Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

23 de maig de 2015
0 comentaris

“Valley of love”, de Guillaume Nicloux: Huppert i Depardieu deambulen…

Les pel·lícules programades cap a la part final del festival ho tenen diferent. Si són bones, revifen els ànims del personal -ja cansat després de tants de dies de veure pel·lícules- i, ni que siguin per això, compten amb un plus a favor seu, fins al punt que poden arribar a ser sobrevalorades. Ara, si no estan bé, passen a ser víctimes d’aquell esgotament i les cròniques solen tractar-les tant o pitjor del que es mereixen, quan no se les menysté, parlant-ne poc o gens. Valley of Love, de Guillaume Nicloux, em temo que és de les segones. La protagonitzen Gérard Depardieu i Isabelle Huppert, parella separada de fa temps, que fan cap al Death Valley, responent a l’estranya cita del seu fill, mort fa sis mesos.

Tira_horitzontalEulàlia Iglesias, tuit: VALLEY OF LOVE de G. Nicloux redunda en un dels temes recorrents de #Cannes2015: la vida després de la mort des d’una trascendència barata.

Imma Merino, diari El Punt Avui, A l’entorn de la mort: (..) unes expectatives que, malauradament, han estat força decebudes, sobretot, i de manera inesperada, en el cas d’Isabelle Huppert, molt cridanera. Nicloux oscil·la, sense trobar la inspiració, entre la banalitat de les converses de la parella retrobada i l’emergència d’un misteri relacionat amb la presència d’un fantasma (..)

Xavi Serra, diari Ara, Depardieu i Huppert es retroben al desert de Canes: (..) l’exparella s’instal·la en un complex turístic i deambula durant els dies pel desert californià intercanviant confidències i picabaralles que no van enlloc. Sembla que Nicloux hagi plantat els intèrprets en l’escenari per veure què en sortia, i el que ha sortit és el no-res. Un duel interpretatiu estèril que, en qualsevol cas, guanyaria un Depardieu immens -en sentit no figurat- per incompareixença d’Huppert.

Nando Salvà, diari El Periódico, Extraviats al desert: Gérard Depardieu i Isabelle Huppert protagonitzen la fluixa “El valle del amor” (..) Nicloux els deixa caminar per l’agrest paisatge mentre s’intercanvien retrets i escupen generalitat sobre el dolor de la pèrdua, sense (..) fer de la pel·lícula que els envolta res amb un mínim d’interès.

Salvador Llopart, diari La Vanguardia, L’eternitat i un dia: (..) Depardieu i Huppert són l’únic bo, real i tangible d’una història massa volàtil i forçada. Massa metafísica i abstracta perquè arribi enlloc (..)

Peter Bradshaw, The Guardian, Peaks and troughs as Depardieu and Huppert feel the heat: Guillaume Nicloux’s Valley of Love is a starry two-hander with a very contrived high-concept premise which, perhaps inevitably, leads us precisely nowhere. Nicloux appears to have developed his project by taking his actors and the fascinating Death Valley setting as a starting point, hoping that an ending would materialise. It has not been much liked here in Cannes, but I found it partly redeemed by watchable turns from Gérard Depardieu and Isabelle Huppert (..)

Guy Lodge, Variety, Cannes Film Review: Reunited onscreen after 35 years, Isabelle Huppert and Gerard Depardieu give life to this slight, metaphysical grief drama (..) If there’s a certain momentousness to the onscreen reunion of Isabelle Huppert and Gerard Depardieu — 35 years after Maurice Pialat’s “Loulou” — everything else in Guillaume Nicloux’s cryptic curio “Valley of Love” works strenuously against any mounting sense of consequence. A lean, spirituality-inflected grief drama set in Death Valley and complicated by self-reflexive musings on both actors’ star personae, this agreeable muddling of the metaphysical with the just plain meta arguably isn’t best flattered by a Competition slot in Cannes.

Alejandro G. Calvo, tuit: Vista VALLEY OF LOVE de Guillaume Nicloux. Opositando a peor película de la sección oficial. El cine francés este año: mal. #Cannes2015.

Carlos F. Heredero, Caimán, Cannes 2015 en tiempo real: (..) La película se pierde en inagotables conversaciones tópicas entre los dos protagonistas, echa mano de un recurso dramático innoble y ni siquiera acierta a sacar partido de los impresionantes escenarios en los que se sitúa la acción. Todo sin ello sin ningún estilo y con imágenes más bien ramplonas. Y hasta aquí todo lo que se puede decir de una película para estricto consumo local francés (..)

Jacques Morice, Télérama, Gérard Depardieu et Isabelle Huppert dans une échappée belle vers le bizarre: (..) Deux monstres sacrés pour un film sans attaches connues (..) Mais il y a surtout la fiction, sur le deuil, la hantise, le rapport halluciné avec la réalité qu’on peut entretenir face à la disparition d’un proche. Pari audacieux, extrêmement périlleux. Nicloux s’en sort très bien, expérimente des échappées vers le bizarre (cette rencontre fabuleuse avec une femme au visage défiguré de freak), l’onirique. Sans grandiloquence, au contraire. La force de Valley of love tient dans son curieux cocktail de simplicité et de mystère, de minimalisme et de mysticisme (..) Le film, quête de signes et d’échos venus d’outre-tombe, franchit bien des difficultés. Pour atteindre quelque chose que l’on ne révèlera pas mais qui vaut assurément le voyage.

Foto: © MALERIE MARDER

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!