Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

14 de juny de 2008
0 comentaris

Estranya Benzina d’estiu

La crisi a la revista Benzina s’ha fet pública aquesta setmana, ran de la notícia que el seu director deixava el grup editorial per assumir una nova tasca professional. I els lectors l’hem poguda constatar definitivament amb l’aparició, aquest juny, d’un estrany número d’estiu de 2008. Hem d’entendre, doncs, que si fins ara hi havia hagut revista els mesos de juny, juliol i agost, ara haurem de passar amb una de sola per tots tres mesos; si és que en torna a sortir mai més cap. També, en alguns articles d’aquest número, es parla del fet que els col·laboradors fa mesos que no cobren.

De debò que tinc moltes ganes d’exposar una sèrie de reflexions, d’entre les quals, unes d’ empipades sobre el cas Benzina, com a lector. I si a algú li poden interessar, espero no decebre’l amb ajornaments perpetus com en d’altres ocasions. No sé però, si les escriuré abans d’anar-me’n vuit dies a Roma o quan torni. ACTUALITZACIÓ (29.06.2008): les trobareu als articles Responsabilitat (I), Responsabilitat (II) i Responsabilitat (i III).

De moment i malgrat que m’incomodi fer-ho, em mantinc fidel al costum de publicar-ne el sumari cinematogràfic. Així doncs, la referència al contingut de cinema al número 28 de la revista, anant a Vull llegir la resta de l’article.

FOTO (Wanda) Benoît Magimel, a Una noia tallada en dos, de Claude Chabrol


Contingut cinematogràfic del número 28 de la revista Benzina (juny de 2008).
Nota cap dels articles no té enllaç



Chabrol, l’insaciable.
Ferran Ràfols signa aquest estudi sobre els gairebé cinquanta anys de carrera cinematogràfica de Claude Chabrol (pàgines 16-19)


MICEC08: Barcelona, capital del cinema europeu contemporani.
  Article que signa la redacció (pàgines 20-21)

***

CRÍTIQUES

Una noia tallada en dos (Une fille coupée en deux / Una chica cortada en dos / L’innocenza del peccato), de Claude Chabrol. Entre dues aigües. Ferran Ràfols (pàg. 19)

Honeydripper (Honeydripper Bluesbar), de John Sayles. Una ingenuïtat que crèiem perduda. Ferran Ràfols (pàg. 25)

La visita de la Banda (Bikur HatizmoretLa Banda nos visita / La visite de la fanfare), d’ Eran Kolirin. D’uniforme al desert. Ferran Ràfols (pàg. 26)

Reencarnación, de Salomon Shang. Hipnosi. Àlex Gutiérrez (pàg. 27)

La osa mayor menos dos, de David Reznak. Els límits de l’experiència humana. Ferran Ràfols (pàg. 28)

Iron Man, de Jon Favreau. Parafernàlia pirotècnica. Mercè Guillén (pàg. 29)

Diari dels morts de George A. Romero (Diary of the Dead / El diario de los muertos / Chronique des morts vivants), de George A. Romero. La paràbola Romero. Toni Vall (pàg. 23)

***

I, com és habitual, el contingut cinematogràfic de la revista el completen uns quants apunts d’actualitat i una pàgina dedicada al DVD.

***

A les pàgines d’Art, en aquest número trobem

Fotografia vs cinema. Neus Miró parla de l’exposició “Magnum 10 seqüències. El cinema en l’imaginari de la fotografia” (pàg. 84-86).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!