Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

27 d'agost de 2007
0 comentaris

Toronto 2007: gairebé tot el cinema de l’any, en 10 dies!

Feu una tria selecta de Canes, afegiu-hi alguna cosa de Sundance i Berlín, i sumeu-hi la presentació nord-americana del que Venècia programa: el resultat és el Festival de Toronto (6-15 de setembre de 2007), que encara té espai per projectar estrenes mundials, que després recolliran certamens com el de Sant Sebastià. Qui, a Toronto 2007, pugui veure-ho tot (missió absolutament impossible), s’haurà empassat en només 10 dies gairebé tot el cinema de l’any.

Per cert, és aquest un bon moment per fer notar la importància de debò dels festivals grans, com Canes, Venècia i Berlín: punts de trobada mundial, serveixen d’aparador privilegiat als productes que s’hi projecten i, després, els programadors dels certamens de segona divisió (tant se val la classificació “oficial”) com Toronto, Sant Sebastià, Mont-real, Valladolid, Sitges, etc. es dediquen a seleccionar el que més els ha interessat. I així, les pel·lícules roden pel món sencer. Finalment, els distribuïdors d’arreu (que també es mouen per Canes, Venècia i Berlín, i també pels de toronto, etc.) acaben de fer-les arribar al públic, comprant-les, promocionant-les i finalment, estrenant-les. Sumem-hi la crítica cinematogràfica, que malda per veure el màxim de material, ja sigui en un o altre festival o a base d’anar sumant certamens, i després en parla, n’escriu, les comenta.

Toronto 2007 està estructurat en diverses seccions. La qauntitat de pel·lícules, deixeu-m’ho dir, és obscena, d’autèntica golafreria cinèfila, com podreu veure en fer un cop d’ull a les llistes. Hi ha l’anomenada Secció Cinema del món contemporani (63 títols, entre els quals, l’última de Ventura Pons i Mogari No Mori, la gran pel·lícula amb què Naomi Kawase guanyà el Grand Prix a Canes). Hi ha la Secció Descoberta (14 títols). Hi ha la Secció Presentacions de Gala (20 títols, entre els quals, els darrers treballs de Cronenberg, Allen, Schrader, Arcand…). Hi ha la Secció Mestres (20 títols, d’autors com Sokurov, Rohmer, Im, Chahine, Oliveira, Gitai, Saura, Chabrol, Kitano, Loach, Tarr, Rivette,Olmi, Schlondorf, Hou…). Hi ha les Presentacions especials (50 títols, entre els quals, la Palma d’Or de Canes, els films que han inaugurat Berlín i Venècia, els últims treballs de Julio Medem, Neil Jordan, John Sayles, Todd Haynes, David Auburn, Sean Penn, Ang Lee, Johnnie To, Jonathan Demme, Peter Greenaway, els Coen, De Palma, Manchevski… i encara Persèpolis i l’adapatació cinematogràfica de la novel·la de Baricco, “Seda”). Hi ha la Secció Vanguarda (18 títols, autèntic poti-poti que agafa un concepte ben especial del mot “vanguarda”, juntant Yo, El orfanato, l’últim Van Sant, les Chansons d’amour de Christophe Honoré, el deliri d’ Harmony Korine, el gregg Araki més integrat, el darrer treball de Shinji Aoyama, el guardonat Control d’Anton Corbijn i el debut darrere la càmera de Gaël García Bernal…). Hi ha l’apartat Visions (19 títols més, amb Guerín, Hana Makhmalbaf, De Heer, Pen-ek, Reygadas, Andersson…). Hi ha les Bogeries de mitjanit (10 títols i anar sumant), el Real to Reel (32 títols), les Wavelengths (no menys de 24 títols més) i, encara, tres apartats dedicats al cinema canadenc, els curtmetratges, etc. Això, més que un festival sembla un mercat de Calaf! Una autèntica orgia de pel·lícules.

