Revista de premsa en català sobre La fille inconnue, dels germans Dardenne, projectada en Competició al Festival de Canes:
Imma Merino (Crònica de Canes del 19.05.2016, El Punt Avui): (..) amb la càmera amb menys moviment que en els temps de Rosetta (..) Un procés d’humanització i de redempció laica tan propi d’aquestes cineastes belgues humanistes.
Xavi Serra (Crònica de Canes del 19.05.2016, Els Dardenne envien un missatge a la Unió Europea, Ara): (..) la seva nova pel·lícula es pot llegir com un comentari sobre una Europa que tanca les portes a la cara dels refugiats i s’espolsa la responsabilitat. Però el seu és un cinema sense solucions fàcils ni receptes morals que no es pot reduir a una única idea (..) Els Dardenne donen la seva versió del thriller detectivesc (..) Evidentment, en un noir dels Dardenne no hi haurà tirotejos, seduccions ni persecucions, sinó preguntes, respostes i decisions d’ordre moral (..) La pel·lícula transmet, això sí, alguns símptomes de cansament en l’estil dels Dardenne (..) Deixa un regust de títol menor en la carrera dels belgues.
Nando Salvà (Crònica de Canes del 19.05.2016, Els germans Dardenne abaixen el llistó, El Periódico): (..) una pel·lícula simplement correcta (..) Una mena d’història de detectius (..) Funciona sobretot com un estudi sobre com el sentiment de culpa es manifesta, es nega, es transmet i s’allibera. Els Dardenne no són precisament experts en el cine policial (..) Recorren a una cosa tan típica del gènere com les improbabilitats i les coincidències argumentals (..) Usa una estructura basada en la reiteració.
Salvador Llopart (Crònica de Canes del 19.05.2016, La Vanguardia): (..) thriller moral o ètic (..) Massa rígid (..) Un film de moments, però de quarts d’hora exasperants.
Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 18.05.2016, El Món): (..) una mica un film de gènere. Però sobretot aprofiten per seguir-nos explicant amb poques paraules la lluita diària de les classes populars sense herois (..) Hi ha moltes històries quotidianes al mateix temps. I un treball sobre el sentiment de culpa que intenta revelar la complexitat de les decisions (..) No és el millor film dels Dardenne, però s’agraeix igualment.
FOTO: La fille inconnue, dels germans Dardenne. © Christine Plenus
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!