Feu una tria selecta de Canes, afegiu-hi alguna cosa de Sundance i Berlín, i sumeu-hi la presentació nord-americana del que Venècia programa: el resultat és el Festival de Toronto (6-15 de setembre de 2007), que encara té espai per projectar estrenes mundials, que després recolliran certamens com el de Sant Sebastià. Qui, a Toronto 2007, pugui veure-ho tot (missió absolutament impossible), s’haurà empassat en només 10 dies gairebé tot el cinema de l’any.
Per cert, és aquest un bon moment per fer notar la importància de debò dels festivals grans, com Canes, Venècia i Berlín: punts de trobada mundial, serveixen d’aparador privilegiat als productes que s’hi projecten i, després, els programadors dels certamens de segona divisió (tant se val la classificació “oficial”) com Toronto, Sant Sebastià, Mont-real, Valladolid, Sitges, etc. es dediquen a seleccionar el que més els ha interessat. I així, les pel·lícules roden pel món sencer. Finalment, els distribuïdors d’arreu (que també es mouen per Canes, Venècia i Berlín, i també pels de toronto, etc.) acaben de fer-les arribar al públic, comprant-les, promocionant-les i finalment, estrenant-les. Sumem-hi la crítica cinematogràfica, que malda per veure el màxim de material, ja sigui en un o altre festival o a base d’anar sumant certamens, i després en parla, n’escriu, les comenta.
Toronto 2007 està estructurat en diverses seccions. La qauntitat de pel·lícules, deixeu-m’ho dir, és obscena, d’autèntica golafreria cinèfila, com podreu veure en fer un cop d’ull a les llistes. Hi ha l’anomenada Secció Cinema del món contemporani (63 títols, entre els quals, l’última de Ventura Pons i Mogari No Mori, la gran pel·lícula amb què Naomi Kawase guanyà el Grand Prix a Canes). Hi ha la Secció Descoberta (14 títols). Hi ha la Secció Presentacions de Gala (20 títols, entre els quals, els darrers treballs de Cronenberg, Allen, Schrader, Arcand…). Hi ha la Secció Mestres (20 títols, d’autors com Sokurov, Rohmer, Im, Chahine, Oliveira, Gitai, Saura, Chabrol, Kitano, Loach, Tarr, Rivette,Olmi, Schlondorf, Hou…). Hi ha les Presentacions especials (50 títols, entre els quals, la Palma d’Or de Canes, els films que han inaugurat Berlín i Venècia, els últims treballs de Julio Medem, Neil Jordan, John Sayles, Todd Haynes, David Auburn, Sean Penn, Ang Lee, Johnnie To, Jonathan Demme, Peter Greenaway, els Coen, De Palma, Manchevski… i encara Persèpolis i l’adapatació cinematogràfica de la novel·la de Baricco, “Seda”). Hi ha la Secció Vanguarda (18 títols, autèntic poti-poti que agafa un concepte ben especial del mot “vanguarda”, juntant Yo, El orfanato, l’últim Van Sant, les Chansons d’amour de Christophe Honoré, el deliri d’ Harmony Korine, el gregg Araki més integrat, el darrer treball de Shinji Aoyama, el guardonat Control d’Anton Corbijn i el debut darrere la càmera de Gaël García Bernal…). Hi ha l’apartat Visions (19 títols més, amb Guerín, Hana Makhmalbaf, De Heer, Pen-ek, Reygadas, Andersson…). Hi ha les Bogeries de mitjanit (10 títols i anar sumant), el Real to Reel (32 títols), les Wavelengths (no menys de 24 títols més) i, encara, tres apartats dedicats al cinema canadenc, els curtmetratges, etc. Això, més que un festival sembla un mercat de Calaf! Una autèntica orgia de pel·lícules.
Anant a Vull llegir la resta de l’article trobareu la llista de pel·lícules que conformen les diferents seccions, amb enllaços (a webs dels films i/o a articles meus en què parlo del film o del director corresponents) i les referències (que la memòria m’ha permès) als festivals d’on vénen alguns dels títols seleccionats. Certament, les últimes seccions les hi he posades tot i que em falta adaptar-les i acabar-les de traduir (ho aniré fent, als propers dies); però m’ha semblat que tenia interés facilitar ja tota la informació.
Foto Sad Vacation, de Shinji Aoyama
Secció CINEMA DEL MÓN CONTEMPORANI (Contemporary World Cinema)
Selecció prolífica de pel·lícules d’autors contemporanis, algunes de les quals ja han estat presentat presentades o guardonades a diversos festivals. Com diu l’organització del certamen, de Vietnam a Islàndia, del Kazakhstan a Xile i més enllà, aquesta secció esdevé una autèntica i cinèfila volta al món:
[Nota: els títols d’aquesta llista -i els de totes les seccions d’aquest Festival- són en l’idioma que ha facilitat l’organització, llevat d’aquells que jo en tinc constància del títol original i/o en qualsevol de les llengües romàniques que coneixem als nostres respectius territoris]
ALL HAT, de Leonard Farlinger
AMERICAN VENUS, de Bruce Sweeney
AM ENDE KOMMEN TOURISTEN / And along come tourists / Et puis les touristes , de Robert Thalheim (Canes 2007, UCR)
AVANT QUE J’OUBLIE, de Jacques Nolot (Canes 2007, Qz)
BIKUR HATIZMORET / The band’s visit / La visita de la banda / La visite de la fanfarre, d’ Eran Kolirin (Canes 2007, UCR)
IZGNANIE / The Banishment, d’ Andrey Zvyagintsev (Canes 2007, SO)
BARCELONA (UN MAPA) / Barcelona (A Map), de Ventura Pons
BATTLE FOR HADITHA, de Nick Broomfield (Sant Sebastià 2007, Competició)
BREAKFAST WITH SCOT, de Laurie Lynd
BRICK LANE, de Sarah Gavron
CALIFORNIA DREAMIN’ (NESFARSIT) / California Dreamin’ (Endless), de Cristian Nemescu (Canes 2007, UCR)
CHOP SHOP, de Ramin Bahrani (Canes 2007, Qz)
CONTRE TOUTE ESPÉRANCE, de Bernard Émond
THE COUNTERFEITERS, d’ Stefan Ruzowitzky
DANS LA VIE, de Philippe Faucon
DAYS AND CLOUDS, de Silvio Soldini
AUF DER ANDEREN SEITE / YASAMIN KIYISINDA / The Edge of Heaven / De l’altre costat / De l’autre côté, de Fatih Akin (Canes 2007, SO)
EMPTIES, de Jan Sverák
L’ ENNEMI INTIME, de Florent-Emilio Siri
ERIK NIETZSCHE: THE EARLY YEARS, de Jacob Thuesen
FARO, LA REINE DES EAUX, de Salif Traoré
FOREVER NEVER ANYWHERE, d’ Antonin Svoboda
GARAGE, de Lenny Abrahamson (Canes 2007, Qz)
A GENTLE BREEZE IN THE VILLAGE, de Nobuhiro Yamashita
GONE WITH THE WOMAN, de Petter Næss
HAPPINESS, de Hur Jin-ho
THE HOME SONG STORIES, de Tony Ayres
IN MEMORY OF MYSELF, de Saverio Costanzo
