Revista de premsa en català sobre The Salesman, d’Asghar Farhadi, projectada en Competició al Festival de Canes:
Imma Merino (Crònica de Canes del 22.05.2016, El Punt Avui): (..) Fent-s’hi present el teatre, amb la representació de La mort d’un viatjant, és un interessant film amb complexitat moral que potser al final carrega massa les tintes dramàtiques.
Xavi Serra (Crònica de Canes del 22.05.2016, Ara): (..) un melodrama incisiu en què un matrimoni veu capgirada la seva vida quan ella és atacada per un desconegut a casa seva (..) El conflicte entre el passat i el futur, el gran tema del director de Nader i Simin, tensa aquesta faula moral sobre el crim, el càstig i el perdó.
Nando Salvà (Crònica de Canes del 22.05.2016, El Periódico): (..) rebut amb una certa fredor (..) Ofereix just el que se n’esperava (..) Explora amb habilitat mestra assumptes com codis d’honor i tensions familiars, i conceptes com la justícia (..) The Salesman no està a l’altura de Nader i Simin: una separació (..) A Farhadi se li nota que s’esforça massa a construir un clímax (..)
Salvador Llopart (Crònica de Canes del 22.05.2016, La Vanguardia): (..) Un altre fosc relat (..) Torna a centrar-se en una parella en tensió com a metàfora de la mateixa societat iraniana.
Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 21.05.2016, El Món): (..) una història sobre la dona a la societat iraniana i els seus prejudicis (..) Es posa en evidència els prejudicis i hipocresies dels homes iranians respecte les dones i el seu afany de venjança desmesurada (..)
FOTO: The Salesman, d’A. Farhadi. Gentilesa del Festival de Canes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!