Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

18 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del divendres 18 de maig

Canes 2012: programa del divendres 18 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Reality (Reality), de Matteo GARRONE. Producció franco-italiana. Amb Aniello Arena, Loredana Simioli, Nando Paone. Engrescat pels familiars, un peixater napolità, simpàtic i exhibicionista, participa en un càsting per entrar al programa televisiu “Gran Germà”. Des d’aquell moment, la seva percepció de la realitat no serà mai més la mateixa. L’estil docuficció de Matteo Garrone (Gomorra, L’imbalsamatore) se centra ara en el ganxo popular dels “reality shows. Durada: 1h50.

Paradís: Amor (Paradies: Liebe | Paradise: Love | Paradis: Amour), d’ Ulrich SEIDL. Producció austríaco-franco-alemanya. Amb Margarete Tiesel, Inge Maux, Peter Kazungu. Primera part d’una trilogia d’Ulrich Seidl (Import/Export, Hundstage) sobre tres dones d’una família que se’n van de vacances per separat. La Teresa, una dona austríaca d’uns cinquanta anys i mare d’una noia que està entrant en la pubertat, se’n va de vacances a les platges de Kenya: passa d’un noi de la platja a un altre, d’una decepció a una altra. Una pel·lícula sobre turisme sexual, dones grans i homes joves, el valor de mercat de la sexualitat, el poder del color de la pell, Europa i Àfrica, i els explotats, que no poden sinó convertir en víctimes altres víctimes. Durada: 2h00

Selecció Oficial – Fora de Competició.

Madagascar 3 (Madagascar 3: Europe’s Most Wanted | Madagascar 3: De marcha por Europa | Madagascar 3: Ricercati in Europa), d’ Eric DARNELL, Tom MCGRATH, Conrad VERNON.  Producció nord-americana. Film d’animació, amb les veus de Ben Stiller, Chris Rock, David Schwimmer. Havent fugit a l’Àfrica en l’anterior film; ara els protagonistes volen tornar a casa seva, a Nova York. Un circ ambulant, el pretext. Europa, de camí… Directors: Eric Darnell (Formiguez i saga Madagascar) i Tom McGrath (saga Madagascar i Megamind) Conrad Vernon (Shrek 2, Montres vs alienígenes). Durada: 1h30.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

Contaminant el Paradís (Der Müll Im Garten Eden | Polluting Paradise) de Fatih AKIN. El 2006, Fatih Akin rodà l’escena final d’un seu film a Camburnu, el poble turc d’on són originaris els seus pares. S’hi assabenta del projecte de construir-hi un abocador gegantí, amenaça de catàstrofe ecològica contra la que s’oposa tothom, començant per l’alcalde. Akin decideix lluitar-hi amb els seus propis mitjans: durant cinc anys enregistra la lluita dels llogarencs contra la prepotència administrativa i aixeca acta dels desastres que ineluctablement van acabant amb el que era tot un paradís. AP: Film Press Plus. Vendes internacionals: The Match Factory. Més informació: Imdb. Durada: 1h38.

Mekong Hotel, d’Apichatpong WEERASETHAKUL.Producció tailandeso-anglesa. Retrat de l’hotel epònim, situat prop del riu Mekong, al nord-est de Tailàndia. El riu marca la frontera entre Tailàndia i Laos. Per les habitacions i les terrasses, Apichatpong Weerasethakul i el seu equip treballen en una pel·lícula anomenada Ecstasy Garden, que va escriure fa anys l’autor de la Palma d’Or L’Oncle Boonmee, que pot evocar les seves vides anteriors. Ecstasy Garden conjumina diversos terrenys, realitat i ficció, revelant així els vincles entre una mare-vampir i la seva filla, els joves amants i el riu. Mekong hotel, filmada quan el pís patia unes gravíssimes inundacions, navega també entre el estrats de l’enderrocament, la política, així com amb un somni que se’n va a la deriva. AP: Film Press Plus. Vendes internacionals: The Match Factory. Durada: 1h01.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Les bèsties del sud salvatge (The Beasts of The Southern Wild | Les bêtes du sud sauvage), de Benh ZEITLIN. Producció nord-americana. Amb Quvenzhané Wallis, Dwight Henry. Gran Premi del Jurat de Sundance 2012 (US Dramatic Competition, “opera prima” de Benh Zeitlin, cineasta de Nova Orleans (EUA) que debuta amb una ficció de tons apocalíptics (pujada del nivell del mar, reaparició d’animals prehistòriques…) i té de protagonista una intrèpida nena de sis anys i son pare. Units per un fort vincle, la nena se’n va a buscar la mare desapareguda, quan el pare emmalalteix i la natura s’engresca. Durada: 1h32.

Laurence Anyways (Laurence Anyways), de Xavier DOLAN. Producció franco-quebequesa. Amb Melvil Poupaud, Monia Chokri, Nathalie Baye. Un professor francès, que acaba de fer els trenta anys i està molt enamorat de la seva xicota, li fa saber que ell vol canviar de sexe i li demana suport. Durant tota una dècada, a cavall d’aquesta transformació sexual, la parella malda per viure en un trajecte èpic que, sense que ho sàpiguen, els pot costar l’amor, a Fred i Laurence. Tercer esgraó en la vertiginosa filmografia de l'”enfant terrible” del Quebec, Xavier Dolan: revelació amb He mort la mare (2009) i relativa confirmació amb Els amors imaginaris (2010). Durada: 2h45.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Còpies restaurades.

La balada de Narayama (Nrayama Bushi Ko), de Keisuke KINOSHITA —1958—. El cineasta japonès Keisuke Kinoshita va nàixer el 1912 i morí el 1998. Bona part de la seva carrera la féu a Shochiku. Ara, els estudia en commemoren el centenari del naixement aportant aquest film, basat en la novel·la homònima de Shichirô Fukazawa, que el 1983 també va dur a la pantalla Shôhei Imamura (guanyant la Palma d’Or de Canes).

Hi havia una vegada a Amèrica (Once Upon a Time), de Sergio LEONE—1984—. Còpia en 4K restaurada i refeta amb noves escenes, fins a un total de 25 minuts més, d’acord amb el primer muntatge que n’havia fet Sergio Leone el 1984. Restauració impulsada per Martin Scorsese, que serà presentada al Festival en presència de  Robert De Niro, Elizabeth McGovern, Jennifer Connelly, del productors Arnon Milchan i la família Leone.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema de la platja.

Quinzena dels Realitzadors.

No (No), de Pablo LARRAÍNCoproducció xileno-nord-americana. Amb Gael García Bernal, Alfredo Castro, Antonia Zegers. Basada en la novel·la Los días del Arco Iris (Referéndum), d’ Antonio Skármeta (ed. Planeta). Xile, 1988. En referèndum es decidirà si Pinochet ha de seguir al poder o no. Els partidaris del “No” persuadeixen un publicitari jove i brillant, que esdevingui la punta de llança de la seva campanya. La seva victòria significarà la fi del règim de Pinochet. Pablo Larraín es pot dir que tanca una trilogia al voltant de la dictadura pinochetista: Post Mortem (el cop d’estat), Tony Manero (la lluita clandestina contra el règim) i ara, la fi d’aquella tirania sanguinària. Durada: 1h55.

Alyah, d’ Elie WAJEMAN. Producció francesa. Amb Pio Marmaï, Cédric Kahn, Adèle Haenel, Guillaume Gouix. Un noi de vint-i-set anys es planteja deixar París i tot el seu “alyah” —ambient— per començar una nova vida a Tel-Aviv, lluny sobretot del germà destructiu i endeutat que ha passat de ser-li el suport, a convertir-se-li en una càrrega asfixiant. Opera prima d’ Elie Wajeman. Durada: 1h30.

Setmana de la Crítica.

HowardCantour.com, de Shia LaBEOUF. Producció nord-americana. Curtmetratge. Amb Jim Gaffigan, Thomas Lennon, Portia Doubleday, Dito Montiel. En Howard Cantour és un crític de cinema de mena guerriller, que viu a través dels films i absolutament lliure; però serà capaç de ser imparcial amb l’últim film dels seu ídol? Quart curtmetratge de l’actor Shia LeBoeuf., present enguany a Canes també com a protagonista del film Lawless, en Competició. Durada: 12’30”.

Al galop (Au galop), de  Louis-Do de LENCQUESAING . Producció francesa. Amb Valentina Cervi, Marthe Keller, Alice de Lencquesaing. Se sentia feliç amb el seu company, la criatura i el casament que ja li rondava pel cap; però topa amb un altre home, també pare… La vida se’ls posa al galop. Opera prima de l’actor, director teatral i escriptor Louis-Do de Lencquesaing. Durada: 1h50.

***

FOTO © Coproduction Office Paradís: Amor, d’Ulrich Seidl

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!