FOTO (Facebook oficial FdC) Rosario Dawson, Atom Egoyan i Ryan Reynolds, a la roda de premsa de La captiva.
Tractant com tracta d’un cas de segrest pedòfil, Egoyan ha parlat també dels personatges masculins del film: Crec que tots els homes cometen errors, a vegades errors greus, com és segrestar un nen. El que m’ha fascinat és el sentiment de culpabilitat que provoquen els errors de la vida. Cada ésser humà viu amb remordiments. Tots mirem d’esmenar els nostres errors. La pel·lícula mira de subratllar la psicologia dels seus personatges.
Vídeos: Conferència de premsa de La captiva | Entrevista a l’equip del film.
Al material de difusió del film, el cineasta dóna algunes pistes: És un thriller, perquè es tracta d’una noia que ha estat segrestada i que, al cap de vuit anys, aconsegueix muntar la seva pròpia evasió. S’anomena Cassandra, en referència a la mitologia grega, en la qual Cassandra s’expressa sovint per enigmes, però també és capaç de llegir el futur. A la pel·lícula, Cass dóna a Matthew, el seu pare, un indici en forma d’enigma que només ell pot desxifrar. I és així com la noia posa en joc per fi la possibilitat d’escapar del seu raptor.
Tot i que el títol internacional és en singular, a la versió francesa s’ha optat per un títol en plural (Captives) i és que a més de la xicota segrestada, en aquest film de personatges, tothom és més o menys captiu del seu passat, segons que explica Egoyan. El pare, per la distracció que va dur al segrest de la filla; la mare, que es va separar del marit i brega per a localitzar la filla, per l’actitud que ha tingut amb el marit; l’inspector, la… Tanmateix, remarca que aquí Els homes prenen decisions equivocades, en un o altre moment de la història. Aquesta pel·lícula mostra la feblesa dels homes i la fortalesa de les dones.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!