Els objectius de cadascuna d’aquestes estratègies queden ben delimitats, però certament el solapament entre uns i altres són habituals i raonables. Fins i tot el jurat que atorga els premis de la competició i els de la Cinéfondation és el mateix, enguany presidit per Jean-Pierre Dardenne. I sense dubte, per l’espai de trobada del Short Film Corner hi passen tots.
El Festival de Canes, ja l’any passat, va crear Cannes Court Métrage, que engloba a nivell de difusió i promoció tant la competició de curts en si mateixa com el Short Film Corner. I deixa la Selecció de la Cinéfondation al marc del que és aquesta altra iniciativa de suport, aval i promoció de nous talents anomenada globalment Cinéfondation (i que engloba, a més d’aquests curts d’escola programats, també l’Atelier, el taller, que posa en contacte projectes d’autors amb distribuïdors i productors amb l’objectiu que acabin trobant finançament per a convertir-se en pel·lícules, i la Residència, estades de cineastes estrangers a Paris tot acompanyant-los mentre escriuen el seu llargmetratge).
En aquest blog, doncs, acabo d’introduir un petit canvi de categories, per a diferenciar, d’una banda, el que correspon a Canes Courtmetratges (la Competició i Short Film Corner) i, per altre cantó, tot el que té a veure amb Cinéfondation (Selecció, Atelier, Residència). I he distribuït els apunts d’anys anteriors entre aquests dos apartats (llevat del de 2011, que fou únic i els integrava tots).
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!