Anant a Vull llegir la resta de l’article trobareu la llista de pel·lícules que conformen les diferents seccions, amb enllaços (a webs dels films i/o a articles meus en què parlo del film o del director corresponents) i les referències (que la memòria m’ha permès) als festivals d’on vénen alguns dels títols seleccionats. Certament, les últimes seccions les hi he posades tot i que em falta adaptar-les i acabar-les de traduir (ho aniré fent, als propers dies); però m’ha semblat que tenia interés facilitar ja tota la informació.

Foto Sad Vacation, de Shinji Aoyama 

Secció CINEMA DEL MÓN CONTEMPORANI (Contemporary World Cinema)

Selecció prolífica de pel·lícules d’autors contemporanis, algunes de les quals ja han estat presentat presentades o guardonades a diversos festivals. Com diu l’organització del certamen, de Vietnam a Islàndia, del Kazakhstan a Xile i més enllà, aquesta secció esdevé una autèntica i cinèfila volta al món:

[Nota: els títols d’aquesta llista -i els de totes les seccions d’aquest Festival- són en l’idioma que ha facilitat l’organització, llevat d’aquells que jo en tinc constància del títol original i/o en qualsevol de les  llengües romàniques que coneixem als nostres respectius territoris]

ALL HAT, de Leonard Farlinger    

AMERICAN VENUS, de Bruce Sweeney

AM ENDE KOMMEN TOURISTEN And along come tourists / Et puis les touristes , de  Robert Thalheim  (Canes 2007, UCR)  

AVANT QUE J’OUBLIE, de  Jacques Nolot   (Canes 2007, Qz)

BIKUR HATIZMORET / The band’s visit / La visita de la banda / La visite de la fanfarre, d’ Eran Kolirin  (Canes 2007, UCR)

IZGNANIE / The Banishment, d’ Andrey Zvyagintsev     (Canes 2007, SO)

BARCELONA (UN MAPA) / Barcelona (A Map), de Ventura Pons    

BATTLE FOR HADITHA, de Nick Broomfield    (Sant Sebastià 2007, Competició) 

BREAKFAST WITH SCOT, de Laurie Lynd    

BRICK LANE, de Sarah Gavron    

CALIFORNIA DREAMIN’  (NESFARSIT) / California Dreamin’ (Endless), de Cristian Nemescu  (Canes 2007, UCR)

CHOP SHOP, de Ramin Bahrani   (Canes 2007, Qz)

CONTRE TOUTE ESPÉRANCE, de Bernard Émond    

THE COUNTERFEITERS, d’ Stefan Ruzowitzky    

DANS LA VIE, de Philippe Faucon    

DAYS AND CLOUDS, de Silvio Soldini    

AUF DER ANDEREN SEITE / YASAMIN KIYISINDA / The Edge of Heaven / De l’altre costat / De l’autre côté, de Fatih Akin    (Canes 2007, SO

EMPTIES, de Jan Sverák    

L’ ENNEMI INTIME, de Florent-Emilio Siri    

ERIK NIETZSCHE: THE EARLY YEARS,  de Jacob Thuesen    

FARO, LA REINE DES EAUX, de Salif Traoré    

FOREVER NEVER ANYWHERE, d’ Antonin Svoboda    

GARAGE, de Lenny Abrahamson   (Canes 2007, Qz)

A GENTLE BREEZE IN THE VILLAGE, de Nobuhiro Yamashita    

GONE WITH THE WOMAN, de Petter Næss    

HAPPINESS, de  Hur Jin-ho    

THE HOME SONG STORIES, de Tony Ayres    

IN MEMORY OF MYSELF, de  Saverio Costanzo    

ISKA’S JOURNEY, de Csaba Bollók    

MÝRIN / Jar City, de  Baltasar Kormákur  (Karlovy Vary 2007)  

JELLYFISH, de Shira Geffen i Etgar Keret    

JUST LIKE HOME, de Lone Scherfig    

KING OF CALIFORNIA, de Mike Cahill    

KINGS, de Tom Collins    

L’ORA DI PUNTA, de Vincenzo Marra   (Venècia 2007, competició

MOGARI NO MORI / The mourning Forest / El bosc de Mogari / El bosque del duelo / La forêt de Mogari, de Naomi Kawase   (Canes 2007, SO

