Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

13 d'abril de 2025
0 comentaris

Fitxa: “Molt lluny”, de Gerard Oms

De Gerard OMS, “Molt lluny” / “Muy lejos” / “So far Away” / “Zo Ver Weg”

Producció: Catalunya (80%), Països Baixos (20%). Any: 2025. Durada: 1h40. Llengües versió original: català (38 %); castellà; anglès; neerlandès.

Guió: Gerard Oms. Muntatge: Neus Ballús. Fotografia: Edu Canet. Música: Sílvia Pérez Cruz. Càsting: Mireia Salgado. Direcció artística: Laia Serra.

Amb: Mario Casas (Sergio), David Verdaguer (Manel), Ilyass El Ouahdani (Yusuf), Raúl Prieto (Miguel), Jetty Mathurin (Thenna), Hanneke van der Paardt (Lotte), Nausicaa Bonnín (poeta), Daniel Medrán (Daniel), Marcus Klück (Marcel).

Sinopsi: En Sergio i la seva colla van a veure un partit de l’Espanyol a l’Europa League a Utrecht, als Països Baixos. Abans d’agafar el vol de tornada a Barcelona, pateix un atac de pànic i pren la decisió de quedar-se a Holanda. Incapaç de donar cap explicació lògica a ningú, talla amb el seu passat. Des d’aquest moment haurà de sobreviure sense diners, sense amics, sense casa i sense parlar l’idioma, fins que aconsegueixi trobar-se a ell mateix.

Informació: Basada en l’experiència personal del director quan va viure un temps a Utrecht, reflexiona sobre qüestions clau com la immigració, el racisme, la identitat, el privilegi o la sexualitat no assumida (Acadèmia). A la producció, Zabriskie Films* (Catalunya) i Revolver Amsterdam* (Països Baixos), amb el suport del programa MEDIA (Europa Creativa), ICEC (Institut Català de les Empreses Culturals), ICAA (Institut de les arts i les ciències cinematogràfiques), NL Film Fonds i amb la participació 3Cat i de TVE.

Tràiler VO:

Enllaços: Acadèmia catalana, Tmdb, Imdb, Sensacine, Filmaffinity, AlloCiné, MyMovies, Letterboxd, ICAA.

Distribuïdores i estrena als cines, DE: BTeam, EE: 11.04.2025, DF: pendent, EF: pendent, DI: pendent, EI: pendent.

Festival i premis: Màlaga 2025-Secció Oficial (Premi Especial Jurat de la Crítica, Premi Millor Actor -exaequo, Mario Casas-) | D’A 25 – Cloenda | Altres reconeixements.

En aquest blog, també: Comentari sobre la pel·lícula.

Recull d’articles d’altri sobre la pel·lícula: Altres veus.

***

FOTO DE L’APUNT (BTeam): Cartell de la pel·lícula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!