Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

20 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del diumenge 20 de maig

Canes 2012: programa del diumenge 20 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Amor (Liebe | Love | Amour), de Michael HANEKE. Producció franco-germano-austríaca. Amb Isabelle Huppert, Jean-louis Trintignant, Emmanuelle Riva. L’amor d’una parella d’avis queda sotmès a una prova molt dura quan ella torna de l’hospital després d’haver patit un atac. L’assèpsia emocional, les mancances afectives, són omnipresents en el cinema de Michael Haneke (Palma d’Or 2009 amb La cinta blanca, Millor Director 2005 amb Caché i Grand Prix 2001 amb La pianista). I ara planteja un repte difícil a un amor ja granat. Tanmateix, diuen que és de debò “un film d’amour”… Durada: 2h06.

La caça (Jagten | The Hunt | La Chasse), de Thomas VINTERBERG. Producció danesa. Amb Mads Mikkelsen, Annika Wedderkopp, Thomas Bo Larsen. Havent superat un divorci dur, en Lucas, que té quaranta anys, ja té nova xicota, una nova feina i està refent el lligam amb el seu fill adolescent; però les coses es torcen… Thomas Vinterberg , que es revelà amb el “film Dogma” Festen, premi de Jurat 1998 torna, fent equip novament amb Tobias Lindholm, coguionista de Submarino (Berlinale 2010), el seu retorn a festivals de primera . Durada: 1h51.

Selecció Oficial – Sessió Especial 65è Aniversari.

Un dia especial (Une journée particulièreHistoire(s) de festival Nº 4 | A Special day), de Gilles JACOB i Samuel FAURE. Document sobre l’estada a Canes de 34 cinestes de renom internacional per a presentar-hi Chacun son cinéma, el film col·lectiu amb què se celebrà el seixantè aniversari del Festival. El dia abans de l’estrea, unes càmeres els van seguir tothora, sense deixar-los de petja, per les bambalines del certamen, cosa que ha donat peu a unes imatges úniques… Estem parlant de gent com Gus van Sant, Les frères Coen, Aki Kaurismäki, Roman Polanski, Nanni Moretti, Ken Loach, Zhang Yimou, Bille August, Chen Kaige, Abbas Kiarostami, Walter Salles, Wong Kar-Wai, Elia Suleiman,Takeshi Kitano, Claude Lelouch, els germans Dardenne, Atom Egoyan, Tsai Ming Liang, Jane Campion… Vendes internacionals: Films Distribution. Durada: 1h01.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

Les Invisibles, de Sébastien LIFSHITZ. Producció francesa. Documental del cineasta, militant de la causa gai, Sébastien Lifshitz (Les corps ouverts, Presque rien, La traversée, Wild Side, Plein Sud), que recull el testimoni dels homes i dones nascuts entre les dues grans guerres mundials i que comprteixen el fet de ser homosexuals i haver-ho viscut obertament. AP: Film Press Plus. Distribuïdores: Ad Vitam. Durada: 1h55.

Villegas, de Gonzalo TOBAL. Producció franco-holandesa-argentina. Amb Esteban Lamothe, Esteban Bigliardi, Mauricio Minetti. Dos cosins que fa temps que no es veuen van junts en cotxe, per assistir a l’enterrament de l’avi, a Villegas, poble de la ruralia on van crèixer junts. El viatge esdevé un trajecte emocional, marcat pel retrobament, el pes del passat i la fi d’una època. “Opera prima” de l’argentí Gonzalo Tobal, guanyador del Primer Premi de la Cinéfondation 2007, amb Ahora todos parecen contentos, cosa que li dóna dret que el seu primer llarg sigui programat a la Selecció Oficial. I ve’t aquí la presència d’aquesta ficció enmig de tants documentals! El projecte ha passat pel 21è Cine en Construcció (Tolosa de Llenguadoc) i pel BAFICI 2012 -BAL. Vendes internacionals. Urban. Distribució: Epicentre*. Més informació: Cinenacional | Imdb. Durada: 1h38.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

