Comença Sundance 2015

Sundance és una plataforma del que s’anomena el cinema “independent”, sobretot el nord-americà; cosa que inclou les pel·lícules que gestionen les divisions especialitzades dels grans estudis. Per LEPoster01_1024x1024fer-nos-en cabal, van passar per Sundance els següents films que actualment tenen nominacions als Oscar: Boyhood (una producció IFC, distribuïda per la Universal), Whiplash (distribuïda per Sony), Contes salvatges (distribuïda entre Warner i Sony, a molts països), Ida (producció i distribució independents) i els documentals Citizenfour (distribució televisiva de la HBO, als EUA, i de Channel 4 a Anglaterra) i Last Days in Vietnam (producció i distribució independents). Em sembla un bon reflex de la realitat polièdrica d’aquest certamen: a cavall dels que fan pel·lícules amb una certa infraestructura i les distribueixen per canals relativament alternatius i els que les produeixen amb millors o pijors condicions, però que troben el suport de la gran indústria com a quota del que els interessa.

LastDaysintheDesert_byGillesBrunoMingasson(1)Alguns dels films que es projectaran a partir d’avui al festival estan destinats a passar per determinades seccions dels grans festivals cinematogràfics (Canes, Berlín…) i a protagonitzar la temporada de premis que s’iniciarà a final d’aquest 2015. Sundance són els més matiners i atorguen als seus productes un llarg recorregut.

Podem consultar els films que es projecten a les diverses seccions:

US Dramatic. Amb l’estrena mundial de 16 llargmetratges narratius, aquesta secció ofereix un primer cop d’ull a noves veus innovadores en el cinema independent americà, segons l’organització.

DUS Documentaries. Setze documentals nord-americans, presentats en estrena mundial, que -segons els organitzadors- il·luminen les idees, persones i esdeveniments que donen forma als nostres dies.

Meru Expedition, Garwhal, IndiaWorld Dramatic. Dotze pel·lícules de talents cinematogràfics emergents d’arreu del món ofereixen noves perspectives i estils inventius, segons els responsables del certamen.

SWorld Documentaries. Dotze documentals d’alguns dels cineastes internacionals més valents i extraordinaris que treballen avui en dia, segons que afirmen els seleccionadors.

1LYINGFORALIVINGakaLISTENTOMEMARLON_still4_MarlonBrando__byNotKnown_2014-11-26_10-41-27AMNEXT. Obres pures i audaces que es distingeixen per un innovador enfocament, amb visió de futur, en explicar les seves històries. La tecnologia digital s’hi combina amb una creativitat sense límits, cosa que promet que les pel·lícules d’aquesta secció donaran forma a un “gran” nova onada al cinema americà, diuen.

Cronies_byCristianCarreteroNew Frontier. Pel·lícules que trascendeixen, experimenten i exploren la narrativa tradicional; obres d’avantguarda.

ThingsoftheAimlessWanderer_still1_JustinMullikin__byKivuRuhorahoza_2014-11-25_03-08-35PMMidnight. Films de terror, comèdies i obres que desafien qualsevol gènere, et sacsegen, et deixen ben assegut i alhora totalment despert.

KnockKnock_still5_KEANUREEVES__byEDUARDOMORENO_2014-11-22_10-57-55AMSpotlight. Panoràmica del cinema projectat arreu del món, especialment valorat pels organitzadors de Sundance, que l’han seleccionat per a posar-lo a l’abast dels seus festivalers.

CF-Day11-185_copyPremieres. Aparador que presenta l’estrena mundial d’algunes ficcions amb vocació d’èxit comercial el 2015.

MistressAmerica_bySamLevyDocumentary Premieres. Estrena mundial de films sobre temàtiques importants, que esl organitzadors presenten com una mostra del seu continu compromís amb el documental.

UntitledKurtCobainDocumentary_still1_KurtCobain__byNA_2014-12-03_05-38-54PMShorts. Els curtmetratges (Animació, Documentals, Ficcions US, Ficcions Internacionals).

WorldofTomorrow_still1_byDonHertzfeldt_2014-11-25_07-51-40PMPodem consultar-ne el programa, també: PDF OF FILM GUIDE.

FOTOS,  gentilesa del Festival de Sundance:

1. Ewan McGregor és Jesús, a Last Days in the Desert, de Rodrigo García (Secció Premieres). Autor de la fotografia: Gilles Bruno Mingasson.

2. Jack Black, a The D Train, de Jarrad Paul i Andrew Mogel (Secció US Dramatic). Autora de la fotografia: Hilary Bronwyn Gayle.

3. Escaladors d’elit a la muntanya que dóna nom a aquest documental, Meru (US Documentary). Autor de la fotografia: Renan Ozturk.

4. Joseph Fiennes i Nicole Kidman, a la producció australo-irlandesa Strangerland, de Kim Farrant (Secció World Dramatic). Autor de la fotografia: Ross McDonnell.

5. Marlon Brando, a Lying for a living (abans, Listen To Me Marlon), producció documental anglesa de Stevan Riley (World Documentaries).

6. Cronies, amb producció de Spike Lee (Secció Next). Autor de la fotografia: Cristian Carretero.

7. Things of the Aimless Wanderer, de Kivu Ruhorahoza (Secció New Frontier). Autor de la fotografia: Kivu Ruhorahoza.

8. Keanu Reeves, a Knock Knock, d’Eli Roth (Secció Midnight). Autor de la fotografia: Eduardo Moreno.

9. Cyllian Murphy, a No ploris, vola (Aloft), de Claudia Llosa (Secció Spotlight). Autor de la fotografia: José Haro.

10. Greta Gerwig i Lola Kirke, a Mistress America, de Noah Baumbach (Secció Premieres). Autor de la fotografia: Sam Levy.

11. Kurt Cobain: Montage of Heck, producció documental nord-americana, de Brett Morgen (Secció Cocumentary Premieres).

12. World of Tomorrow, curtmetratge de Don Hertzfeldt (Shorts).

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *