Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 3 i el 9 de setembre de 2009:
Atenció: les cròniques, notícies i altres articles sobre el Festival de Venècia, als apunts diaris dedicats al certamen i, per a les pel·lícules en competició, a cada apunt respectiu.
Javier Fesser: “La gent del desert té alguna cosa que no es pot comprar a Ikea”. Nacho Para (El Periódico).
Albert Serra dirigirà ´Pulgasari´ al cicle ´Radicals´ del Teatre Lliure de Barcelona (Diari de Girona) | Notícia de Teatre, que esmento pel vincle cinèfil.
“Mamma Roma” de Pier Paolo Pasolini. Roger Morales (bloc La Llanterna Màgica): (..) s’ha de veure. Des de l’extraordinària seqüència inicial, fins el dramàtic final.
Sitges, el festival més fantàstic (Avui).
El festival de Sitges presentarà a concurs «Splice», de Vincenzo Natali (El Punt).
Amb visió panoràmica. Desirée De Fez (El Periódico): La secció oficial de Sitges-09 reuneix Park Chan-wook, Takashi Miike, Vincenzo Natali i Gaspar Noé en una mostra de la seva vocació per englobar totes les modalitats del gènere.
Una ferida de 100 anys. Esteve Riambau (Avui): Dilluns es commemora el centenari del director de ‘La llei del silenci’, ‘A l’est de l’Eden’ i ‘Amèrica, Amèrica’.
Un director marcat per la delació -article sense enllaç que l’autora dedica a Elia Kazan, director de “La llei del silenci” i “Esplendor a l’herba”, implicat en la cacera de bruixes del senador McCarthy, i que va néixer fa cent anys-. Imma Merino (Presència).
Lacuesta reconeix que trenca amb la seva filmografia amb ´Los condenados´(Diari de Girona).
Roger Coma. Imma Merino (El Punt): A més, li agrada París? Hauré de llegir-lo.
Més de 100.000 persones han vist el film d´Isabel Coixet (Diari de Girona).
La Música al cinema (Pel·lícules per ser escoltades). Sílvia Marimon (Time Out Barcelona): El CaixaFòrum proposa un cicle que reivindica la importància de la música a la història del cinema.
FOTO Maron Brando, a La llei del silenci (On the Waterfront / La ley del silencio / Sur les quais / Fronte del porto), d’Elia Kazan
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!