Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

21 d'octubre de 2007
0 comentaris

Cronenberg obre el Benzina d’octubre 2007

Foto Viggo Mortensen i Naomi Watts, a Promeses de l’Est, de David Cronenberg.

Finalment, ja tinc el Benzina d’octubre. Ni a Sitges durant el Festival, ni al meu poble les dues o tres vegades que m’he atansat a la llibreria a buscar-la, no l’havia trobat. Avui, en una operació combinada de la família, l’he aconseguit (a Blanes). Renoi, que costa a vegades tenir el Benzina! Em direu que me’l faci arribar per Correus; però no sé pas si el tindria més aviat així… Anem al gra.

David Cronenberg és el gran protagonista d’aquest número 20, que li dedica la portada, un estudi de Xavi Serra, que també signa una peça crítica sobre el seu últim film, i una entrevista que assumeix la redacció. Però, com és habitual, la revista ofereix un contingut cinematogràfic molt més ampli. Fem-hi un cop d’ull, clicant aquí: Vull llegir la resta de l’article.

Recordem que aquests articles no tenen enllaç

David Cronenberg. "L’artista del poble". Estudi sobre el cineasta, que signa Xavi Serra [pàg 12, 13, 14 i 15].

Eastern Promises / Promeses de l’ Est / Promesas del Este / Les promesses de l’ombre, de David Cronenberg. Peça crítica de Xavi Serra [pàg. 15]

Declaracions de David Cronenberg. "El director s’ha de guiar per la intuïció" [pàg 16 i 17].

André Téchiné. "El cinema com a fractura i renaixement". Entrevista d’ Alejandro G. Calvo al director de Les témoins [pàg. 18, 19, 20 i 21]

In-Edit Beefeater. "Torna el cinema documental musical". Article de la redacció sobre la cinquena edició d’aquest festival, que tindrà lloc a Barcelona del 25 d’octubre a l’ 1 de novembre [pàg. 22]

El cinema que no va poder ser. Gerard Casas comenta el cas de la pel·lícula, sobre el retrobament entre víctima i botxí d’un camps de concentració anys després de la guerra, que Andrzej Munk deixà incompleta el 1961, en morir en un accident de cotxe [pàg. 24]

El fotograma del mes. "A sang freda". Àlex Gutiérrez dedica el seu article retrospectiu al film que Richard Brooks dirigí el 1967.

Les témoins, d’ André Téchiné. "Una h(H)istòria de la sida". Crítica d’Eulàlia Iglesias [pàg. 26]

Caótica Ana, de Julio Medem. "Fraternitat". Crítica de Toni Vall [pàg. 27]

The Bourne Ultimatum / L’ultimàtum de Bourne / El ultimátum de Bourne / La vengeance dans la peau, de Paul Greengrass. "Un vertigen permanent". Crítica de Quim Casas [pàg. 28]

The brave oneLa extraña que hay en ti / À vif / Il buio nell’anima, de Neil Jordan. "Més m’estimo en Charles Bronson". Crítica d’Eulàlia Iglesias [pàg. 29]

Les amours d’ Astrée et Céladon / El romance de Astrea y Celadón / Gli amori di Astrea e Céladon, d’ Éric Rohmer. "Visibilitat". Crítica de Toni Vall [pàg. 30]

Snow Angels, de David Gordon Green."Àngels de la distribució". Crítica de Xavi Serra [pàg. 31]

Life free or die hardLa jungla 4.0 / Die Hard 4. Retour en enfer / Die Hard. Vivere o morire, de Len Wiseman. "Adéu a les armes?". Crítica de Gerard Casas [pàg. 32]

Opinió. "Necrologies". Imprescindible columna d’opinió que signa Eulàlia Iglesias, sobre els articles que s’han publicat aquest estiu ran de la mort de Bergman i Antonioni i, en particular, el debat entre Jonathan Rosenbaum i Rogert Ebert, al qual van afegir-se (com explica Iglesias) veus de la categoria dels David Bordwell i Bertrand Tavernier [pàg. 35]

Al Benzina d’octubre de 2007, trobem també els habituals apunts informatius, les estrelletes valoratives de les novetats i els apartats dedicata als DVD, TV i sèries televisives.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!