Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

4 de maig de 2022
0 comentaris

Setmana de la Crítica de Canes 2022: els llargmetratges

7 primeres pel·lícules competeixen a la 61a Setmana de la Crítica de Canes que tindrà lloc del 18 al 26 de maig de 2022. I cal afegir-hi 4 altres llargmetratges que seran projectats en sessions especials i dels quals, 2 són primeres pel·lícules. D’entre tots els participants, el més conegut “a priori” és l’actor nord-americà Jesse Eisenberg, que tindrà l’honor d’inugurar la Setmana amb la seva opera prima, una comèdia sobre una mare i un fill que s’assemblen més del que voldrien admetre. Per a consultar sobre la resta d’activitats de la Setmana, inclosos els curtmetratges, recomano consultar el web del certamen. A continuació, un resum sinòptic i algunes informacions sobre els llargmetratges que hi participen:

Llargmetratges en competició:

Aftersun, de Charlotte Wells. Primer llargmetratge. Sinopsi: Sophie repassa els moments d’alegria compartida i la nostàlgia íntima de les vacances que va passar amb el seu pare fa vint anys. Els records, reals i imaginaris, omplen els buits entre gravacions amb el seu miniDV, mentre intenta conciliar el pare que coneixia i l’home que desconeixia. Informació: al repartiment, Paul Mescal. Wells és cineasta escocesa establerta a Nova York, autora prèviament de tres curtmetratges.VI: Charades. RESSONS. Premi.

Alma Viva, de Cristèle Alves Meira. Primer llargmetratge. Sinopsi: Com cada estiu, la petita Salomé torna al poble familiar, indret arraconat de les muntanyes portugueses, en època de vacances. Aquests comencen sense preocupacions, però la seva estimada àvia mor de sobte. Mentre els adults es discuteixen pel funeral, Salomé queda encantada per l’esperit de la que es considerava una bruixa. Informació: la directora, franco-portuguesa, és actriu, ha dirigit peces teatrals, realitzat curtmetratges -algun d’ells seleccionat a la Setmana de la Crítica-. DF: Tandem. VI: Kinology. RESSONS.

Dalva (Love according to Dalva), d’Emmanuelle Nicot. Primer llargmetratge. Sinopsi: La Dalva té 12 anys però es vesteix, es maquilla i es veu com una dona. Un vespre, de sobte la treuen de cal seu pare. Tot i que al principi està revoltada i no entén res, coneixerà en Jayden, un educador, i la Samia, una adolescent de caràcter fort. Aleshores sembla que se li presenta una nova vida a la Dalva, la d’una noieta de la seva edat. Informació: francesa de naixement, l’ha feta per Bèlgica, Emmanuelle Nicot; ha dirigit curts i ha treballat com a directora de càsting, especialitzada en l’anomenat “càsting salvatge”, passió que diuen es fa present en els seus films. DF: Diaphana. VI: MK2 Films. P: Le Public Systeme. RESSONS. Premi. Premi FIPRESCI seccions paral·leles.

La Jauría, d’Andrés Ramírez Pulido. Primer llargmetratge. Sinopsi: Eliú, un noi de pagès, està tancat en un centre experimental per a menors al cor de la selva tropical colombiana, per un crim que va cometre amb el seu amic El Mono. Cada dia, els adolescents fan treballs manuals intensos i se sotmeten a intenses teràpies grupals. Un dia, traslladen El Mono al mateix centre, traginant un passat del qual l’Eliú intenta fugir. Informació: directors i productors colombià, Andrés Ramírez Pulido ha tingut curts a la Berlinale, a Canes i a d’altres festivals. DF: Pyramide. VI: Pyramide. RESSONS. Premi.

Nos cérémonies (Summer scars), de Simon Rieth. Primer llargmetratge. Sinopsi: Royan, 2011. Mentre l’estiu allarga els seus dies abrasadors, dos germans joves, Tony i Noé, juguen al joc de la mort i l’atzar… Fins a l’accident que els canviarà la vida per sempre. Deu anys després, ja adults joves, tornen a Royan i topen amb Cassandre, el seu amor d’infància. Però els germans han amagat un secret durant tot aquest temps… Nota sinòptica: Un primer llargmetratge fosc i fantàstic per al debut de de Simon Rieth, la sorprenentment fotografiada SUMMER SCARS explora amb valentia els poderosos vincles de la fraternitat, els amors d’estiu i el dol. Informació: Rieth és un un cineasta francès que als 26 anys ja ha dirigit diversos curts i ara debuta al llarg. DF: The Jokers Films. VI: Wild Bunch Int. RESSONS.

