Catorze ficcions i cinc documentals sobre el cinema conformen, per ara, l’oferta d’enguany de la secció Cannes Classics de la 64a edició del Festival de Canes. Es tracta de còpies noves o restaurades, en 35mm o en còpia digital d’alta definició, programades a partir del que han proposat filmoteques, arxius nacionals, estudis, productors i distribuïdors. L’objectiu és difondre el cinema retrobat i les còpies restaurades, així com servir de plataforma a la reestrena en sala o al llançament per televisió o DVD dels grans títols del passat cinematogràfic. En aquest marc, també es projecten els films d’homenatge i, per tant, se n’hi podrà veure un del president del Jurat, Robert De Niro; un de Bertolucci, Palma d’Or Honorífica; un de Jerry Schatzberg…
Fa un parell de dies se n’ha donat a conèixer la selecció d’enguany:
Canes 2011 · Cannes Classics
Ficcions
Viatge a la lluna, de Georges Méliès
Taronja mecànica, de Stanley Kubrick —Al marc de la commemoració Kubrick, amb presència de l’actor Malcolm McDowell, que farà una classe magistral, acompanyada de la projecció d’un documental realitzat per Antoine De Gaudemar i Michel Ciment. Projecció, 19 de maig, en presència de la vídua, Christiane Kubrick, i de Jan Harlan—
La Macchina Ammazzacattivi, de Roberto Rossellini —Presentació del projecte de restauració de 10 films de Roberto Rossellini—
A Bronx Tale, de Robert De Niro
El conformista, de Bernardo Bertolucci
Rue Cases-nègres, d’Euzhan Palcy —homenatge francès als d’Ultramar…—
Confessions d’una model (Puzzle of a Donwfall Child), de Jerry Schatzberg
Hudutlarin Kanunu (The Law of the Border | La loi de la frontière), de Lutfi Akad —World Cinema Fondation—
Niemandsland (La zone de la mort), de Victor Trivas
Les enfants du Paradis, de Marcel Carné —Restauració del catàleg Pathé—
Despair, de Rainer Werner Fassbinder
Le sauvage, de Jean-Paul Rappeneau
Chronique d’un été, de Jean Rouch i Edgar Morin
L’Assassino, d’Elio Petri
Documentals sobre el cinema
The Look, d’Angelina Maccarone —sobre Charlotte Rampling—
Corman’s World: Exploits of a Hollywood Rebel, d’Alex Stapleton
Belmondo… Itinéraire, de Vincent Perrot i Jeff Domenech
Kurosawa, La Voie, de Catherine Cadou
Il était Une Fois… Orange Mécanique, d’Antoine De Gaudemar i Michel Ciment
FOTO © Festival de Cannes Element de la imatge gràfica de la 64a edició del certamen
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!