Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

17 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del dijous 17 de maig

Canes 2012: programa del dijous 17 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Rovell i os (De rouille et d’os | Rust & Bone), de Jacques AUDRIARD. Producció belgo-francesa. Amb Marion Cotillard, Matthias Schoenaerts, Bouli Lanners. Basada en el recull de contes de  Craig Davidson (text que explora els racons més foscos de l’experiència humana). Acollit a ca la seva germana amb el fill menut, el protagonista coneix accidentalment una noia bonica, segura, domadora d’orques a Marineland. Quan la torna a veure, ella va amb cadira de rodes, ha perdut les cames i no poques il·lusions. Ell l’ajudarà, simplement, sense compassió, sense pietat. Ella reviscolarà. Drama al servei del qual Jacques Audriard (Un heroi molt discret, premi al millor guió de Canes 1996; El profeta, Grand Prix de Canes 2009) ha volgut  posar la força de les imatges, talment com el cinema de petja expressionista féu a l’època de la Gran Depressió nord-americana. Durada: 1h55.

Després de la batalla (Baad El Mawkeaa | After the Battle | Après la bataille), de Yousry NASRALLAH. Producció franco-egípcia. Amb Mena Shalaby, Bassem Samra, Nahed El Sebaï. Durant la primavera àrab, una militant de la plaça Tahrir s’enamora d’un pastor influït pels partidaris de Mubarak. El seu director, Yousry Nasrallah (conegut com l’autor de Dones d’el Caire), va participar l’any passat en el film d’urgència sobre la revolta a Egipte, 18 dies. Durada: 2h06.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

Roman Polanski: A Film Memoir, de Laurent BOUZEREAU. Producció anglo-italiana-alemanya. Documental sobre la vida extraordinària de Roman Polanski, des de la infantesa al gueto de Varsòvia fins a l’actualitat. Amb entrevistes enregistrades al xlet suís on quedà confinat recentment, il·lustrades amb fragments de les seves pel·lícules, imatges televisives d’arxiu, retalls de premsa, fotografies personals i altres documents. L’autor, Laurent Bouzereau, és un cinèfil especialitzat en documentals tipus “Així es va fer”. Més informació: Imdb. Durada: 1h34.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Mystery (Mystery), de LOU Ye. Producció xino-francesa. Amb Hao Lei, Qin Hao, Qi Xi. Un home amb doble vida; la dona que el descobreix; l’altra dona que mor atropellada i la policia sospita que no ha estat pas un accident… Acabada la prohibició governamental, Lou Ye (Love and Bruises, Nits d’embriaguesa primaveral, Summer Palace, Purple Butterfly) ha tornat a rodar legalment a la Xina. Durada: 1h38: Film inaugural dUn Certain Regard.

Estudiant (Student), de Darezhan OMIRBAYEV. Producció kazakh. Amb Maiya Serkibayeva, Yedyge Bolysbayev, Bakhytzhan Turdaliyeva. Inspirada amb Crim i càstig, de Dostoievski, el crim d’un estudiant sense un ral i solitari que roba en una botiga i acaba lliurant-se a la policia. Context de pobresa, en una societat que ha substituït l’igualitarisme per la divisió competitiva. Nou film de Darezhan Omirbayev, format al Moscú dels anys vuitanta, cronista  del desemparament del seu país, el Kazakhstan, d’ençà la desaparició del’URSS. Tercer cop que participa a Un Certain Regard (La carretera —2001—, Assassí a sou (Killer) —Premi Un Certain Regard 1998—. Durada: 1h30.

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Documentals de cinema.

Woody Allen: A Documentary, de Robert WEIDE. De la sèrie American Master (PBS). Vendes internacionals: Hanway Films. Distribuïdores: Memento Films. Durada: 1h53.

World Cinema Fondation.

After The Curfew (Lewat Djam Malam), d’Usmar ISMAIL —1954—. Restauració que ha anat a càrrec del Museu Nacional de Singapur i la World Cinema Foundation, a partir de la còpia original conservada a la Filmoteca d’Indonèsia.

Kalpana, d’Uday SHANKAR —1948—. Restauració efectuada per la Cinemateca de Bolonya, a càrrec de la World Cinema Foundation, a partir d’una còpia del negatiu conservat a l’Arxiu Nacional del Cinema de l’Índia.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema de la platja.

Quinzena dels Realitzadors.

The We and the I (The We and the I), de Michel GONDRYProducció francesa. Amb Michael Brodie, Teresa L. Rivera, Laidychen Carrasco. Alumnes d’un institut del Bronx, dalt d’un autobús escolar, de retorn a casa el dia que comencen les vacances d’estiu. El grup i l’individu. De la cridòria i facècies col·lectives, quan hi són tots, a les relacions més íntimes a mesura que el vehicle es va buidant, parada rere parada. Del cineasta “pop”, prestigiós autor de videoclips i espots publicitaris, l’imaginatiu, vocacionalment pueril, prou surrealista Michel GondryThe Green Hornet (2010), L’espina al cor (2009), La ciència del son (2006), Eternal Sunshine of the Spotless Mind  (2004)-. Durada: 1h43. Film d’inauguració Quinzena Realitzadors 2012.

Carrossa d’Or 2012. Lliurament del guardó a Nuri Bilge Ceylan, lliçó de cinema a càrrec seu i projecció del seu film Núvols de maig.

Setmana de la Crítica.

Broken, de Rufus NORRIS. Producció britànica. Amb Tim Roth, Cillian Murphy, Rory Kinnear. Basada en la novel·la Broken, de Daniel Clay, relat iniciàtic d’una noia, testimoni d’una agressió brutal, que busca refugi en un noi tendre, taciturn, atonyinat per la vida. Opera prima del director teatral i actor Rufus Norris. Durada: 1h30. Film inaugural de la 51 Setmana de la Crítica.

Els salvatges (Los Salvajes), d’ Alejandro FADEL. Producció argentina. Amb  Leonel Arancibia, Roberto Cowal, Sofía Brito, Martín Cotari, César Roldan. Cinc adolescents fugen d’un centre de menors. Cacen per menjar, roben, es droguen, es renten pels rius, es barallen, fan l’amor… Opera prima de l’argentí Alejandro Fadel, guionista de Pablo Trapero. Durada: 2h10.

***

FOTO The We and The I, de Michel Gondry, inaugura la Quinzena dels Realitzadors

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!