Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 10 i el 16 de desembre de 2009:
Els articles sobre l’avantprojecte de Llei catalana de cinema, clicant aquí [Especial ‘Debat’: la Llei del Cinema]
‘Up in the air’ i ‘Nine’, favorits als Globus. Bernat Salvà (Avui) | Penélope Cruz opta al Globus d’Or pel seu treball al musical ‘Nine’, igual que Almodóvar per ‘Los abrazos rotos’. Idoya Noaín (El Periódico) | Penélope Cruz torna a optar al Globus d´Or. Diari de Girona.
El cine no s’ha mort. Sebastià Roig (Diari de Girona): “Avatar” (..) muntar una superproducció, i replantejar-la aprofitant la nova gramàtica visual que crea el 3-D, això ja és una altra història. Un repte artístic considerable. L’afegitó de la virtualitat i l’hiperrealisme digital al cine li obre uns camins insospitats. I si l’invent surt bé, pot significar una revolució tan notable en el mitjà com el pas del mut al sonor. O del blanc i negre al color. Temps al temps.
Mor als 87 anys l’actor valencià Francisco Piquer. Avui | Francisco Piquer. El Punt.
Manel Bayo presenta al Truffaut una relectura del clàssic franquista «Raza». Dani Chicano (El Punt): L’artista hi estrena el film experimental «Raza Remix», una paròdia de l’original.
Els ídols de Jim Jarmusch. Imma Merino (El Punt · La Tribuna): A propòsit de l’estrena a l’Estat francès de “The limits of control”, pel·lícula amb la qual Jim Jarmusch sembla que ha arribat a la màxima depuració del seu cinema viatger, silenciós i enigmàtic mentre fa una vindicació de l’art i la imaginació com a resistència en contra del poder, el diari “Libération” ha publicat recentment uns comentaris del cineasta nord-americà sobre els seus ídols (..)
La mirada de Haneke a l’origen del nazisme guanya els ‘Oscars’ europeus. Olga Pereda (El Periódico): La dura ‘La cinta blanca’, que ja va conquistar la Palma d’Or, es va imposar a l’altra gran favorita, ‘Un profeta’ | Audiard i Haneke surten com a favorits per als Oscars europeus. Olga Pereda (El Periódico) | Haneke s’emporta tres premis del cine europeu. Avui | Alberto Iglesias afirma que no pensa en l’Oscar de Hollywood. Olga Pereda (El Periódico)
Que els condemnin a presó i treballs forçats. Ramon Solsona (Avui): Jo no vull saber res de les pel·lícules que veuré ni dels llibres que llegiré. Vull conservar la virginitat de lector i d’espectador, deixar-me dur pel joc d’anticipacions i sorpreses que l’autor ha maquinat.
Bruno Barreto: «Cada cop està més desdibuixada la frontera entre veritat i engany». Cristina Savall (El Periódico): Festival de Cinema Brasiler.
La dècada que va canviar Hollywood. Esteve Riambau (Avui · Espectacles · Quadern de Cinema): Quan els directius de la Paramount van veure que el mig milió de dòlars invertits a contracor en “Easy rider” es transformaven en els dinou milions recaptats a la taquilla, Hollywood va ser conscient que alguna cosa estava canviant (..)
L’Acadèmia de Cinema Català negocia amb l’espanyola la candidatura d’una pel·lícula catalana als Oscar. Cultura21.cat: Joel Joan, ha explicat aquest divendres que l’entitat negocia amb la seva homòloga espanyola perquè una pel·lícula en català pugui aspirar a l’Oscar en la categoria de llengua no anglesa.
A favor de Robin Williams. Jordi Puntí (El Periódico): (..) És cert que hi ha espectadors que no poden suportar la seva tendència a l’histrionisme, però aquest tret d’estil, quan el director el sap canalitzar, ofereix actuacions memorables.
«El porter» de l’espia d’HH. Imma Merino (El Punt · Jugar de Cine): De Gonzalo Suárez, Julio Cortázar va escriure: «Escriptor que fa cine? Cineasta que retorna a la literatura? (..)
El perdón (Ventura Durall). Pere Meroño (blog Pere Meroño): (..) No vull estar-me de confessar que la personalitat de l’assassí em sembla del tot pertorbadora i enormement inquietant –un dels especialistes consultats el declara no sincer, fred, calculador i un assassí. Impressionant.
‘Xtrems’ arriba al Circuit Català de Cinema Digital. Cultura 21: Aquest cap de setmana arriba al Circuit Català de Cinema Digital (CCCD) la pel·lícula “Xtrems”, el debut cinematogràfic com a directors d’Abel Folk i Joan Riedweg.
Barcelona perd pes com a plató després del rècord del 2008. Marta Cervera (El Periódico) | La crisi fa baixar les produccions audiovisuals rodades a Barcelona. Cultura 21.
FOTO Xtrems, d’Abel Folk i Joan Riedweg
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!