio i Sara i la seva filla Elena… Ells van i vénen, fugen i tornen per acabar allunyant-se definitivament de Bobbio, del passat, mentre altres personatges es queden a la ciutat, que és un altre protagonista immòbil de la pel·lícula (Marco Bellocchio, al material de difusió de la pel·lícula) [Informació de la Mostra]

La ciutat (The Town / Ciudad de ladrones), de Ben AFFLECK

Si el 2007 l’actor i productor Ben Affleck s’estrenava com a director amb el thriller Gone Baby Gone, tot adaptant un relat de misteri criminal de Dennis Lehane, ara ha repetit l’experiència darrere la càmera, basant-se en la novel·la Prince of Thieves, de Chuck Hogan. Ell mateix dóna vida a un criminal de pedra picada, reeixit i expeditiu atracador de bancs… que, traient-se la careta, es converteix en l’irreconeixible home discret i atractiu de qui s’enamora la directora bancària que, tot just fa uns dies, havia près com a ostatge… [Trailer VO] [Tràiler VOSF] [Tràiler VE] [Tràiler VI] [web oficial (ang)] [web oficial (esp)] [web oficial (fr)][web oficial (it) [Informació de la Mostra]  [Cartellera (cat)] [IMDB (ang)] [La Butaca (esp)] [CommeAuCinéma (fr)] [AlloCiné (fr)]. També Festival de Toronto 2010 [Gala Presentations

Tot inclòs (All Inclusive 3D), de Nadia RANOCCHI i David ZAMAGNI

Llargmetratge estereoscòpic en blanc-i-negre, sobre l’addició al treball. La protagonista, nova directora d’un hotel, es va convertint en un d’aquests individus amb tendència al plaer del sacrifici. La seva propensió a la competitivitat i a l’autoafirmació esdevé font de grans conflictes que la predisposen a cometre actes immorals i al predomini sobre els altres (Materil de difusió de la pel·lícula) [Informació de la Mostra]

El primer cop a Venècia (La Prima Volta a Venezia), d’ Antonello SARNO

Documental que congria vuitanta-vuit records i “confidències” sobre l’experiència d’artistes del cinema de ser per primer cop a la Mostra de Cinema de Venècia: Tarantino, Scosese, De Niro, Al Pacino, Charlize Theron, Hugh Grant, Penélope Cruz… [Informació de la Mostra]

Zebraman, de Takashi MIIKE 

Sessió de mitjanit, amb la reposició d’aquest film de 2004 que s’ambienta al 2010, i obra de Takashi Miike, present enguany a Venècia per partida quàtruple, ja que és a la Competició (amb 13 Assassins); Fora de Competició, amb aquesta reposició i amb la projecció (demà) d’una seqüela de títol internacional inconfusible, Zebraman 2, i encara presideix l’estrambòtic Jurat del Millor Film Estereoscòpic de l’Any.

***

Horitzons

A espada e a rosa, de João NICOLAU

Qualificada de “comèdia de l’absurd”, aquest primer llargmetratge del fins ara exitós curtmetratgista Joao Nicolau, presenta l’aventura marinera d’un noi de Lisboa que deixa enrere la rutina i (mai tan ben dit) s’embarca en una caravel·la portuguesa del segle XV governada pel vell codi de la pirateria. Es trobarà que una traïció a bord desfermarà terribles esdeveniments, que el xicot haurà de superar sense renegar els seus principis ètics… [Informació de la Mostra]

Nainsukh, d’ Amit DUTTA

Dutta (Jammu, l’Índia, 1977), menció especial del Jurat del Premi Orizzonti a la Mostra de Venècia de l’any passat pel seu primer llargmetratge La dona de l’home i altres contes -film de tres episodis en què s’explora les relacions entre homes, dones i els espais físics i mentals en què s’estan-, hi torna amb aquesta pel·lícula inspirada en els quadres i en la biografia Nainsukh, gran pintor de miniatures del segle XVII [Informació de la Mostra]

The Nine Muses, de John AKOMFRAH

Documental, assaig cinematogràfic i film experimental de John Akomfrah. Estructurat com una faula al·legòrica i vagament inspirat en la fantaciència existencial, explica la història de la immigració massiva a la Gran Bretanya de post-guerra, vista a través de l’ Odissea d’Homer. Dividit en nou capítols musicals (un per cada musa a què fa referència el títol, que són “nou maneres d’explicar el destí, l’atzar i la redempció”), amb escenes filmades entre els Estats Units i la Gran Bretanya que s’entrelliguen amb força material d’arxiu [Informació de la Mostra]

***

Jornades dels Autors

Et in terra pax (Et in terra pax), de Matteo BOTRUGNO i Daniele COLUCCINI

La perifèria romana més extrema és el rerefons de tres històries que tot primer es deesnvolupen paral·lelament i, de mica en mica, van entrelligant-se, seguint el fil sanguinolent de la droga i la criminalitat. No és una pel.lícula sobre el malestar dels suburbis romans, o si més no, ho és només en part. Hem optat per posar l’accent en la psicologia dels personatges més en que la degradació, més en la recerca desesperada d’un camí a seguir que en els motius d’exclusió social. La barriada és el teatre de les vivències en què es fan evidents, d’una banda, les contradiccions de l’ésser humà, i, per altre cantó, els rabiosos instints de supervivència i el delit de redimir-se (Matteo Botrugno i Daniele Coluccini, directors del film, al material de promoció). La violència, la pobresa i la desesperació vital en un edifici mugrós de dimensions immenses queden retratades sense fer soroll en aquesta representació a combustió lenta de la vida quotidiana decantada a la marginalitat (Adrian Wootton, Jornades dels Autors) [Tràiler] [MyMovies (it)]

***

Setmana de la Crítica

Hora proelefsis (Hora proelefsis / Homeland / Terra madre), de Syllas TZOUMERKAS

En plena revolta contra la crisi econòmica, una família grega passa comptes amb el seu passat… Aquesta és la història d’un país i una família en caiguda lliure. Tres generacions d’una família (la dels anys cinquanta, la que va crèixer durant la restauració de la democràcia als setanta, i la generació d’avui en dia) topen frontalment i sense remei per una adopció de fa vint anys [Tràiler VOSA] [blog oficial (gr/ang)] [MyMovies (it)]

***

Tota la programació de la jornada [Programa del dimecres 8 de setembre – Venècia 2010]

Nota
Com es pot comprovar, cada dia hi ha projeccions anticipades a la premsa i als professionals de la indústria, però en aquests apunts del blog només reflecteixo els que es presenten oficialment, al públic, a la secció Competitiva, Fora de Competició, Jornades dels autors i Setmana de la Crítica, així com algun títol de la resta de seccions.

***

FOTO Venus negra, d’ Abdelatif Kechiche

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!