Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

13 de maig de 2016
0 comentaris

Revista de premsa (Canes 2016): “Sieranevada”, de Cristi Puiu

Revista de premsa en català sobre Sieranevada, de Cristi Puiu, en Competició al Festival de Canes:

Imma Merino (Crònica de Canes del 13.05.2016, Hollywood i cine europeu, El Punt Avui): (..) Les tres hores de Seranevada pràcticament transcorren dins d’un pis de Bucarest en què una família es reuneix per celebrar un acte a la memòria d’un difunt (..) És possible sentir-se atrapat i estranyament fascinat pel que passa dins d’aquest pis fins a arribar a entendre la llarga durada del film: a la manera de Beckett, alguna cosa s’hi revela de la vida com una espera inútil, de la desesperança del món contemporani, gràcies al poder de la posada en escena, a la manera com la càmera es mou pels espais en plans llargs.

Xavi Serra (Crònica de Canes del 13.05.2016, El Festival de Canes segresta George Clooney i Julia Roberts, Ara): (..) un exercici de costumisme radical (..) Un retrat complex i tragicòmic de la institució familiar i dels abismes entre generacions de la societat romanesa.

Nando Salvà (Crònica de Canes del 13.05.2016, Una obra mestra amb un títol inexplicable, El Periódico): (..) És possible disseccionar la condició humana des del rebedor d’un apartament de Bucarest? (..) Puiu dóna una lliçó de, entre altres coses, com capturar l’espai cinematogràfic, com moure la càmera o no fer-ho i com subministrar o amagar informació a l’espectador. El qualificatiu d’obra mestra (..) en el cas de Sieranevada, no hi ha més remei que utilitzar-lo.

Salvador Llopart (Crònica de Canes del 13.05.2016, Jodie Foster, rere els diners, La Vanguardia): (..) El film té un estil propi, descarnat, com de mirar la vida en escorç (..) Però aquest estil fet de preses llargues, sense concessions, mirant la vida a través de portes ajustades, es dissipa, per part del director (..) en un excés de condescendència amb ell mateix.

Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 12.05.2016, El romanès Puiu i el francès Giraudie enlairen l’inici de la competició, El Món): (..) la descomposició del comunisme, l’arribada d’una democràcia en part fallida, els problemes de memòria de la població i la reconstrucció en general de la història des dels soviètics fins als atemptats de l’Onze de Setembre i ‘Charlie Hebdo’ (..) I tot això amb una humor tan llatí com de l’Est, tan sarcàstic com entranyable (..) La càmera no para de moure’s a través de portes que s’obre i es tanquen, passant d’una conversa a un altra, d’un drama a una comèdia, dels secrets més íntims a les teories més inversemblants sobre el caos mundial. I, com ens diu Puiu, el punt de vista de la càmera és el del mort. Que no sap si riure o plorar (..)

Foto: gentilesa del Festival de Canes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!