L’última pel·lícula en Competició a Canes 2015 ha estat Macbeth, de l’australià Justin Kurzel, adaptació literal de la peça de Shakespeare, pel que fa als diàlegs.
Macbeth. Direcció: Justin KURZEL. Producció franco-nord-americano-anglesa. Adaptació de l’obra Macbeth, de William Shakespeare. Repartiment: Michael Fassbender (Macbeth), Marion Cotillard (Lady Macbeth), David Thewlis (Duncan), Jack Reynor (Malcolm), Sean Harris (Macduff), Elizabeth Debicki (Lady Macduff), Paddy Considine (Banquo), David Hayman (Lennox), Maurice Roëves (Menteith), Ross Anderson (Rosse), Barrie Martin (Thane).
Imma Merino, diari El Punt Avui, Crònica del 24 de maig: (..) una pel·lícula efectista, molt emfàtica en la posada en escena, protagonitzada per un Michael Fassbender correcte i una Marion Cotillard que no sembla tenir prou força per encarnar Lady Macbeth (..)
Xavi Serra, diari Ara, “Macbeth” deixa Canes vist per a sentència: (..) la modernitat prové d’una posada en escena estilitzada que dóna molt protagonisme a les Highlands escoceses, imponents, que subratllen el caràcter insignificant dels personatges davant el seu destí (..) Fassbender, tan carismàtic i entregat com sempre, interpreta Macbeth com un home al límit, gairebé fràgil (..) Qui no acaba de trobar el seu lloc a la pel·lícula és Cotillard (..) perquè al seu acostament en clau dramàtica a Lady Macbeth li falta mala bava i perfídia (..)
Nando Salvà, diari El Periódico, El ‘Macbeth’ més fosc: (..) Kurzel ha intentat dotar la seva versió d’una sensibilitat decididament moderna (..) desposseint la història de tota pretensió de teatralitat (..) intentant proporcionar un context racional als terribles actes de la seva parella protagonista, que Michael Fassbender i Marion Cotillard encarnen de forma essencialment impecable (..) No queda clar que els actors acabin de creure’s el que diuen (..) Aquí les decisions de Macbeth i senyora tenen un demolidor motiu: la mort d’un fill (..) La seva decisió humanitza els personatges però també els estova (..) Lady Macbeth no havia sigut mai tan fràgil com ho és en la pell de Cotillard (..) El principal triomf de la nova pel·lícula és la seva asfixiant capacitat atmosfèrica. És un triomf clamorós. Gràcies a l’espessa boira, al foc, al cel ensangonat, el món de Shakespeare s’assembla al mateix infern com no ho havia fet mai abans (..)
Salvador Llopart, diari La Vanguardia, Soldat Macbeth: (..) un conte amb més soroll -soroll visual i musical- que fúria dramàtica. I al final, lleig: lleig en la seva cerca de ser sublim (..) Un ‘Macbeth’ desafortunat que va deixar la sala més aviat freda (..) En Macbeth sembla que pateixi “desordre post-traumàtic de guerra” habitual en soldats que tornen de l’Iraq o l’Afganistan (..) Un Macbeth per als temps de ‘Joc de trons’ (..) Paisatges tan brutals i sense misericòrdia que reflecteixen la bogeria del personatge (..)
Foto: gentilesa del Festival de Canes.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!