Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

17 de maig de 2014
0 comentaris

Bertrand Bonello: ” La pel·lícula va del documental a l’òpera”

Especialment a França, el reclam per a Saint Laurent, de Bertrand Bonello, rau en la figura del famós modista i en l’estol d’actors que el protagonitzen, començant per Gaspard Ulliel (que hi incorpora Saint Laurent) i Jérémie Rénier (l’assessor i amant oficial, Pierre Bergé).

Així les coses, Hannah Benayoun, en recollir, per al web del Festival de Canes, les declaracions de l’equip del film a la roda de premsa, ha prioritzat les dels intèrprets, limitant-se a reproduir aquesta única intervenció del cineasta: Estic orgullós d’aquesta pel·lícula, d’haver tingut la llibertat de fer el llargmetratge que tenia ganes de fer. Així les coses, Le Figaro ens ofereix una versió més detallada del que hi ha dit Bonello: Pierre Bergé ha manifestat públicament la seva oposició a aquesta pel·lícula. No comptar amb la seva aprovació, d’alguna manera ens ha alliberat de les exigències del “biopic” per anar cap a la llibertat. De totes maneres, no explico res a la pel·lícula que no sigui de pública notorietat.

FOTO (Facebook oficial FdC) Jérémie Rénier, Bertrand Bonello i Gaspard Ulliel, a la sessió de fotos immediatament anterior a la roda de premsa


Segons el veterà diari francès, en no tenir accés als models d’Yves Saint Laurent, s’ha hagut de recrear un taller d’alta costura, que s’ha encarregat de fer reviure els models del modista. Al respecte, Bertrand Bonello ha manifestat: El que m’interessa és recrear aquell període i sobretot explicar el final d’una època. La decadència m’afecta.

Resulta, doncs, especialment profitós en aquesta ocasió, mirar els vídeos de la roda de premsa i de l’entrevista que els fa la TV Festival. Sense ànim de transcriure-les, vull remarcar el moment quan Bonello es mostra d’acord amb el que li va dir un coproductor: La pel·lícula va del documental a l’òpera. Així com el reconeixement, parlant de les dualitats en el film (l’ombra- la llum, la bellesa- el costat monstruós…): El film havia d’evolucionar majoritàriament per contrastos i no pas en una mena d’evolució (..) Una escena de nit dóna a una escena de dia, una escena de creativitat a… avançant per contrast havíem de crear l’atenció que buscàvem (..) Aquesta idea l’he mantinguda en escriure el guió, al rodatge, al muntatge… (..) Lligar les coses de manera que els donés un relleu i aquest relleu donés l’ànima del personatge.

Vídeos: Roda de premsa de l’equip del film (en francès) | Roda de premsa de l’equip del film (en anglès) | Entrevista a l’equip del film (en francès) | Entrevista a l’equip del film (en anglès).


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!