Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 d'octubre de 2009
0 comentaris

AV7D · Altres articles: del 29 d’octubre al 4 de novembre de 2009

Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 29 d’octubre de 2009 i el 4 de novembre de 2009:

Els articles sobre l’avantprojecte de Llei catalana de cinema, clicant aquí [Especial ‘Debat’: la Llei del Cinema]

To be or no to be” -article sense enllaç-. Àlex Gorina (El Temps): Estem molt ocupats intentant entendre com és possible que dos films tan carregosos, sobredimensionats i autosatisfets com ara “Inglourious basterds” i “Ágora” hagin estat l’èxit espectacular (..). Estem tan ocupats, també, tornant a discutir les tensions superficials de l’avantprojecte d’una llei en defensa del català als cinemes (..) que ens hem oblidat de llegir-lo al peu de la lletra i destacar-ne allò que n’és l’autèntica gran novetat: ja no parlen de doblar a la llengua cooficial, ni parlen tan sols de doblatge, sinó d’un 50% de normalització possible, també, a través dels subtítols: aquesta és la qüestió: una llei que finalment opta per defensar una llengua sense atacar un art, una llei pensada des d’un país modern i per a un país modern (..). I estem tan ocupats en els aspectes més superficials del món de l’espectacle que ni ens hem preocupat perquè al Ministeri de Cultura de Madrid s’hagin tret de la màniga la maquinària rònega de la censura cinematogràfica, per reinstaurar-la sense suscitar grans titulars. La cosa ha consistit, principalment, a declarar X un film de terror, “Saw VI” (..)

Joel Joan confia poder presentar un film català als Oscar. Vilaweb: El predident de l’Acadèmia del Cinema Català s’ha reunit amb el president de l’Acadèmia de Cinema de Hollywood.

El cinema en català busca el camí de l’Oscar a Hollywood. El Punt: Un dels principals objectius és intentar crear una base de diàleg amb l’Acadèmia de Hollywood per tal que l’Acadèmia del Cinema Català pugui presentar films candidats als Oscar.

El Memorimage de Reus projecta 15 films (Cultura 21.cat): Memorimage.

Memorimage, cinema des de l’arxiu. Oriol Margalef (Avui): El festival Memorimage, dedicat a les pel·lícules que incorporen material d’arxiu, ha programat la projecció d’una quinzena de films a Reus entre avui i dissabte.

“Violetes” inaugura el Zoom d’Igualada (Cultura21.cat)

Un nyap de violència efectista. Ada Castells (Avui): El ministeri de Cultura ha qualificat com a cinema X el sisè lliurament de “Saw” perquè fa apologia de la violència.

Mor l’actor José Luis López Vázquez, un tragicòmic del cinema espanyol. Imma Merino (El Punt): Intèrpret de moltes «espanyolades», també va treballar amb directors com ara Berlanga, Ferreri i Saura.

“Adéu a un actor indispensable” (El Periódico): L’escena espanyola perd el gran còmic José Luis López Vázquez (Mercedes Jansa), ‘El do de fer-ho tot fàcil’ (Julieta Serrano), Únic (Paco Mir), Un dels més grans, Va ser una sort (Joan Potau), La bona herència (Alberto San Juan)

Adéu a un gran còmic. Bernat Salvà (Avui): El seu nom podria associar-se d’entrada a les comèdies més populistes, als “hits” de “Cine de barrio”, però una ullada a la seva filmografia, a qualsevol història del cinema, descobreix per als despistats un intèrpret associat a algunes de les obres mestres i als grans directors espanyols de la segona meitat del segle XX (..)

Dues cares, almenys. Esteve Riambau (Avui): No calia esperar que Carlos Saura el dirigís a “Peppermint frappé” o “El jardín de las delicias” als anys setanta per tenir clar que José Luis López Vázquez era un gran actor, un grandíssim actor amb com a mínim dues cares.

El gran tragicòmic del cinema espanyol, José Luis López Vázquez, mor als 87 anys. Marta Pallarès (Diari de Girona): Deixa al llegat fílmic més de 200 pel·lícules com “El verdugo” o “La escopeta nacional”.

L’In-Edit enfronta Pi de la Serra i Enric Montefusco. Andreu Gomila (Avui): Tots dos són l’objecte d’estudi del documental “The new catalan song“, de Raúl Hinojosa.

Del cine a la novel·la. Eva Piquer (Avui): Manuel Gutiérrez Aragón guanya el premi Herralde amb el seu debut literari, una història que té l’atemptat de l’11-M com a rerefons.

La Seminci corona un retrat de la immigració als Balcans. Olga Pereda (El Periódico): Valladolid atorga l’Espiga d’Or a ‘Honeymoons’, del serbi Paskaljevic.

El centre cívic La Fàbrica de Celrà esdevé l´escenari del rodatge del film ´Agnosia´. Diari de Girona: Eduardo Noriega i Bárbara Goenaga protagonitzen el segon llargmetratge del realitzador alacantí Eugenio Mira.

Vincent Moon: «Filmo les coses com les veig, sense filtre». Marta Cervera (El Periódico): Triomfa unint imatges i música fugint de tòpics. Ha presentat a Barcelona un documental sobre el grup R.E.M.

L’Odissea de Costa-Gavras. Esteve Riambau (Avui): Costa-Gavras reviu el viatge que va emprendre fa més de 40 anys i que el va portar de Grècia a París.

Mónica al Via Veneto. Jordi Puntí (El Periódico): Cap al final de la pel·lícula, Mónica reconstrueix una època de luxe que va passar amb un client que l’omplia de favors.

L’Acadèmia catalana viatja a Hollywood (Avui).

Aranda irrita amb l’idil·li entre una noia i el seu violador. Olga Pereda (El Periódico): La Seminci projecta ‘Luna caliente’, amb Eduard Fernández i Thaïs Blume.

El documental musical ocupa BCN en la setena edició de l’In-Edit. Nando Cruz (El Periódico): Neil Young, Johnny Cash, Estopa i Depeche Mode protagonitzen algunes de les propostes.

Inèdits imprescindibles. Sílvia Marimon (Time Out Barcelona): Herois del funk emprenyats, reis del country delictiu, sonats i addictes a la música, a l’In-edit Beefeater.

La Seminci aplaudeix un arriscat film català sobre les addiccions. Olga Pereda (El Periódico): ‘Xtrems’, d’Abel Folk i Joan Riedweg, relata sis històries de drogoaddicció en un format trencador.

FOTO Cartell de l’In-edit Beefeater.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!