Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 de març de 2012
1 comentari

A cop calent: “Les males herbes”, d’Alain Resnais

Just acabat el Festival de Canes 2009, ben poc després d’haver vist Les males herbes, d’Alain Resnais, vaig escriure’n aquest comentari, que completava el que havia publicat a la crònica per al Diari de Girona de 21 de maig de 2009, i que vaig reproduir a l’apunt Canes 2009: els comentaris i a la Fitxa Club 7 Canes 2009:

De l’absurd a la poca-soltada hi ha una distància significativa; però Alain Resnais, a Les males herbes (Les herbes folles), cau en la poca-soltada, volent conrear el seu estimat absurd. Basada en la novel·la L’incident, de Christian Gailly, aquesta comèdia que vol ser refinada narra com un incident fortuït posa en contacte dos personatges desconeguts -interpretats per Sabine Azéma i André Dussolier-, que ja no podran estar l’un sense l’altre. Un plantejament elemental, amb què Resnais va parlant de les fractures interiors, del sentiment d’infelicitat, del delit per acabar amb la soledat pregona, fins a transformar l’humor en tragèdia. Dissortadament, amb l’estil -afectadíssim- es menja el contingut temàtic. El talent amb què ho posa en escena es perd per la pocasoltada de les situacions -arribant a fregar el mal gust i de quina manera!-.

Les males herbes queda molt lluny de Coeurs, l’anterior i deliciós film de Resnais. Tant, que arriba a anguniejar, oimés quan descobreixes que els seus addictes arriben, no ja a ‘perdonar-la-hi’ en senyal de respecte a la seva edat provecta i a una trajectòria com la que atresora -reconeguda també a Canes, amb un premi especial en aquesta 62 edició-; sinó que, no s’estan d’orgues, i la defensen… Com gosen?

FOTO © Karma Anne Cosigny, a Les males herbes, d’Alain Resnais

  1. També a mi em va decebre de valent. I també em va agradar la seva anterior pel.lícula, “Coeurs” (Afers privats en indrets públics).

    He fet la meva crítica i la vaig desar al meu bloc. El seu plantejament, surrealista, prometia molt, però es va perdre en bajanades, en coses sense sentit, i aqui trobem a faltar un Federico Fellini per dur millor les escenes. La meva companya de pis, furiosa (a ella li agrada molt, el cinema francès, com a mi), va dir, en sortir del cinema: “És la pitjor pel.lícula que vaig veure en la meva vida”.  

    Desaprofitats tant l’André Dussolier com la Sabine Azéma, tot és un poti-poti sense cap gràcia. Una llàstima, tenint en Resnais d’obres mestres com a “Hiroshima, amor meu”.

Respon a julianjuanlacasa Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!