Més combustible cultural, el que aporta el número d’abril de la revista Benzina. Certament, aquest mes el contingut cinematogràfic tira a magre i hi trobem a faltar les crítiques d’Eulàlia Iglesias, Xavi Serra, Quim Casas…, així com l’article de Gerard Casas de la sèrie “El cinema que no va poder ser” o l’esvaït “Fotograma del mes”, d’Àlex Gutiérrez. Ja se sap, però: altres àmbits culturals reclamen ara més atenció i potser no són aquestes les dates més prolífiques del cinema. A més, celebrem la incorporació de sang nova (Ferran Ràfols hi signa dues crítiques) i sempre és un plaer llegir l’opinió de Violeta Kovacsis.
Anant a Vull llegir la resta de l’article, el sumari del contingut cinematogràfic d’aquest número de la revista.
FOTO Lalita Panyopas, a Ploy, de Pen-ek Ratanaruang
10 anys de cinema asiàtic. La redacció presenta tot per sobre la desena edició del BAFF (25 d’abril – 4 de maig), bo i avançant alguns del títols que en conformaran la programació (pàg. 19)
Coreografies cinematogràfiques. Albert Alcoz es fa ressó del cicle “El cinema d’ Yvonne Rainer”, que el MACBA dedica (fins el 16 d’abril) a la filmografia d’aquesta coreògrafa, intèrpret i cineasta singular (pàg. 20)
L’altre professor Tornasol. Columna d’opinió que signa Eulàlia Iglesias (pàg. 28)
***
CRÍTIQUES
Buda va esclatar per vergonya (Buda az sharm foru rikht / Buda explotó por vergüenza / Le cahier), de Hana Makhmalbaf. En terra desolada. Ferran Ràfols (pàg.22)
Ne touchez pas la hache / La duquesa de Langeais, de Violeta Kovacsics. El joc de la fatalitat. Violeta Kovacsics (pàg. 23)
Lo mejor de mi, de Roser Aguilar. Les cicatrius d’una tria. Ferran Ràfols (pàg. 24)
Elegia (Elegy / Elegía), d’Isabel Coixet. Retrat d’home enamorat. Toni Vall (pàg. 25)
Despert (Awake / Despierto), de Joby Harold. La nova ficció. Toni Vall (pàg. 26)
***
I, com és habitual, el contingut cinematogràfic de la revista el completen uns quants apunts d’actualitat, la puntuació de les estrenes i una mica més de mitja pàgina dedicada al DVD
En la seva Crònica d’un consumidor habitual, el director de la revista, Àlex Gutiérrez dedica el primer apartat a la decepció que va tenir amb El silenci abans de Bach, de Pere Portabella.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!