MUNYURANGABO / Liberation Day, de Lee Isaac Chung   (Canes 2007, UCR) 

MUTUM, de Sandra Kogut   (Canes 2007, Qz)

MIO FRATELLO È FIGLIO UNICO / My Brother is an Only Child, de Daniele Luchetti (Canes 2007, UCR)   

NEW YORK CITY SERENADE, de Frank Whaley    

NORMAL, de  Carl Bessai    

NOS VIES PRIVÉES, de  Denis Côté    

ON THE WINGS OF DREAMS, de Golam Rabbany Biplob    

PHILIPPINE SCIENCE, d’ Auraeus Solito    

EL BAÑO DEL PAPA / The Pope’s Toilet, d’ Enrique Fernandes i César Charlone  (Canes 2007, UCR)  

RUN, FAT BOY, RUN, de  David Schwimmer    

MILYANG / Secret Sunshine,  de  Lee Chang-dong  (Canes 2007, SO)

THE SECRETS, d’ Avi Nesher

THE SHOCK DOCTRINE, d’ Alfonso Cuarón, Jonás Cuarón, Naomi Klein 

SLINGSHOT, de  Brillante Mendoza

SON OF RAMBOW, de Garth Jennings (Sundance 2007, Premieres)

STARTING OUT IN THE EVENING, d’ Andrew Wagner (Sundance 2007 Competició)

THE STONE ANGEL, de Kari Skogland

UNA NOVIA ERRANTE / A Stray Girlfriend (abans, A Wandering Bride) / La fiancée errante, d’ Ana Katz (Canes 2007, UCR)

TO LOVE SOMEONE, d’ Åke Sandgren

THE TRAP, d’ Srdan Golubovic

UNDER THE SAME MOON, de Patricia Riggen

UNFINISHED SKY, de Peter Duncan

UNFINISHED STORIES, de Pourya Azarbayjani

UNE VIEILLE MAÎTRESSE, de Catherine Breillat (Canes 2007, SO)

WEIRDSVILLE, d’Allan Moyle

WOLFSBERGEN, de Nanouk Leopold

***    

Secció DESCOBERTA (Discovery)

Vitrina per a cineastes nous o emergents, amb talent i innovadors, que han de convertir-se en noms consolidats del panorama cinematogràfic internacional (:

THE BABYSITTERS, de David Ross    
BLIND, de  Tamar van den Dop    
COCHOCHI, d’ Israel Cárdenas i Laura Amelia Guzmán   (Venècia 2007, Orizzonti
CORROBOREE, de Ben Hackworth    
FROZEN, de Shivajee Chandrabhushan    
I AM FROM TITOV VELES, de  Teona Strugar Mitevska    
KING OF THE HILL, de Gonzalo López-Gallego    
THE PASSAGE, de  Mark Heller    
ROMING, de Jirí Vejdelek    
SEPTEMBER, de Peter Carstairs    
THOSE THREE , de Naghi Nemati    
WITH YOUR PERMISSION, de  Paprika Steen    
THE WORLD UNSEEN, de  Shamim Sarif    
LA ZONA, de Rodrigo Plá     (Venècia 2007, Jornades dels autors)

***

Secció DE GALA (Gala Presentations)

Aquesta és un dels programes més rutilants del festival i inclou films canadencs, pel·lícules en llengua no anglesa i produccions dels estudis nord-americans. Alguns d’aquests títols són autèntiques preestrenes a Nord-Amèrica i es projecten al Roy Thomson Hall.

