No ens equivoquéssim pas: una cosa és la secció Oficial Fantàstic Competició i una altra, l’ Oficial Fantàstic Panorama Competició. No em fessiu pas dir quina és la diferència, però l’organització del Festival de Sitges es veu que sí, que ho sap. assegura que es tracta de crear una competició per a títols molt esperats i controvertits que reforcen les temàtiques de l’Oficial Fantàstic Competició -enguany rebatejada com a Sitges 43-. Ens podríem, doncs, preguntar si és que no són gaire “esperats” ni “controvertits”, els de Sitges 43… Francament, em sembla un pas de rosca més en la capriciosa desmesura de l’actual equip de direcció del certamen. I segurament tota aquesta retòrica barata i superficial que gasten ni tan sols aconsegueix tapar el que deuen ser motius reals de la decisió: d’una banda, repartir més premis (sempre va bé deixar més contentes les productores que et passen material) i encabir-hi, si pot ser, encara més films.
Secció Oficial Fantàstic Panorama Competició [Sitges 2010]
7 Days (Les 7 jours du Talion), de Podz (Daniel Grou) # 13.10.2010
A Serbian Film (Srpski Film), de Srdjan Spasojevic # 14.10.2010
Atrocious, de Fernando Barreda Luna # 15.10.2010
L’altre món (L’autre monde / Black Heaven), de Gilles Marchand [Sitges 2010] # 14.10.2010
Captifs, de Yann Gozlan # 07.10.2010
Cold Fish (Tsumetai Nettaigyo), de Sion Sono [Venècia 2010 · Horitzons] # 13.10.2010
Helldriver, de Yoshihiro Nishimura # 10.10.2010
Insidious, de James Wan # 11.10.2010
Outrage (Autoreiji), de Takeshi Kitano # 12.10.2010
Red Hill, de Patrick Hughes
Stake Land, de Jim Mickle [Toronto 2010 : Premi del Public Bogeria de Mitjanit] # 11.10.2010
Tajomaru, de Hiroyuki Nakano # 09.10.2010
The Door (Die Tür), d’ Anno Saul # 08.10.2010
The Reef, d’Andrew Traucki # 11.10.2010
Tucker & Dale vs. Evil, d’ Eli Craig # 08.10.2010
Twelve, de Joel Schumacher # 13.10.2010
***
FOTO Autoreiji (Autoreiji / Outrage), de Takeshi Kitano
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!