Foto Lady Chatterley, de Pascale Ferran. Reivindicació del gaudi com a símptoma inequívoc de sentir-se viu (..), és una de les pel·lícules més plaents que podem trobar aquest any a les cartelleres -diu Eulàlia Iglesias a la seva crítica que publica Benzina.
Tot i l’interés que mantenia, el Benzina del mes passat seguia perdent gas, pel que fa a l’actualitat de les crítiques de cinema. Aquest novembre la cosa ha canviat i la revista recobra el tarannà habitual, avançant fins i tot articles de films que encara no han arribat a bona part de les nostres cartelleres. I, a més, una altra notícia positiva: confirmen que, a partir d’ara, la trobarem el primer divendres de mes (a Barcelona) i a partir de l’endemà, a la resta del país.
El sumari del contingut cinematogràfic del número 21 de Benzina (novembre 2007), clicant aquí: Vull llegir la resta de l’article.
"El cinema virtuós". Sebastià Alzamora dedica la seva pàgina d’opinió a parlar del classicisme de David Cronenberg [pàg. 7]
Juan Antonio Bayona: "El públic aprèn del cinema que veu i obliga els directors a reinventar-se constantment". Xavi Serra entrevista el director d’ El orfanato [pàg. 34-37]
"El nou cinema nòrdic: tan llunyà, tan proper". Marina Carbó repassa el cinema produït els últims quinze anys a Dinamarca, Noruega, Finlàndia, Islàndia i Suècia, a partir de la retrospectiva que hi dedicà el Festival de Sant Sebastià [pàg. 38-40]
"Corrent alternatiu". Article sobre L’Alternativa, catorzena edició del Festival de Cinema Independent, que tindrà lloc a Barcelona, del 16 al 24 de novembre [pàg. 42]
"El cinema que no va poder ser (5)". Gerard Casas s’acosta als intents d’ Orson Welles i Terry Gilliam, de dur a la pantalla el Quixot [pàg. 43]
"Pitfall". Àlex Gutiérrez dedica "El fotograma del mes" a Otoshiana / Pifall (Hiroshi Teshigahara, 1962) [pàg. 44]
Stardust, de Matthew Vaughn. "Les fantasies de Neil Gaiman". Crítica de Quim Casas [pàg.46]
Persèpolis, de Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud. "Darrere d’un mocador negre". Crítica d’ Eulàlia Iglesias [pàg. 47]
Sleuth / La huella, de Kenneth Branagh. "Homenatge en família". Crítica de Gerard Casas [pàg. 48]
Cassandra’s Dream / El somni de Cassandra / El sueño de Cassandra / Le rêve de Cassandre, de Woody Allen. "¿Millor / pitjor?". Crítica de Toni Vall [pàg. 49]
The Inner Life of Martin Frost / La vida interior d’en Marin Frost, de Paul Auster. "Versatilitat". Crítica de Toni Vall [pàg. 50]
Lady Chatterley, de Pascale Ferran. "Gaudi". Crítica d’ Eulàlia Iglesias [pàg. 51]
Once, de John Carney. "Cinema (musical) verité". Crítica de Xavi Serra [pàg. 52]
"Ni obra única, ni un únic autor". Ran de la presentació, a Sitges, de Blade Runner: The Final Cut, Eulàlia Iglesias assumeix la columna d’opinió, tot qüestionant el tòpic de la pel·lícula com a peça única i immutable i el del director com a autor inequívoc i final. [pàg. 55]
Al Benzina de novembre de 2007, trobem també els habituals apunts informatius, les estrelletes valoratives de les novetats i els apartats dedicata als DVD, TV i sèries televisives
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!