Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

19 d'agost de 2013
0 comentaris

A cop calent: “Paradís: Amor”, d’Ulrich Seidl

FOTO © Coproduction Office Paradís: Amor, d’Ulrich Seidl

Ran de l’estrena a part de la nostra cartellera de Paradís: Amor, d’Ulrich Seidl, reprodueixo tot seguit el comentari que en vaig publicar el 18 de maig de 2012 a Vilaweb a Canes:

Del turisme sexual com a falsa escapatòria per als europeus i forma d’explotació del tercer món en parla l’austríac Ulrich Seidl a Paradís: Amor. Aquesta ficció, amb l’actriu Margarete Tiesel,  segueix les vacances d’una cuidadora de discapacitats austríaca, grassa com una figura de Rubens i d’uns cinquanta anys d’edat, que deixa la filla adolescent a Viena i, a les platges de Kenya, es va convertint en una “mamma sugar”. Va passant d’un noi a l’altre, avesats a endur-se dones blanques com aquella a les habitacions de mala mort on els ofereixen el cos robust, sense cobrar-los res, fins que les enganxen totalment i comencen a exprémer-les econòmicament tant com poden, apel·lant a presumptes mil-i-una necessitats. Explotats, al seu torn hi han trobat una manera de tirar endavant. Víctimes d’un sistema turístic neo-colonial, en converteixen igualment en víctimes aquestes dones, que amb els seus diners i aquells desficis delirants i denigrants queden lluny, molt lluny, de qualsevol felicitat paradisíaca.Ulrich Seidl ho filma amb prou distància, exposant amplament els cossos nus, desposseint-los de càrrega eròtica. I sense renunciar ni tan sols a una depriment escena orgiàstica. El sexe aquí es conjuga amb el retrat de l’exotisme com a esquer comercial d’un muntatge occidental al bell mig de la misèria africana, que ven plaer frívolament a costa de les més bàsiques necessitats dels natius africans. Visualment, el contrast entre el centre hoteler de postal i els abocadors a les entrades dels pobres poblats de l’indret; la corda que, a la platja, separa els turistes prenent el sol dels nois disposats a vendre el que sigui al que traspassi la ratlla… En resum, una pel·lícula sòlida i coherent, que aconsegueix el que es proposa, per poc innovadora que sigui tant de contingut com de forma.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!