FUGITIVE PIECES, de Jeremy Podeswa

RENDITION, de Gavin Hood

MICHAEL CLAYTON, de Tony Gilroy (En competició a Venècia 2007)

TERRA, d’Aristomenis Tsirbas

EASTERN PROMISES, de David Cronenberg (Inaugurarà Sant Sebastià 2007)

LE DEUXIÈME SOUFFLE, d’Alain Corneau

THE LAST LEAR, de Rituparno Ghosh

ELIZABETH: THE GOLDEN AGE, de Shekhar Kapur

THE JANE AUSTEN BOOK CLUB, de Robin Swicord

SLEUTH, de Kenneth Branagh (En competició a Venècia 2007)

ACROSS THE UNIVERSE, de Julie Taymor

CASSANDRA’S DREAM, de Woody Allen (Fora de competició, a Venècia 2007)

CLEANER, de Renny Harlin

L’ÂGE DES TÉNÈBRES, de Denys Arcand (Canes 2007, Fora de competició, Film de cloenda)

BLOOD BROTHERS, d’Alexi Tan (Clourà Venècia 2007)

RESERVATION ROAD, de Terry George

THE WALKER, de Paul Schrader (Berlín 2007, Cloenda)

CLOSING THE RING, de Richard Attenborough

CARAMEL, de Nadine Labaki (Canes 2007, QZ) (Sant Sebastià 2007, Zabaltegi Perlas)

EMOTIONAL ARITHMETIC, de Paolo Barzman (Sant Sebastià 2007, Competició)

***

Secció MESTRES (Masters)

Els nous treballs de cineastes que l’organització del certamen considera reconeguts arreu del món i que, com podem comprovar tot seguit, n’hi ha que són “mestres” de bon de veres i n’hi ha que… no tant!

ALEXANDRA, d’ Alexander Sokurov  (Canes 2007, SO)

LES AMOURS D’ASTRÉE ET DE CÉLADON, d’ Eric Rohmer  (Venècia 2007, competició)  

CHUN-NYUN-HACK / Beyond the years, d’ Im Kwon-taek  (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)  

HEYA FAWDA / Chaos, de Youssef Chahine i Youssef Khaled   (Venècia 2007, competició

CRISTOVAO COLOMBO – O ENIGMA, de  Manoel de Oliveira (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”) 

DISENGAGEMENT, d’ Amos Gitai     (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)

FADOS, de Carlos Saura   (Sant Sebastià 2007, Zabaltegi Perlas, Sessió especial) 

LA FILLE COUPÉE EN DEUX, de Claude Chabrol   (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)

FOUR WOMEN, d’  Adoor Gopalakrishnan    

KANTOKU BANZAI ! / Glory to the filmmaker!, de Takeshi Kitano    (Venècia 2007, Fora de competició “Maestri”)

IT’S A FREE WORLD…, de  Ken Loach   (Venècia 2007, competició)  

L’HOME DE LONDRES / The Man from London, de Béla Tarr    (Canes 2007, SO

NE TOUCHEZ PAS LA HACHE, de Jacques Rivette  (Berlín 2007, SO)

CENTOCHIODI / One Hundred Nails, d’ Ermanno Olmi    (Canes 2007, Fora competició “Homenatges del 60è aniversari”

THE PAST, d’ Hector Babenco    

THE PRINCESS OF NEBRASKA, de Wayne Wang    

A THOUSAND YEARS OF GOOD PRAYERS, de Wayne Wang    

ULZHAN, de Volker Schlöndorff    

LE VOYAGE DU BALLON ROUGE, de  Hou Hsiao-hsien  (Canes 2007, UCR)  

THE VOYEURS, de Buddhadeb Dasgupta    

***

Secció PRESENTACIONS ESPECIALS (Special Presentations)

Pel·lícules agosarades i artístiques d’arreu del món, de gran nivell, d’autors destacats i estrelles de renom.

