“Fill de Saül”, de L. Nemes, premi de la crítica internacional a Canes 2015

El Jurat FIPRESCI, de la crítica internacional acreditat a Canes 2015, acaba d’atorgar els guardons següents:

Premi FIPRESCI de la Crítica Internacional a un film de la Competició:

Fill de Saül (Saul fia | Son of Saul | Le fils de Saul). Direcció: László NEMES. Producció hongaresa. Repartiment: Röhrig Géza (Saul Ausländer), Levente Molnar (Ábrahám), Urs Rechn (Oberkapo Biederman), Todd Charmont(home barbut), Marcin Czarnik (Feigenbaum), Sándor Zsótér (doctor), Jerzy Walczak (rabí del Sonderkommando), Uwe Lauer (SS Voss), Christian Harting (SS Busch), István Pion (Katz), Amitai Kedar (Hirsch). Sinopsi: Dos dies en la vida de Saul Auslander, presoner hongarès que treballa en un Sonderkommando, unitat especial de treball d’un dels crematoris d’Auschwitz, el 1944. Topa amb el cadàver d’un nen que li sembla que és el seu fill i decideix intentar l’impossible: fer-lo desaparèixer i trobar un rabí per a enterrar-lo. Tot i que un Sonderkommandopot ser liquidat en qualsevol moment, en Saul se’n desentén dels vius i dels seus plans per a rebel·lar-se, perquè vol salvar la despulla d’aquest fill de qui no ha pogut tenir cura quan encara era viu.

FillDeSaül@LaoKoonFilmGrup (2)Foto: © Laokoon Film Group.

Premi FIPRESCI de la Crítica Internacional a un film d’ Un Certain Regard:

Masaan (Masaan). Direcció: Neeraj GHAYWAN. Producció: franco-índia. Durada: 1h43. Repartiment: Richa Chadda (Devi Pathak), Vicky Kaushal (Deepak Chaudhary), Sanjay Mishra (Vidyadhar Pathak), Shweta Tripathi (Shaalu Gupta), Nikhil Sahni (Jhonta). Nota sinòptica: Relat coral, ambientat a Benarés, a la Vall del Ganges, ciutat sagrada dels hindús, on diversos personatges de castes diferents es debaten entre la tradició i la modernitat. Sinopsi: Benarés, la ciutat santa a la vora del Ganges, castiga cruelment els que juguen amb les tradicions morals. En Deepak, un noi dels barris pobres s’enamora perdudament d’una noia que no pertany a la seva mateixa casta. La Devi, estudiant a la deriva, viu turmentada pel sentiment de culpabilitat ran de la desaparició del seu primer amant. En Pathak, el pare de la Devi, víctima de corrupció policial, perd el sentit de la moral pels diners, i en Jhonta, un noiet, busca una família. Personatges a la recerca d’un futur millor, esquinçats entre el remolí de la modernitat i la fidelitat a les tradicions, el camí dels quals aviat es trobarà…

FlyAwaySolo© Ketan Mehta (02)Foto: © Ketan Mehta

Premi FIPRESCI a un film de les seccions paral·leles:

La Patota (La Patota | Paulina). Direcció: Santiago MITREProducció: franco-brasilero-argentina. Intèrprets: Oscar Martínez, Dolores Fonzi, Esteban Lamothe. Sinopsi: La Paulina té 28 anys i renuncia la seva brillant carrera d’advocada per a dedicar-se a ensenyar en una regió deprimida de l’Argentina. En un entorn difícil, se centra en la seva tasca pedagògica i en el seu compromís polític, fins al punt de sacrificar la seva vida personal. Al cap de poc de ser-hi, una colla de joves, alguns dels quals són alumnes seus, l’agredeixen de manera violenta. Tot i el traumatisme, la Paulina intentarà mantenir-se fidel a les seves conviccions.

PAULINA_Still4Foto: gentilesa de la Setmana de la Crítica.

Foto de capçalera: © Laokoon Film Group.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *