Aquest matí s’ha produït un fet no per anunciat menys estrany, inèdit que jo recordi, al Festival de Canes: cap projecció de nova pel·lícula en competició. De manera que, havent retirat anit a altes hores (per la festa d’Albert Serra), ho hem aprofitat per recuperar una miqueta de la moltíssima son endarrerida que traginem.
Aquesta tarda, es projectaran aquests dos títols a la Secció Oficial: la xiulada (ahir) per la premsa La mujer sin cabeza, de l’argentina, sobrevalorada i protegida pels Almodóvar Lucrecia Martel. I el megametratge Che, de Steven Soderbergh, que la premsa i la crítica descobrirem d’aquí a una hora, es pot dir simultàniament amb el públic.
A mitjanit i fora de concurs, Jennifer Lynch (la filla de David Lynch) presenta Surveillance.
A “Un certain regard”, avui, O’Horten, del factòtum Bent Hamer i A festa da menina morta, de Matheus Nachtergaele.
A “Cannes Classics”, a l’hora que tots estarem veient el “Che” de Soderbergh, es passa el documental que Richard Shinkel ha dedicat a la Warner Bross: You Must Remember Yhis. I també Santa Sagre, d’Alejandro Jodorowsky, i Hanyo, de KIM Ki-young.
Quinzena dels Realitzadors ofereix avui: Aquele querido mes de agosto, del portuguès Miguel Gomes; Il resto de la notte, de l’italià Francesco Munzi; Niu Lang Zhi Nu, de Yin Lichuan, i Salamandra, de Pablo Agüero.
Finalment, a Setmana de la Crítica, Moriran tots menys jo, de Valeria GaÏ Guermanika.
La meva crònica de La mujer sin cabeza, clicant aquí: El Festival de Canes a Diari de Girona. I la de Che, clicant aquí: El Festival de Canes a Diari de Girona.
FOTO Surveillance, de Jennifer Lynch
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!