4 MESOS, 3 SETMANES i 2 DIES / 4 Luni, 3 saptamini si 2 zile, de Cristian MUNGIU (Canes 2007, SO : Palma d’Or)

ANGEL, de François Ozon   (Berlín 2007, inauguració)

THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES BY THE COWARD ROBERT FORD, d’Andrew Dominik (Venècia 2007, competició

ATONEMENT / Expiació, de Joe Wright (Venècia 2007, competició

BATTLE IN SEATTLE, d’ Stuart Townsend

BEFORE THE DEVIL KNOWS YOU’RE DEAD, de Sidney Lumet

BEFORE THE RAINS, de Santosh Sivan

BILL, de  Melisa Wallack, Bernie Goldmann

THE BRAVE ONE, de Neil Jordan

CAPTAIN MIKE ACROSS AMERICA, de Michael Moore

CHACUN SON CINÉMA, film col·lectiu (episodis de 3 minuts cadascun) de Theo Angelopoulos, Olivier Assayas, Bille August, Jane Campion, Youssef Chahine, Chen Kaige, David Cronenberg, Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Manoel de Oliveira, Raymond Depardon, Atom Egoyan, Amos Gitai, Hou Hsiao-hsien, Alejandro González Iñárritu, , Aki Kaurismäki, Abbas Kiarostami, Takeshi Kitano, Andrei Konchalovsky, Claude Lelouch, Ken Loach, David Lynch, Nanni Moretti, Roman Polanski, Raúl Ruiz, Walter Salles, Elia Suleiman, Tsai Ming-liang, Gus Van Sant, Lars von Trier, Wim Wenders, Wong Kar-wai , Zhang Yimou (Canes 2007, Sessió especial 60è Aniversari)

CAÓTICA ANA / Chaotic Ana, de Julio Medem

DEATH DEFYING ACTS, de Gillian Armstrong 

THE GIRL IN THE PARK, de David Auburn

LA GRAND ILLUSION, de Jean Renoir

HERE IS WHAT IS, d’Adam Vollick, Daniel Lanois i Adam Samuels

HONEYDRIPPER, de John Sayles (Sant Sebastià 2007, competició)

I’M NOT THERE, de Todd Haynes (Venècia 2007, competició)

IN BLOOM, de Vadim Perelman

IN THE VALLEY OF ELAH, de Paul Haggis (Venècia 2007, competició)

INTO THE WILD, de Sean Penn

JUNO, de  Jason Reitman

LARS AND THE REAL GIRL, de Craig Gillespie

LOVE COMES LATELY, de  Jan Schütte

SE JIE / Lust, Caution, d’ Ang Lee (Venècia 2007, competició)

MAD DETECTIVE, de Johnnie To i Wai Ka Fai

MAN FROM PLAINS, de  Jonathan Demme (Venècia 2007, Orizzonti Doc)

MARGOT AT THE WEDDING, de  Noah Baumbach

MARRIED LIFE, d’ Ira Sachs

MONGOL, de Sergei Bodrov

MY WINNIPEG, de Guy Maddin

NIGHTWATCHING, de  Peter Greenaway (Venècia 2007, competició)

NO COUNTRY FOR OLD MEN, de Joel i Ethan COEN  (Canes 2007, SO)

NOTHING IS PRIVATE, d’ Alan Ball

PERSÈPOLIS, de Marjane SATRAPI, Vincent PARONNAUD  (Canes 2007, SO)

POOR BOY’S GAME, de Clement Virgo

RAILS & TIES, d’Alison Eastwood

FREE RAINER (RECLAIM YOUR BRAIN) / DEIN FERNSEHER LÜGT , de Hans Weingartner (Sant Sebastià 2007, Competició)

REDACTED, de  Brian De Palma (Venècia 2007, competició)

ROMULUS, MY FATHER, de Richard Roxburgh

THE SAVAGES, de Tamara Jenkins

LE SCAPHANDRE ET LE PAPILLON, de Julian SCHNABEL  (Canes 2007, SO)

SHADOWS, de  Milcho Manchevski

SHAKE HANDS WITH THE DEVIL, de Roger Spottiswoode

SEDA / Silk, de François Girard [adaptació de la novel·la Seda, d’Alessandro Baricco]

TAIYANG ZHAOCHANG SHENQI The sun also rises , de JIANG Wen (Venècia 2007, competició)