Tasavor (Imagine), d’Ali Behrad. Primer llargmetratge. Sinopsi: Teheran, de nit. Un xofer s’enamora d’una dona a qui no gosa confessar els seus sentiments. Així comença un joc de seducció que barreja misteri i fantasia. Informació: nascut a Teheran el 1987, Behrad és enginyer i va començar a estudiar cinema el 2009. VI: Celluloid Dreams. P: Rendez-Vous. RESSONS.

Metsurin tarina (The Woodcutter Story), de Mikko Myllylahti. Primer llargmetratge. Sinopsi: En Pepe és un llenyataire que viu en un idíl·lic poble finlandès. En cosa de pocs dies, una sèrie d’esdeveniments tràgics destrueixen la seva vida tranquil·la i pacífica; però a en Pepe sembla que no li importa. És com si estigués esquivant un secret gairebé intangible. Informació: Nascut al nord de Finlàndia, el cineasta estudià guionatge i realització cinematogràfica, ha dirigit curts -seleccionats a la Setmana de la Crítica de Canes i a Locarno-, ha escrit el seu primer guió per  un llargmetratge amb El día más feliz en la vida de Olli Mäki, de Juho Kuosmanen (Compartiment Nº 6). VI: Totem Films. RESSONS. Premi.

Llargmetratges en sessions especials:

When You Finish Saving the World, de Jesse Eisenberg. Film d’inauguració. Primer llargmetratge. Sinopsi: Una comèdia rica en emocions. Un retrat divertit i especialment perspicaç d’una mare i el seu fill que, mentre aparenten ser la nit i el dia, s’assemblen més del que volen admetre. Informació: al repartiment, Julianne Moore i Finn Wolfhard, entre d’altres. Actor nominat a l’Ôscar en diverses ocasions, autor de peces teatrals i escriptor habitual a The New Yorker, Eisenberg s’inspira aquí en un seu propi llibre-àudio. Prod.: A24. RESSONS.

Goutte d’or (Sons of Ramses), de Clément Cogitore. Sinopsi: En Ramsès té 35 anys i fa de vident en un establiment que dirigeix a la Goutte d’Or de París. Hàbil manipulador i una mica lleugerament poeta, ha muntat un sòlid negoci de consolació. L’arribada de nens del carrer de Tànger, tan perillosos com difícils, pertorba l’equilibri del seu negoci i de tot el barri. Fins al dia que Ramsès té realment una visió. Informació: Cogitore és francès, nascut el 1983, ha estudiat a la Fresnoy, ha desenvolupat una pràctica artística que es mou entre l’art contemporani i el cinema, la seva opera prima ja va participar a la Setmana de Canes i un documental seu va guanyar el premi Zabaltegi  Sant Sebastià. DF: Diaphana. VI: MK2. RESSONS.

Tout le monde aime Jeanne (Everybody loves Jeanne), de Céline Devaux. Primer llargmetratge. Sinopsi: Tothom sempre ha estimat la Jeanne. Avui s’odia a si mateixa. Sobreendeutada, ha d’anar a Lisboa i posar a la venda el pis de la seva mare, que va morir fa un any. A l’aeroport es troba amb en Jean, un antic amic de secundària capritxós i una mica intrusiu. Informació: Céline Devaux, francesa de 35 anys, és cineasta i il·lustradora, ha realitzat curtmetratges, seleccionats a Canes, Venècia i altres certàmens, entre els quals Le repas dominical guanyà el César al millor curt d’animació el 2016 i Gros Chagrin, el seu darrer curt, s’endugué el guardó al Millor Curt a Venècia 2017. DF: Diaphana. VI: Elle Driver. RESSONS.

Da-eum-so-hee (Next Sohee), de Jung July. Film de cloenda. Sinopsi: La Sohee és una estudiant de secundària que tria formació professional pràctica. Amb l’esperança d’aconseguir una bona feina, comença una formació en un centre de trucades, però ha de fer front a la pressió intensa d’aquest negoci rapaç. Aquesta situació és massa difícil de suportar per a l’estudiant de secundària que en mor. L’inspectora Oh Yu-jin, que té alguna cosa en comú amb Sohee, s’encarrega del cas i comença a seguir els rastres de les causes de la seva mort. Informació: nascuda el 1980 a Corea del Sud, la cineasta va presentar el seu primer llargmetratge A Girl at my door  a Un Certain Regard del 67è Festival de Canes. VI: Finecut. RESSONS.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!