Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

16 de maig de 2015
0 comentaris

Philippe Garrel ha presentat “L’ombre des femmes”

Ha inaugurat la Quinzena dels Realitzadors de Canes 2015, L’Ombre des femmes (L’ombre des femmes | In the Shadow of Women)., de Philippe Garrel. Era un títol esperat a la Competició i ens l’hem trobat a la Quinzena; tanmateix, les primeres reaccions i les veus dels crítics no en parlen pas precisament com un film reeixit.

https://vimeo.com/125467157

Imma Merino, diari El Punt Avui, Crònica del 16 de maig: ironitzant sobre l’amor i el compromís polític que sempre ha defensat amb una pulsió romàntica, L’ombre des femmes torna a fer pensar que Philippe Garrel ha perdut intensitat

Eulàlia Iglesias, tuit: A L’OMBRE DES FEMMES Philippe Garrel aplica una inesperada ironia als elements sagrats del seu cinema: l’amor i la revolució. #Cannes2015

Àngel Quintana, tuit A l’ombre des femmes Philippe Garrel vol construir una estranya distància irònica sobre els grans temes del seu cinema. #Cannes2015 (..) L’ombre des femmes és la primer film de Philippe Garrel que em deixa fred. No hi ha la força dels sentiments, ni la brusquetat.#Cannes2015 (..) Garrel pacta amb el diable i encarrega part del guió a Jean Claude Carrière, al final en lloc d’elipsis hi ha una veu en off. #Cannes2015. Ho comenta també a Facebook: Des de fa anys segueixo de prop el cinema de Philippe Garrel amb passió i devoció. Mai m’havia sentit decepcionat per una pel.lícula seva. L’ombre des femmes m’ha decepcionat, encara que hi he reconegut la bellesa de la posada en escena de Garrel. I s’esplaia a Caimán: Cannes 2015 en tiempo real.

Manu Yáñez, tuit: #LOmbreDesFemmes de Garrel es una odisea sentimental en miniatura que condensa a golpe de mágicas elipsis el cine de escenas de matrimonio.

Scott Foundas, Variety, tuit: Cannes’ @Quinzaine gets off to a strong start with Philippe Garrel’s rather terrific IN THE SHADOW OF WOMEN. I ho desenvolupa a la crítica publicada: Veteran post-Nouvelle Vague helmer Philippe Garrel serves up an exquisite three-hander about life, art and the delusional male ego.

Carlos F. Heredero, Caimán, Cannes 2015 en tiempo real: la nueva realización de Philippe Garrel no es ni la sombra de sus mejores películas. Me temo que ni siquiera una tozuda ‘política de autor’ a la vieja usanza nos puede valer para justificar tanto diálogo risible (..), tanta situación absurda, tanta languidez autocontemplativa, tanto desmayo y tanta carencia de tensión entre los personajes.

Emily Barnett, Les Inroks: Le film le plus féministe de Philippe Garrel.

Jacques Morice, Télérama: Les elles du desir.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!