ISKA’S JOURNEY, de Csaba Bollók
MÝRIN / Jar City, de Baltasar Kormákur (Karlovy Vary 2007)
JELLYFISH, de Shira Geffen i Etgar Keret
JUST LIKE HOME, de Lone Scherfig
KING OF CALIFORNIA, de Mike Cahill
KINGS, de Tom Collins
L’ORA DI PUNTA, de Vincenzo Marra (Venècia 2007, competició)
MOGARI NO MORI / The mourning Forest / El bosc de Mogari / El bosque del duelo / La forêt de Mogari, de Naomi Kawase (Canes 2007, SO)
MUNYURANGABO / Liberation Day, de Lee Isaac Chung (Canes 2007, UCR)
MUTUM, de Sandra Kogut (Canes 2007, Qz)
MIO FRATELLO È FIGLIO UNICO / My Brother is an Only Child, de Daniele Luchetti (Canes 2007, UCR)
NEW YORK CITY SERENADE, de Frank Whaley
NORMAL, de Carl Bessai
NOS VIES PRIVÉES, de Denis Côté
ON THE WINGS OF DREAMS, de Golam Rabbany Biplob
PHILIPPINE SCIENCE, d’ Auraeus Solito
EL BAÑO DEL PAPA / The Pope’s Toilet, d’ Enrique Fernandes i César Charlone (Canes 2007, UCR)
RUN, FAT BOY, RUN, de David Schwimmer
MILYANG / Secret Sunshine, de Lee Chang-dong (Canes 2007, SO)
THE SECRETS, d’ Avi Nesher
THE SHOCK DOCTRINE, d’ Alfonso Cuarón, Jonás Cuarón, Naomi Klein
SLINGSHOT, de Brillante Mendoza
SON OF RAMBOW, de Garth Jennings (Sundance 2007, Premieres)
STARTING OUT IN THE EVENING, d’ Andrew Wagner (Sundance 2007 Competició)
THE STONE ANGEL, de Kari Skogland
UNA NOVIA ERRANTE / A Stray Girlfriend (abans, A Wandering Bride) / La fiancée errante, d’ Ana Katz (Canes 2007, UCR)
TO LOVE SOMEONE, d’ Åke Sandgren
THE TRAP, d’ Srdan Golubovic
UNDER THE SAME MOON, de Patricia Riggen
UNFINISHED SKY, de Peter Duncan
UNFINISHED STORIES, de Pourya Azarbayjani
UNE VIEILLE MAÎTRESSE, de Catherine Breillat (Canes 2007, SO)
WEIRDSVILLE, d’Allan Moyle
WOLFSBERGEN, de Nanouk Leopold
***
Secció DESCOBERTA (Discovery)
Vitrina per a cineastes nous o emergents, amb talent i innovadors, que han de convertir-se en noms consolidats del panorama cinematogràfic internacional (:
THE BABYSITTERS, de David Ross
BLIND, de Tamar van den Dop
COCHOCHI, d’ Israel Cárdenas i Laura Amelia Guzmán (Venècia 2007, Orizzonti)
CORROBOREE, de Ben Hackworth
FROZEN, de Shivajee Chandrabhushan
I AM FROM TITOV VELES, de Teona Strugar Mitevska
KING OF THE HILL, de Gonzalo López-Gallego
THE PASSAGE, de Mark Heller
ROMING, de Jirí Vejdelek
SEPTEMBER, de Peter Carstairs
THOSE THREE , de Naghi Nemati
WITH YOUR PERMISSION, de Paprika Steen
THE WORLD UNSEEN, de Shamim Sarif
LA ZONA, de Rodrigo Plá (Venècia 2007, Jornades dels autors)
***
Secció DE GALA (Gala Presentations)
Aquesta és un dels programes més rutilants del festival i inclou films canadencs, pel·lícules en llengua no anglesa i produccions dels estudis nord-americans. Alguns d’aquests títols són autèntiques preestrenes a Nord-Amèrica i es projecten al Roy Thomson Hall.
FUGITIVE PIECES, de Jeremy Podeswa
RENDITION, de Gavin Hood
MICHAEL CLAYTON, de Tony Gilroy (En competició a Venècia 2007)
TERRA, d’Aristomenis Tsirbas
EASTERN PROMISES, de David Cronenberg (Inaugurarà Sant Sebastià 2007)
LE DEUXIÈME SOUFFLE, d’Alain Corneau
THE LAST LEAR, de Rituparno Ghosh
ELIZABETH: THE GOLDEN AGE, de Shekhar Kapur
THE JANE AUSTEN BOOK CLUB, de Robin Swicord
SLEUTH, de Kenneth Branagh (En competició a Venècia 2007)
ACROSS THE UNIVERSE, de Julie Taymor
CASSANDRA’S DREAM, de Woody Allen (Fora de competició, a Venècia 2007)
CLEANER, de Renny Harlin
L’ÂGE DES TÉNÈBRES, de Denys Arcand (Canes 2007, Fora de competició, Film de cloenda)
BLOOD BROTHERS, d’Alexi Tan (Clourà Venècia 2007)
RESERVATION ROAD, de Terry George
THE WALKER, de Paul Schrader (Berlín 2007, Cloenda)
CLOSING THE RING, de Richard Attenborough
CARAMEL, de Nadine Labaki (Canes 2007, QZ) (Sant Sebastià 2007, Zabaltegi Perlas)
EMOTIONAL ARITHMETIC, de Paolo Barzman (Sant Sebastià 2007, Competició)
***
Secció MESTRES (Masters)
Els nous treballs de cineastes que l’organització del certamen considera reconeguts arreu del món i que, com podem comprovar tot seguit, n’hi ha que són “mestres” de bon de veres i n’hi ha que… no tant!
ALEXANDRA, d’ Alexander Sokurov (Canes 2007, SO)
LES AMOURS D’ASTRÉE ET DE CÉLADON, d’ Eric Rohmer (Venècia 2007, competició)
CHUN-NYUN-HACK / Beyond the years, d’ Im Kwon-taek (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)
HEYA FAWDA / Chaos, de Youssef Chahine i Youssef Khaled (Venècia 2007, competició)
CRISTOVAO COLOMBO – O ENIGMA, de Manoel de Oliveira (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)
DISENGAGEMENT, d’ Amos Gitai (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)
FADOS, de Carlos Saura (Sant Sebastià 2007, Zabaltegi Perlas, Sessió especial)
LA FILLE COUPÉE EN DEUX, de Claude Chabrol (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)
FOUR WOMEN, d’ Adoor Gopalakrishnan
KANTOKU BANZAI ! / Glory to the filmmaker!, de Takeshi Kitano (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)
IT’S A FREE WORLD…, de Ken Loach (Venècia 2007, competició)
L’HOME DE LONDRES / The Man from London, de Béla Tarr (Canes 2007, SO)
NE TOUCHEZ PAS LA HACHE, de Jacques Rivette (Berlín 2007, SO)
CENTOCHIODI / One Hundred Nails, d’ Ermanno Olmi (Canes 2007, Fora competició “Homenatges del 60è aniversari”)
THE PAST, d’ Hector Babenco
THE PRINCESS OF NEBRASKA, de Wayne Wang
A THOUSAND YEARS OF GOOD PRAYERS, de Wayne Wang
ULZHAN, de Volker Schlöndorff
LE VOYAGE DU BALLON ROUGE, de Hou Hsiao-hsien (Canes 2007, UCR)
THE VOYEURS, de Buddhadeb Dasgupta
***
Secció PRESENTACIONS ESPECIALS (Special Presentations)
Pel·lícules agosarades i artístiques d’arreu del món, de gran nivell, d’autors destacats i estrelles de renom.
4 MESOS, 3 SETMANES i 2 DIES / 4 Luni, 3 saptamini si 2 zile, de Cristian MUNGIU (Canes 2007, SO : Palma d’Or)
ANGEL, de François Ozon (Berlín 2007, inauguració)
THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD, d’Andrew Dominik (Venècia 2007, competició)
ATONEMENT / Expiació, de Joe Wright (Venècia 2007, competició)
BATTLE IN SEATTLE, d’ Stuart Townsend
BEFORE THE DEVIL KNOWS YOU’RE DEAD, de Sidney Lumet
BEFORE THE RAINS, de Santosh Sivan
BILL, de Melisa Wallack, Bernie Goldmann
THE BRAVE ONE, de Neil Jordan
CAPTAIN MIKE ACROSS AMERICA, de Michael Moore
CHACUN SON CINÉMA, film col·lectiu (episodis de 3 minuts cadascun) de Theo Angelopoulos, Olivier Assayas, Bille August, Jane Campion, Youssef Chahine, Chen Kaige, David Cronenberg, Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Manoel de Oliveira, Raymond Depardon, Atom Egoyan, Amos Gitai, Hou Hsiao-hsien, Alejandro González Iñárritu, , Aki Kaurismäki, Abbas Kiarostami, Takeshi Kitano, Andrei Konchalovsky, Claude Lelouch, Ken Loach, David Lynch, Nanni Moretti, Roman Polanski, Raúl Ruiz, Walter Salles, Elia Suleiman, Tsai Ming-liang, Gus Van Sant, Lars von Trier, Wim Wenders, Wong Kar-wai , Zhang Yimou (Canes 2007, Sessió especial 60è Aniversari)
CAÓTICA ANA / Chaotic Ana, de Julio Medem
DEATH DEFYING ACTS, de Gillian Armstrong
THE GIRL IN THE PARK, de David Auburn
LA GRAND ILLUSION, de Jean Renoir
HERE IS WHAT IS, d’Adam Vollick, Daniel Lanois i Adam Samuels
HONEYDRIPPER, de John Sayles (Sant Sebastià 2007, competició)
I’M NOT THERE, de Todd Haynes (Venècia 2007, competició)
IN BLOOM, de Vadim Perelman
IN THE VALLEY OF ELAH, de Paul Haggis (Venècia 2007, competició)
INTO THE WILD, de Sean Penn
JUNO, de Jason Reitman
LARS AND THE REAL GIRL, de Craig Gillespie
LOVE COMES LATELY, de Jan Schütte
SE JIE / Lust, Caution, d’ Ang Lee (Venècia 2007, competició)
MAD DETECTIVE, de Johnnie To i Wai Ka Fai
MAN FROM PLAINS, de Jonathan Demme (Venècia 2007, Orizzonti Doc)
MARGOT AT THE WEDDING, de Noah Baumbach
MARRIED LIFE, d’ Ira Sachs
MONGOL, de Sergei Bodrov
MY WINNIPEG, de Guy Maddin
NIGHTWATCHING, de Peter Greenaway (Venècia 2007, competició)
NO COUNTRY FOR OLD MEN, de Joel i Ethan COEN (Canes 2007, SO)
NOTHING IS PRIVATE, d’ Alan Ball
PERSÈPOLIS, de Marjane SATRAPI, Vincent PARONNAUD (Canes 2007, SO)
POOR BOY’S GAME, de Clement Virgo
RAILS & TIES, d’Alison Eastwood
FREE RAINER (RECLAIM YOUR BRAIN) / DEIN FERNSEHER LÜGT , de Hans Weingartner (Sant Sebastià 2007, Competició)
REDACTED, de Brian De Palma (Venècia 2007, competició)
ROMULUS, MY FATHER, de Richard Roxburgh
THE SAVAGES, de Tamara Jenkins
LE SCAPHANDRE ET LE PAPILLON, de Julian SCHNABEL (Canes 2007, SO)
SHADOWS, de Milcho Manchevski
SHAKE HANDS WITH THE DEVIL, de Roger Spottiswoode
SEDA / Silk, de François Girard [adaptació de la novel·la Seda, d’Alessandro Baricco]
TAIYANG ZHAOCHANG SHENQI / The sun also rises , de JIANG Wen (Venècia 2007, competició)
THE TAKE, de Brad Furman
THEN SHE FOUND ME, de Helen Hunt
THE VISITOR, de Thomas McCarthy
WHEN DID YOU LAST SEE YOUR FATHER?, d’ Anand Tucker
***
Vanguard
Vanguard spotlights bold filmmakers that run ahead of the pack. This programme is dedicated to irreverent, stylistically playful films that challenge the boundaries of social discourse. Aimed toward adventurous audiences who delight in movies that push the envelopes of technology, culture, and sexuality, these edgy films have a distinct, youthful feel
Film Title Director
BOY A John Crowley
LES CHANSONS D’AMOUR Christophe Honoré
CHRYSALIS Julien Leclercq
CONTROL Anton Corbijn
DÉFICIT Gael García Bernal
EX DRUMMER Koen Mortier
THE EXODUS Pang Ho-cheung
HELP ME EROS Lee Kang Sheng
ME Rafa Cortés
MISTER LONELY Harmony Korine
NAISSANCE DES PIEUVRES Céline Sciamma
THE ORPHANAGE Juan Antonio Bayona
PARANOID PARK Gus Van Sant
PING PONG PLAYA’ Jessica Yu
SAD VACATION Shinji Aoyama
SMILEY FACE Gregg Araki
WHITE LIES, BLACK SHEEP James Spooner
XXY Lucía Puenzo
***
Visions
Visions focuses on the innovative. It spotlights work that challenges our notion of mainstream cinema and explores new territory. Featuring unusual approaches to storytelling, experimental filmmaking techniques and new technologies, Visions is an exciting programme featuring the work of brazen newcomers and veteran filmmakers alike, pushing the boundaries of contemporary cinema
Film Title Director
BUDDHA COLLAPSED OUT OF SHAME Hana Makhmalbaf
DANS LA VILLE DE SYLVIA José Luis Guerín
DEATH IN THE LAND OF ENCANTOS Lav Diaz
DR. PLONK Rolf de Heer
EAT, FOR THIS IS MY BODY Michelange Quay
ENCARNACIÓN Anahí Berneri
HAPPY NEW LIFE Árpád Bogdán
IMPORT EXPORT Ulrich Seidl
L’AMOUR CACHÉ Alessandro Capone
M Lee Myung-Se
NIGHT Lawrence Johnston
PINK Alexander Voulgaris
PLOY Pen-ek Ratanaruang
SILENT LIGHT Carlos Reygadas
SILENT RESIDENT Christian Frosch
SOUS LES TOITS DE PARIS Hiner Saleem
TIME TO DIE Dorota Kedzierzawska
THE TRACEY FRAGMENTS Bruce McDonald
YOU, THE LIVING Roy Andersson
***
Midnight Madness
This popular, iconoclastic midnight programme highlights the weird and the wonderful including thrillers, chillers and rockumentaries from directors who prefer to work in genres not usually seen in a festival context
Film Title Director
DAINIPPONJIN Hitoshi Matsumoto
THE DEVIL’S CHAIR Adam Mason
FLASH POINT Wilson Yip
FRONTIÈRE(S) Xavier Gens
GEORGE A. ROMERO’S DIARY OF THE DEAD George A. Romero
À L’INTÉRIEUR Alexandre Bustillo, Julien Maury
THE MOTHER OF TEARS Dario Argento
STUCK Stuart Gordon
SUKIYAKI WESTERN DJANGO Takashi Miike
VEXILLE Fumihiko Sori
***
Real To Reel
Real to Reel presents the very best in non-fiction cinema from around the globe that challenges, inspires, informs, entertains and moves audiences. In addition to traditional documentaries, Real to Reel also presents experimental and investigative films, docudrama, reality-based cinema and much more
Film Title Director
ALGERIA, UNSPOKEN STORIES Jean-Pierre Lledo
AMAZING JOURNEY: THE STORY OF THE WHO Paul Crowder, Murray Lerner
BODY OF WAR Ellen Spiro, Phil Donahue
CALLAS ASSOLUTA Philippe Kohly
CHILDREN OF THE SUN Ran Tal
DARFUR NOW Ted Braun
THE DICTATOR HUNTER Klaartje Quirijns
DINNER WITH THE PRESIDENT: A NATION’S JOURNEY Sabiha Sumar, Sachithanandam Sathananthan
ENCOUNTERS AT THE END OF THE WORLD Werner Herzog
FENGMING, A CHINESE MEMOIR Wang Bing
GLASS: A PORTRAIT OF PHILIP IN TWELVE PARTS Scott Hicks
HEAVY METAL IN BAGHDAD Eddy Moretti, Suroosh Alvi
HOLLYWOOD CHINESE Arthur Dong
IRON LADIES OF LIBERIA Daniel Junge, Siatta Scott Johnson
A JIHAD FOR LOVE Parvez Sharma
JOY DIVISION Grant Gee
LOU REED’S BERLIN Julian Schnabel
MAN OF CINEMA: PIERRE RISSIENT Todd McCarthy
THE MOSQUITO PROBLEM AND OTHER STORIES Andrey Paounov
MY ENEMY’S ENEMY Kevin Macdonald
MY KID COULD PAINT THAT Amir Bar-Lev
OBSCENE Neil Ortenberg, Daniel O’Connor
OPERATION FILMMAKER Nina Davenport
PLEASE VOTE FOR ME Weijun Chen
A PROMISE TO THE DEAD: THE EXILE JOURNEY OF ARIEL DORFMAN Peter Raymont
REBELLION: THE LITVINENKO CASE Andrei Nekrasov
SURFWISE Doug Pray
TERROR’S ADVOCATE Barbet Schroeder
TRUMBO Peter Askin
USELESS Jia Zhang-Ke
VERY YOUNG GIRLS David Schisgall
THE WILD HORSE REDEMPTION John Zaritsky
***
Wavelengths
Film Title Director
THE ACROBAT Chris Kennedy
ALL THAT RISES Daïchi Saïto
THE ANTHEM Apichatpong Weerasethakul
AT SEA Peter Hutton
THE BUTTERFLY IN WINTER Ute Aurand, Maria Lang
CAPITALISM: SLAVERY Ken Jacobs
CROSS WORLDS Cécile Fontaine
DISCOVERIES ON THE FOREST FLOOR 1-3 Charlotte Pryce
ECHO Izabella Pruska-Oldenhof
ECP 2D: SUN John Price
ERZÄHLUNG Hannes Schüpbach
EUROPA 2005, 27 OCTOBRE Jean-Marie Straub, Danièle Huillet
EVERTWO CIRCUMFLICKSRENT…PAGE 298 Bruce McClure
FAUX MOUVEMENTS Pip Chodorov
GONE Karoe Goldt
MONICA Enrico Mandirola
PAPILLON Olivier Fouchard
POOL Chris Chong Chan Fui
POUR VOS BEAUX YEUX Henri Storck
PROFIT MOTIVE AND THE WHISPERING WIND John Gianvito
QUARTET Nicky Hamlyn
SCHINDLER’S HOUSES (PHOTOGRAPHY AND BEYOND PART 12) Heinz Emigholz
TAPE FILM Chris Kennedy
WHAT THE WATER SAID, NOS. 4-6 David Gatten
Wavelengths Package: Enjoy the most avant-garde filmmaking with this ticket package that includes one ticket to each Wavelengths screening.
Past Works
Past works that have screened in Wavelengths include:
Xavier Lukomski’s UN PONT SUR LA DRIANA
Abbas Kiarostami’s ROADS OF KIAROSTAMI
Lawrence Jordan’s POET’S DREAM
Nicolas Ray’s SCHUSS!
Mika Taanila’s THE ZONE OF TOTAL ECLIPSE
***
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!