THE TAKE, de Brad Furman

THEN SHE FOUND ME, de Helen Hunt

THE VISITOR, de Thomas McCarthy

WHEN DID YOU LAST SEE YOUR FATHER?, d’ Anand Tucker   

***
Vanguard

Vanguard spotlights bold filmmakers that run ahead of the pack. This programme is dedicated to irreverent, stylistically playful films that challenge the boundaries of social discourse. Aimed toward adventurous audiences who delight in movies that push the envelopes of technology, culture, and sexuality, these edgy films have a distinct, youthful feel

Film Title Director
BOY A      John Crowley    
LES CHANSONS D’AMOUR      Christophe Honoré    
CHRYSALIS      Julien Leclercq    
CONTROL      Anton Corbijn    
DÉFICIT      Gael García Bernal    
EX DRUMMER      Koen Mortier    
THE EXODUS      Pang Ho-cheung    
HELP ME EROS      Lee Kang Sheng    
ME      Rafa Cortés    
MISTER LONELY      Harmony Korine    
NAISSANCE DES PIEUVRES      Céline Sciamma    
THE ORPHANAGE      Juan Antonio Bayona    
PARANOID PARK      Gus Van Sant    
PING PONG PLAYA’      Jessica Yu    
SAD VACATION      Shinji Aoyama    
SMILEY FACE      Gregg Araki    
WHITE LIES, BLACK SHEEP      James Spooner    
XXY      Lucía Puenzo

***

Visions

Visions focuses on the innovative. It spotlights work that challenges our notion of mainstream cinema and explores new territory. Featuring unusual approaches to storytelling, experimental filmmaking techniques and new technologies, Visions is an exciting programme featuring the work of brazen newcomers and veteran filmmakers alike, pushing the boundaries of contemporary cinema

Film Title Director
BUDDHA COLLAPSED OUT OF SHAME      Hana Makhmalbaf    
DANS LA VILLE DE SYLVIA      José Luis Guerín    
DEATH IN THE LAND OF ENCANTOS      Lav Diaz    
DR. PLONK      Rolf de Heer    
EAT, FOR THIS IS MY BODY      Michelange Quay    
ENCARNACIÓN      Anahí Berneri    
HAPPY NEW LIFE      Árpád Bogdán    
IMPORT EXPORT      Ulrich Seidl    
L’AMOUR CACHÉ      Alessandro Capone    
M      Lee Myung-Se    
NIGHT      Lawrence Johnston    
PINK      Alexander Voulgaris    
PLOY      Pen-ek Ratanaruang    
SILENT LIGHT      Carlos Reygadas    
SILENT RESIDENT      Christian Frosch    
SOUS LES TOITS DE PARIS      Hiner Saleem    
TIME TO DIE      Dorota Kedzierzawska    
THE TRACEY FRAGMENTS      Bruce McDonald    
YOU, THE LIVING      Roy Andersson

*** 

Midnight Madness

This popular, iconoclastic midnight programme highlights the weird and the wonderful including thrillers, chillers and rockumentaries from directors who prefer to work in genres not usually seen in a festival context

Film Title Director
DAINIPPONJIN      Hitoshi Matsumoto    
THE DEVIL’S CHAIR      Adam Mason    
FLASH POINT      Wilson Yip    
FRONTIÈRE(S)      Xavier Gens    
GEORGE A. ROMERO’S DIARY OF THE DEAD      George A. Romero    
À L’INTÉRIEUR      Alexandre Bustillo, Julien Maury    
THE MOTHER OF TEARS      Dario Argento    
STUCK      Stuart Gordon    
SUKIYAKI WESTERN DJANGO      Takashi Miike    
VEXILLE      Fumihiko Sori 

***

Real To Reel
Real to Reel presents the very best in non-fiction cinema from around the globe that challenges, inspires, informs, entertains and moves audiences. In addition to traditional documentaries, Real to Reel also presents experimental and investigative films, docudrama, reality-based cinema and much more

