Revista de premsa: “Fill de Saül”, de Laszló Nemes

Sembla que hi ha consens: una primera candidata a la Palma d’Or és  Fill de Saül (Saul fia | Son of Saul | Le fils de Saul), opera prima de l’hongarès Lászlo Nemes, dos dies en la vida de Saul Auslander, presoner hongarès que treballa en un Sonderkommando, unitat especial de treball d’un dels crematoris d’Auschwitz, el 1944.

Imma Merino, diari El Punt Avui, L’infern d’Auschwitz: (..)  un film èticament impecable capaç de generar una resposta afirmativa a una pregunta que suscita un debat interminable: és possible reconstruir l’horror dels camps sense banalitzar-lo o fer-ne un espectacle? Sí, ho és com ho fa Nemes, que no mostra l’horror en primer pla, sinó al rerefons de la imatge, i mai representa l’interior de les càmeres de gas (..) Nemes reconstrueix aquest procés destinat a no deixar empremta del crim. Amb el personatge de Saül, però, introdueix una al·legoria d’una gran força moral.

FillDeSaül@LaoKoonFilmGrup (1)Xavi Serra, diari Ara, La brutal ‘Son of Saul’, primera gran candidata a la Palma d’Or: (..) un descens a l’infern de l’Holocaust (..) Com si fos una versió terrorífica de “La vida és bella”, el film segueix el protagonista en el seu deliri impossible (..) enmig d’un escenari d’horror que el debutant Lázló Nemes (..) s’assegura de no enfocar mai directament, enganxant la càmera al personatge principal i situant la tragèdia als marges desenfocats de la pantalla (..) No escatima impacte i brutalitat  (..) Tocat per una poesia i un rigor estètic que donen sentit a l’experiència.

FillDeSaül@LaoKoonFilmGrup (2)Nando Salvà, diari El Periódico, Brutal mirada de l’Holocaust: (..) l’obra més sorprenent -i la millor- de totes les candidates a la Palma d’Or que s’han presentat fins al moment (..) Una mirada cinematogràfica completament nova a un tema tan explotat com l’Holocaust, (..) una de les descripcions més brutals i demolidores que es recorden sobre la tragèdia (..) Nemes desenfoca els detalls més escabrosos i a canvi manté la càmera durant pràcticament tot el metratge ocupada en l’impassible rostre del seu protagonista (..)

Salvador Llopart, diari La Vanguardia, Crònica del 16 de maig: (..) Una pel·lícula dura i rigorosa en el seu plantejament (..)

Fotos Laokoon Film Goup

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *