Sant Sebastià rep “Magical Girl”, de Carlos Vermut

Magical Girl  (Poster) 6901Magical Girl, del madrileny Carlos Vermut, que entra avui dijous, 25 de setembre, en competició a Sant Sebastià, dóna testimoni de dues característiques força marcades d’aquesta edició del certamen. D’una banda, com tants altres films seleccionats al festival basc, ha estat prèviament estrenat a Toronto. Per altre cantó, confirma la importància de les pel·lícules de gènere entre les que aspiren a guanyar dissabte la Petxina d’Or, i en particular del gènere que sol treballar el Festival de Sitges: no és d’estranyar, doncs, que Magical Girl, l’hagin programada també al certame català.

Deixem que siguin els companys de Sitges que ens presentin Carlos Vermut, amb ben poques paraules: Experimentat en el còmic i la il·lustració, va fer el salt al cinema amb el curt “Maquetas” (09). El seu primer llarg, Diamond Flash (11), ha esdevingut un emblema de l’underground espanyol.

L’Alícia (Lucía Pollán), una nena malalta, es deleix per tenir el vestit de la sèrie japonesa “Magical Girl Yukiko”. En Luís (Luís Bermejo), el seu pare, farà mans i mànigues per a aconseguir la que pot ser la darrera voluntat de la seva filla. El destí d’en Luís topa amb el de Bárbara (Bárbara Lennie), una dona malalta mental, i amb el d’en Damián (José Sacristán), un professor que s’ha retirat de tot menys del seu passat tormentós. En Luís, la Bárbara i en Damián queden embolicats en una xarxa de xantatges que es fan uns i altres, en què instints i raó entren en tràgica lluita.

Magical Girl@Avalon (4)Carlos Vermut explica que s’ha plantejat aquesta pel·lícula de manera que la trama no suposés cap problema perquè l’espectador s’hi encarés, però que havia de tenir la sensació que el tractament era complex. I val més que se n’hagi sortit, perquè l’argument del film s’estructura en tres capítols, en cadascun dels quals els personatges que hi van apareixen i les situacions que protagonitzen semblen de còmic barat, com molt simples i alhora duts a extrems. La trama i els personatges -remarca Carlos Vermut- creixen junts i no per separat. La trama és el que és perquè els personatges prenen les decisions que prenen, i els personatges creixen d’aquesta manera perquè la trama els posa en aquestes circumstàncies. I ho rebla: “Magical Girl” utilitza una cadena de xantatges, element clàssic del cinema negre, per parlar de l’amor, el desig, l’obsessió i la relació de l’ésser humà amb el seu costat més fosc: l’etern conflicte de l’ànima humana contra els seus enemics.

Més informació: Imdb. Distribuïdores: Avalon. Vendes internacionals: Films Distribution.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *