La secció Horitzons de la Mostra de Venècia es redefineix enguany i és l’àmbit del certamen on hi haurà més novetats.
Creada el 2004 i dedicada tot seguit a les “noves tendències” del cinema mundial, ara s’enforteix obrint-se a totes les obres “fora de format” (incloent-hi fins i tot els curtmetratges), amb una mirada més àmplia i dinàmica als nous camins dels llenguatges que conflueixen en el cinema. Horitzons, doncs, para especial atenció a les experiències de directors formats en diferents àrees d’expressió. Així, aquesta secció ocupa un nou espai, convertint-se en un “laboratori” dels diversos llenguatges artístics, dins del “laboratori” més gran, que és la Biennal de Venècia. Venècia es confirma d’aquesta manera com un punt de referència per al coneixement i la recerca sobre les tendències en l’art cinematogràfic (Nota oficial de la Mostra de Venècia)
La secció Horitzons té la seva pròpia competició i, per tant, un jurat específic, que atorga el Premi Orizzonti (a un llargmetratge), el Premi Especial del Jurat Orizzonti (a un llargmetratge), el Premi Orizzonti Cortometraggio i el Premi Orizzonti Mediometraggio. Esclar, així les coses, alguns dels films seleccionats en aquest apartat de la Mostra també es projecten “fora de competició”.
Mostre de Venècia 2010 · Horitzons
House, de Doug AITKEN –curtmetratge de recerca–
The Nine muses, de John AKOMFRAH –documental–
Slabyj Rot Front (Weak Rot Front), de Victor ALIMPIEV –curtmetratge de recerca–
Il capo, de Yuri ANCARANI –curtmetratge documental–
En el futuro, de Mauro ANDRIZI –migmetratge–
Shadow Cuts, de Martin ARNOLD –curtmetratge de recerca–
El pozo, de Guillermo ARRIAGA –curtmetratge–
Un anno dopo. Progetto Memory Hunters, de diversos autors italians –curt–
La bella dorment (La Belle endormie), de Catherine BREILLAT –inauguració–
The Forgotten Space, de Noel BURCH i Allan SEKULA –documental–
Woman I, de Nuntanat DUANGTISARN –curtmetratge–
Nainsukh, d’ Amit DUTTA
Non si può nulla contra il vento, de FLATFORM –curtmetratge de recerca–
The Agent, de Vincent GALLO –curtmetratge–
Caracremada, de Lluís GALTER
Per questi stretti morire -Cartografia di una passione-, de Giuseppe GAUDINO i Isabella SANDRI –documental–
K.364 A journey by train, de Douglas GORDON –documental fora de competició–
Guest, de Jose Luís GUERÍN –documental–
Jean Gentil, de Laura Amelia GUZMÁN i Israel CÁRDENAS
Ok-hui-ui yeonghwa (Oki’s Movie ), de HONG Sangsoo –cloenda–
Xifang qu ci bu yuan (Reconstrcting Faith), de Wenhai HUANG –documental–
Qiao (Crust), de Wenhai HUANG –curtmetratge documental–
Mouse Palace, de Harald HUND i Paul HORN –curtmetratge de recerca–
A Loft, de Ken Jacobs –curtmetratge fora de competició– [Vídeo]
Nok Ka Mhin (Four Seasons), de Chaisiri JIWARANGSAN –curtmetratge–
Better Life, d’ Isaac JULIEN –migmetratge–
The Leopard, d’ Isaac JULIEN –curtmetratge fora de competició–
Robinson in ruins, de Patrick KEILLER –documental–
Brilianty (Diamonds), de Rustam KHAMDAMOV –curtmetratge–
Zelal, de Marianne KHOURY i Mustapha HASNAOUI –documental–
Bangdokpi (Anti Gas Skin), de Gok KIM i KIM Sun
Chi Di (Red Earth), de Clara LAW –curtmetratge–
Future Archaeology, d’ Armin LINKE i Francesco MATUZZI –curt documental–
Atom, de Markus LÖFFLER i Andrée KORPYS –curtmetratge de recerca–
Lif og Daudi Henry Darger (The Life and Death of Henry Darger), de Bertrand MANDICO –curtmetratge–
Magic for beginners, de Jesse MCLEAN –curtmetratge de recerca–
News from Nowhere, de Paul MORRISEY
Voodhushevlenie (Inspiration), de Galina MYZNIKOVA i Sergey PROVOROV –migmetratge de recerca–
A espada e a rosa, de João NICOLAU
Painéis de São Vicente de Fora, Visão Poética, de Manoel de OLIVEIRA –curt–
The External World, de David OREILLY –curtmetratge d’animació–
Dharma Guns (La Succession Starkhov ) de Francois-Jacques OSSANG
Pa Rubika Celu (On Rubik’s Road), de Laila PAKALNINA –migmetratge documental–
Man in a room, de Rafael PALACIO ILLINGWORTH –curtmetratge–
Diane Wellington, d’Arnaud des PALLIÈRES –curtmetratge de recerca–
Verano de Goliat, de Nicolás PEREDA
Les barbares, de Jean-Gabriel PÉRIOT –curtmetratge de recerca–
The Future Will Not Be Capitalist, de Sasha PIRKER –curt documental–
O mundo è bello, de Luiz PRETTI –curtmetratge de recerca–
Stardust, de Nicolas PROVOST –curtmetratge de recerca–
Cold Clay, Emptiness, de S.J. RAMIR –curtmetratge de recerca–
The Futurist, d’Emily RICHARDSON –curtmetratge de recerca–
Tse (Out), de Roee ROSEN –migmetratge–
El sicario room 164, de Gianfranco ROSI –documental–
John’s Gone, de Josh SAFDIE i Benny SAFDIE –curtmetratge–
Sheoeyin kenna (When We Were Communists), de Maher Abi SAMRA –documental–
Els Malànima (I Malavoglia), de Pasquale SCIMECA
Indefatigable, de SEMICONDUCTOR (Ruth JARMAN i Joe GERHARDT) –curt documental–
Cold Fish, de Sion SONO
21 KE (21 grams), de Xun SUN –curtmetratge d’animació–
Miten Marjoja Poimitaan (How to Pick Berries), d’ Elina TALVENSAARI –curt documental–
La linea generale, d’ Oleg TCHERNY –curtmetratge de recerca–
Coming Attractions, de Peter TSCHERKASSKY –curtmetratge de recerca–
Erään Hyönteisen Tuho (The Death of an insect), de Hannes VARTIAINEN i Pekka VEIKKOLAINEN –curtmetratge de recerca–
Haru No Shikumi (The Mechanism of Spring), d’Atsushi WADA –curt d’animació–
Fading, d’ Olivier ZABAT –migmetratge documental de recerca–
720 Degrees, d’ Ishtiaque ZICO –curtmetratge de recerca–
Casus Belli, de Georgios ZOIS –curtmetratge–
***
FOTO © Mallerich Caracremada, de Lluís Galter
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!