Com tot en aquesta vida, el gènere “cartells de festivals i mostres de cinema” passa èpoques bones i d’altres de… no tan bones. I en particular, la Setmana de la Crítica de Canes en va fent ara una de calenta, ara una de freda -més o menys-. Francament, amb el que han triat per enguany sembla que m’estiguin anunciant un acondicionador pels cabells, alguna colònia o qualsevol producte gairebé estiuenc, més que no pas una selecció de pel·lícules i propostes cinematogràfiques. L’eslògan “El nou alè del cinema”, en aquest cartell, em recorda no sé… potser allò de “l’olor salvatge de les llimones del Carib”? L’any passat, per exemple, la mateixa frase, en un context visual ben diferent, feia tot un altre efecte! Tanmateix, hi ha una explicació: fixem-nos que hi pren un gran protagonisme el nou anagrama del certamen, aquesta mena de C amb tres tonalitats de blau que encapçala la denominació oficial “48e Sémaine de la Critique Cannes 2009”.És com si haguessin renunciat a una imatge més cinematogràfica del cartell, per a potenciar la nova identificació visual.
FOTO Cartell oficial de la 48a Setmana de la Crítica
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!