Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 de desembre de 2010
0 comentaris

Recull de crítiques publicades en altres mitjans la setmana del 29 de desembre de 2010 al 4 de gener de 2011

Recull de crítiques publicades en altres mitjans, en la nostra llengua, la setmana del 29 de desembre de 2010 al  4 de gener de 2011.

El paper de la crítica no ha de consistir a jutjar les pel·lícules, sinó a reflexionar sobre el valor, virtuts, mancances… de l’obra o producte que se’ns ofereix a la pantalla. La persona que exerceix la crítica ens ha d’aportar la seva opinió raonada, fonamentada en el seu personal bagatge cultural i en el coneixement de la història, tendències, tècniques i característiques de la producció cinematogràfica. La crítica no hauria de confondre’s mai amb la informació —tot i que les millors crítiques, sempre en trasmeten—, perquè ontològicament pertany a l’àmbit de l’opinió. Al nostre àmbit cultural disposem d’un ventall ben ampli i divers d’excel·lents crítics cinematogràfics —amb els quals podem avenir-nos o no, d’acord amb una prolífica relació dialèctica escriptor-lector—, que ens estimulen a pensar sobre les pel·lícules que veiem i a repensar-les. Per això, cada setmana faig un recull setmanal del que es publica en altres mitjans, en repassar-ne les novetats a part de la nostra cartellera.
 
***

El Turista (The Tourist), de Florian Henckel von Donnersmarck

Nota
• El director de l’estimable i premiadíssima La vida dels altres s’ha embolicat en aquesta producció “made in Hollywood” que versiona el film francès El secret d’Anthony Zimmer. Johnny Depp és un nord-americà de turisme per Europa que topa amb Angelina Jolie i aquesta me l’arrossegarà a un reguitzell d’episodis que havien de ser romàntics, per París i Venècia, i es converteixen en una aventura ben perillosa.

CrítiquesEuropa com a estereotip (Carlos Losilla, Avui+ElPunt) | The Tourist (Antonio José Navarro, Ara – Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Pur embolcall (Nando Salvà, El Periódico)

***

La clau de la Sarah (Elle s’appelait Sarah / Her name was Sarah / La llave de Sarah), de Gilles Paquet-Brenner

Nota • Estrenada en català a 7 sales. Kristin Scott Thomas és una periodista nord-americana que investiga el cas d’una nena parisenca de 10 anys que, el juliol de 1942, va tancar el germà petit en un armari, abans que la policia francesa la detingués amb la resta de la família i milers i milers d’altres jueus, per a deportar-los als camps d’extermini. Va ser la pel·lícula encarregada de cloure la 58a edició de Sant Sebastià.

CrítiquesGenocidi i narració (Imma Merino, Avui+ElPunt) | La clau de la Sarah (Carlos Losilla, Ara – Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | L’horror en dos temps (Quim Casas, El Periódico)

***

La possessió d’Emma Evans (La posesión de Emma Evans), de Manuel Carballo

Nota • Adolescent problemàtica, exorcismes… terror fet aquí, rodat en anglès. Producte seleccionat a Sitges 2010.

Crítiques • La posesión de Emma Evans (Antonio José Navarro, Ara – Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | El diable al cos (?, El Periódico)

***

L’almirall (???????? / Admiral / El almirante), d’ Andrey Kravchuk

Nota
• Drama ambientat al 1917, protagonitzat per un oficial de la Rússia blanca en guerra contra els bolxevics i enamorat perillosament de la dona d’un altre comandament militar

Crítiques • El almirante (Xavier Sáez, Ara – Time Out Cultura i Time Out Barcelona) | Una pel·lícula anacrònica (Quim Casas, El Periódico)

***

FOTO La clau de la Sarah, de Gilles Paquet-Brenner

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!