Film Title Director
ALGERIA, UNSPOKEN STORIES      Jean-Pierre Lledo    
AMAZING JOURNEY: THE STORY OF THE WHO      Paul Crowder, Murray Lerner    
BODY OF WAR      Ellen Spiro, Phil Donahue    
CALLAS ASSOLUTA      Philippe Kohly    
CHILDREN OF THE SUN      Ran Tal    
DARFUR NOW      Ted Braun    
THE DICTATOR HUNTER      Klaartje Quirijns    
DINNER WITH THE PRESIDENT: A NATION’S JOURNEY      Sabiha Sumar, Sachithanandam Sathananthan    
ENCOUNTERS AT THE END OF THE WORLD      Werner Herzog    
FENGMING, A CHINESE MEMOIR      Wang Bing    
GLASS: A PORTRAIT OF PHILIP IN TWELVE PARTS      Scott Hicks    
HEAVY METAL IN BAGHDAD      Eddy Moretti, Suroosh Alvi    
HOLLYWOOD CHINESE      Arthur Dong    
IRON LADIES OF LIBERIA      Daniel Junge, Siatta Scott Johnson    
A JIHAD FOR LOVE      Parvez Sharma    
JOY DIVISION      Grant Gee    
LOU REED’S BERLIN      Julian Schnabel    
MAN OF CINEMA: PIERRE RISSIENT      Todd McCarthy    
THE MOSQUITO PROBLEM AND OTHER STORIES      Andrey Paounov    
MY ENEMY’S ENEMY      Kevin Macdonald    
MY KID COULD PAINT THAT      Amir Bar-Lev    
OBSCENE      Neil Ortenberg, Daniel O’Connor    
OPERATION FILMMAKER      Nina Davenport    
PLEASE VOTE FOR ME      Weijun Chen    
A PROMISE TO THE DEAD: THE EXILE JOURNEY OF ARIEL DORFMAN      Peter Raymont    
REBELLION: THE LITVINENKO CASE      Andrei Nekrasov    
SURFWISE      Doug Pray    
TERROR’S ADVOCATE      Barbet Schroeder    
TRUMBO      Peter Askin    
USELESS      Jia Zhang-Ke    
VERY YOUNG GIRLS      David Schisgall    
THE WILD HORSE REDEMPTION      John Zaritsky  

***

Wavelengths

Film Title Director
THE ACROBAT      Chris Kennedy    
ALL THAT RISES      Daïchi Saïto    
THE ANTHEM      Apichatpong Weerasethakul    
AT SEA      Peter Hutton    
THE BUTTERFLY IN WINTER      Ute Aurand, Maria Lang    
CAPITALISM: SLAVERY      Ken Jacobs    
CROSS WORLDS      Cécile Fontaine    
DISCOVERIES ON THE FOREST FLOOR 1-3      Charlotte Pryce    
ECHO      Izabella Pruska-Oldenhof    
ECP 2D: SUN      John Price    
ERZÄHLUNG      Hannes Schüpbach    
EUROPA 2005, 27 OCTOBRE      Jean-Marie Straub, Danièle Huillet    
EVERTWO CIRCUMFLICKSRENT…PAGE 298      Bruce McClure    
FAUX MOUVEMENTS      Pip Chodorov    
GONE      Karoe Goldt    
MONICA      Enrico Mandirola    
PAPILLON      Olivier Fouchard    
POOL      Chris Chong Chan Fui    
POUR VOS BEAUX YEUX      Henri Storck    
PROFIT MOTIVE AND THE WHISPERING WIND      John Gianvito    
QUARTET      Nicky Hamlyn    
SCHINDLER’S HOUSES (PHOTOGRAPHY AND BEYOND PART 12)      Heinz Emigholz    
TAPE FILM      Chris Kennedy    
WHAT THE WATER SAID, NOS. 4-6      David Gatten    

Wavelengths Package: Enjoy the most avant-garde filmmaking with this ticket package that includes one ticket to each Wavelengths screening.
Past Works
Past works that have screened in Wavelengths include:

Xavier Lukomski’s UN PONT SUR LA DRIANA
Abbas Kiarostami’s ROADS OF KIAROSTAMI
Lawrence Jordan’s POET’S DREAM
Nicolas Ray’s SCHUSS!
Mika Taanila’s THE ZONE OF TOTAL ECLIPSE

***

  

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!