Recull d’articles sobre qüestions cinematogràfiques publicats entre el 7 i el 13 d’octubre de 2010
***
OPINIÓ.
‘Horror vacui’ (Àngel Quintana, Avui+ElPunt – Els miralls de la ficció): El silenci, la desesperació i l’angoixa són els elements que haurien de dominar a “Buried”, però els guionistes no fan més que inventar-se cops de guió per enganyar l’espectador. Al final fa la sensació que allò que havia de ser marcadament radical acaba sent extremament convencional.
Paternalisme social (Jordi Costa, Avui+ElPunt – Quadern de Cinema): (..) demostra com, de vegades, no hi ha res més de dretes que una pel·lícula que es considera d’esquerres
***
FESTIVAL DE SITGES.
Les cròniques, notícies i altres articles sobre Sitges 2010, en aquest altre apunt [Notícia de Sitges 2010], que vaig actualitzant diàriament al decurs del certamen.
***
INFORMACIÓ.
La llei del cinema, camí del TC (Odei A.-Etxearte, Avui+ElPunt) | Ciutadans durà la llei del cine davant el Defensor del Poble (El Periódico) | Ciutadans i PP recorreran la Llei del Cinema (Cultura21)
Mor als 92 anys “el secundari d´or” Manuel Alexandre (EFE, Diari de Girona) | Mor l’actor Manuel Alexandre als 92 anys (Agències, Avui+ElPunt) | Una vida d’actor secundari (Xavier Roca, Avui+ElPunt) | Mor Manuel Alexandre, el gran actor secundari del cine espanyol (Quim Casas, El Periódico)
De gènere i en català (Bernat Salvà, Avui+ElPunt): L’estrena de ‘Pa negre’, ‘Herois’, ‘Bruc’ i ‘Eva’, títols de pressupost alt i amb vocació d’arribar a públics amplis, evidencien la nova política d’ajuts de Cultura.
Vint-i-cinc anys sense el ‘ciutadà’ Welles (Vilaweb) | Es compleixen 25 anys de la mort del geni del cinema Orson Welles (Antonio Martín, EFE, Diari de Girona)
La Llei del Cinema fa tard (Avui+ElPunt): El conseller Joan Manuel Tresserras descarta que el reglament s’aprovi abans que acabi la legislatura | Tresserras descarta desenvolupar ara la llei del cine (El Periódico)
Albert Serra, el cineasta “fatal” (Jordi Camps i Linnell, Avui+ElPunt): (..) es va autodefinir com “un cineasta fatal”. No ho va dir en referència a les memorables “femmes fatales”, sinó, com ell mateix va dir, en contraposició als cineastes “experimentals” i “academicistes” que completarien les altres dues categories o nivells amb les quals, segons ell, es poden classificar els directors de cinema.
***
FOTO © Rezo Films Ryan Reynolds, a Enterrat, de Rodrigo Cortés
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!