Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

12 d'agost de 2007
1 comentari

Locarno 2007: el palmarès (complet i rectificat)

El palmarès de la 60a edició del Festival de Locarno, penjat avui diumenge al web, rectifica i amplia el que anit van difondre les agències de notícies, de manera que finalment queda així:

Competició internacional

Lleopard d’Or a la millor pel·lícula: Ai No Yokan / The Rebirth / Pressentiment d’amour, del japonès Masahiro Kobayashi. La descriuen com una lànguida història d’amor entre la mare d’una noia assassina i el pare de la víctima -víctima que era company de classe de la xicota que l’ha mort-.

Premi al millor director: Philippe Ramos, per Capitaine Achab, la seva lliure adaptació de ‘Moby Dick’, de Herman Melville. 

Premi a la millor interpretació masculina, ex-aequo: Michel Piccoli -que tot just fa una setmana rebia a Locarno un “prix d’excellence” pels seixanta anys de carrera- ha estat ara premiat per seu treball d’un home gran engolit per la solitud i la decadència física, a Sous les toits de Paris, del kurd Hiner Saleem, i Michele Venitucci,  pel seu paper a Fuori dalle Corde, de Fulvio Bernasconi, on encarna un jove boxejador italià fracassat que va a raure a l’infern violent dels combats clandestins.

Premi a la millor interpretació femenina: Marián Álvarez, per Lo mejor de mi, de Roser Aguilar, on és Rachel, una periodista l’amor de la qual pel seu xicot, Thomas -un atleta-, es referma quan sobtadament el noi ha de ser hospitalitzat per una malaltia terminal.

Premi especial del jurat: Memories, de Pedro Costa, Harun Farocki, Eugène Green; del Jeonju Digital Project 2007 (Corea del Sud).

Menció especial: Cho Sang-yoon, director de fotografia de Boys of tomorrow, del sud-coreà Noh Dong-seok

La resta del Palmarès a “Vull llegir la resta de l’article

Foto: cartell de la 60a edició del Festival de Locarno

Competició Cineastes del present

Lleopard d’Or  Cineastes del present: Tejút / Milky Way, de Benedek Fliegauf, corproduïda per empreses d’Hongria i Alemanya.

Premi especial del jurat de la competició Cineastes del present: Imatra, de l’italià Corso Salini.

Menció especial: Tussenstand, de l’holandès Mijke de Jong.

Leopardo a la millor opera prima

Leopardo de l’ opera prima (presentada en alguna de les dues seccions competitives: Internacional o Cineastes del present): Tagliare le parti in grigio, de l’italià Vittorio Rifranti, (presentat a Cineastes del present).

Lleopards del demà

Pardino d’Oro Competició internacional: Valuri/ Waves, del romanès Adrian Sitaru.

Pardino d’argento Competició internacional: Bende Sira / Ich bin dran, d’ Ismet Ergün, coproduïda per empreses d’ Alemanya i Turquia.

Pardino d’Or Competició nacional suïssa: René, de Tobias Nölle.

Pardino d’argento Competició nacional suïssa: Latitude 2023, de Florence Guillermin.

Premi Action Light a la millor promesa suïssa: Icebergs, de Germinal Roaux.

Premi Film und Video Untertitelung ( que consisteix en la subtitulació del film guanyador a tres llengües centroeuropees): Il neige à Marrakech, de Hicham Alhaya.

Premi Cinema e Gioventú Lleopards del demà, competició internacional: Hoy no estoy, de l’argentí Gustavo Taretto.

Menció especial Cinema e Gioventú Lleopards del demà, competició internacional: Braedrabylta / Wrestling, de l’islandès Grimur Hakonarson. 

Premi Cinema e Gioventú Lleopards del demà, competició nacional suïssa: Ménagerie intérieure, de Nadège de Benoit Luthy.

Menció especial Cinema e Gioventú Lleopards del demà, competició nacional suïssa: The Little Samurai, de Lorenz Merz.

Premi FIPRESCI (de la crítica internacional)

Capitaine Achab, de Philippe Ramos, coproduïda per empreses franceses i sueques.

Premi del Jurat Ecumènic

La maison jaune, d’ Amor Hakkar, coproduïda per empreses franceses i algerianes.

Premi ‘Don Quijote’ de la Federació Internacional de Cineclubs

La maison jaune, d’ Amor Hakkar, coproduïda per empreses franceses i algerianes.

Premi Art-i-Assaig CICAE (Confederació Internacional dels cinemes d’ Art i Assaig)

Ladrones, de Jaime Marques, produïda per empreses espanyoles.

Mencions especials:

Ai No Yokan / The Rebirth / Pressentiment d’amour, del japonès Masahiro Kobayashi i Las vidas posibles, de Sandra Gugliotta, coproduïda per empreses argentines i alemanyes.

Premi del públic

Death at a Funeral, de Frank Oz, coproduïda per empreses nord-americanes i britàniques.

Premis del Jurat Jove

Primer premi: al director Anthony Hopkins, per Slipstream.

Segon premi: al director Peter Payer, per Freigesprochen, coproduïda per empreses d’ Àustria i Luxemburg. 

Tercer premi: al director Amor Hakkar, per La maison jaune, coproducció d’empreses franceses i algerianes.

Premi “el medi ambient és qualitat de vida” (a la pel·lícula en compteició que millor entengui que “el medi ambient és qualitat de vida”): al director italià Claudio Del Punta, per Haïtí Chérie.

Mencions especials:
Ai No Yokan
/ The Rebirth / Pressentiment d’amour, del japonès Masahiro Kobayashi i Sous les toîts de Paris, del kurd Hiner Saleem

Premi Netpac (xarxa de promoció del cinema asiàtic)

Ex-aequo: Little Moth, del xinès Tao Peng i  An Seh / Those Three, de l’iranià Naghi Nemati. 

Premi Daniel Schmid

Ai No Yokan / The Rebirth / Pressentiment d’amour, del japonès Masahiro Kobayashi

Premi de la Setmana de la Crítica

Allein In Vier Wänden, de l’alemanya Alexandra Westmeier

 

  1. Avui surt publicat al New York Times un article de Woody Allen, com sempre, magnífic, en relació al mestre Ingmar Bergman. Val la pena llegir-lo.
    Puc enviar-te’l per correu.
    Encara que no faci comentaris, segueixo els teus posts, sempre tant i tant interessant si complets.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!