La piragua (La pirogue), de Moussa TOURÉ. Producció senegaleso-germano-francesa. Amb Souleymane Seye Ndiaye, Laïty Fall, Malamine Dramé “Yalenguen”. En Baye Laye du una piragua de pesca, a la rodalia de Dakar, i ha de passar emigrants fins a les illes Canàries, en una travessada que pot ser mortal. Odissea de l’emigració, basada en la novel·la Mbëkë Mi à l’assaut des vagues de l’Atlantique, d’Abasse Ndione, amb què el senegalès Moussa Touré ha tornat a posar-se rere la càmera, set anys després d’haver dirigit el documental 5×5. Durada: 1h27.

Confessió d’un fill del segle (Confession d’un enfant du siècle | Confession of a Child of The Century), de Sylvie VERHEYDE. Producció franco-anglo-alemanya. Amb Pete Doherty, Charlotte Gainsbourg, August Diehl. Adaptació de la novel·la Confessions d’un enfant du siècle, que el poeta Alfred de Musset va dedicar a George Sand i en la qual reflecteix la tempestuosa relació que tingué amb l’escriptora, mitjançant els dubtes d’amor que —acabades les guerres napolòniques— rebroten en el protagonista, un noi escarmentat, respecte la vídua de què s’ha enamorat. De Sylvie Verheyde, recuperada per al cinema d’ençà Stella, després d’una dilatada etapa televisiva, en què tanmateix signà telefilms, com Un amour de femme. Durada: 2h00.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Documentals de cinema.

Method to the Madness of Jerry Lewis, de Gregg BARSON. Producció: Mansfield Avenue Productions, per a Encore. Durada: 1h55.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema de la platja.

Quinzena dels Realitzadors.

Una família respectable (Yek Khanévadéh Mohtaram | A Respectable Family | Une Famille Respectable), de Massoud BAKSHI. Coproducció franco-iraniana. Amb  Babak Hamidian, Mehrdad Sedighian, Mehran Ahmadi. Un universitari iranià torna d’Occident al seu país, per fer unes classes, i aviat queda engolit per un remolí d’intrigues de mena diversa i s’adona en què s’ha convertit la seva “família respectable”. Opera prima del crític iranià de cinema, guionista, productor i realitzador de documentals i d’un curtmetratge, Massoud Bakshi. Durada: 1h30.

Infància clandestina (Infancia clandestina | Enfance Clandestine), de Benjamin ÁVILA. Coproducció argentino-catalano-brasilera. Amb Ernesto Alterio, Natalia Oreiro, César Troncoso. Inspirada en la història del mateix autor, reconstrucció de la clandestinitat d’un fill de guerriller montonero a final dels anys setanta, a Buenos Aires. De Benjamín Ávila, productor de televisió educativa, guionista i curtmetratgista argentí, que va debutar el 2004 amb Nietos (Identidad y memoria), sobre els fills dels “desapareguts” durant la dictadura argentina i la seva relació amb les àvies de la plaça de Mayo. Durada: 1h52.

Adéu Berthe -L’enterrament de la iaia- (Adieu Berthe – L’enterrement de mémé | Granny’s Funeral), de Bruno PODALYDÈS. Producció francesa. Amb Denis Podalydès, Valérie Lemercier, Isabelle Candelier. Comèdia sobre una iaia que es mor i un nét que se n’havia oblidat “una mica”, ell que és farmacèutic, està casat i prepara secretament una festa per a la filla de l’amant. Bruno Podalydès participa també a Canes 2012 amb Encara no heu vist res, d’Alai Resnais. Durada: 1h40.

Setmana de la Crítica.

Enllà de les parets (Hors les murs | Beyond the Walls), de David LAMBERT. Coproducció quebequesa-franco-belga. Amb Guillaume Gouix, Matila Malliarakis, David Salles. Història d’amor a primera vista entre dos homes, que es converteix en rutina quotidiana. La promesa era d’amor etern; però la presó els separa i ja res podrà tornar a ser igual.  Opera prima de David Lambert. Durada: 1h38.

***

FOTO La caça, de Thomas Vinterberg

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!