El cineasta alemany Christian Petzold va forjant la seva carrera amb pel·lícules que tracten sovint d’amor traïts, clandestins o dubtosos, en contextos com ara el de la divisió de les dues alemanyes (Yella, Barbara). Ha presentat els seus films a la Berlinale, Venècia, Tessalònica… i avui dilluns, 22 de setembre, entra en competició a Sant Sebastià 2014 amb Phoenix, història d’una cantant que va ser enviada a un camp de concentració i el 1945 torna a Berlín, amb la cara desfigurada, que es fa arreglar per un cirurgià, disposada a retrobar el marit i a escatir si ell la va trair, denunciant-la als nazis.
Nina Hoss, Ronald Zehrfeld i Nina Kunzendorf protagonitzen aquest film “noir” escrit pel mateix Christian Petzold, amb la col·laboració de Harun Farocki, basant-se en la novel·la Le retour des cendres, de Hubert Monteilhet (Editions Bernard de Fallois)
Més informació: Imdb.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Xavi Serra, al diari Ara:
(..) La manera com Petzold desenvolupa la premissa potser no li treu tot el suc, però el film té un desenllaç preciós i resumeix el conflicte d’identitat dels jueus laics que, tot i sentir-se més alemanys que jueus, també van ser víctimes dels nazis
Imma Merino, diari El Punt Avui:
(..) és una dona que torna dels camps d’extermini amb el rostre desfigurat -i amb moltes ferides invisibles- (..) El problema de la inversemblança
es planteja perquè la pel·lícula és en clau realista i no es desplaça
cap a un territori abstracte on es definiria millor allò que sembla que vol
exposar: la dificultat del retorn d’uns, la culpabilitat i la voluntat d’oblidar
d’uns altres.